Home Motion Flight Simulator By Thanos
Συντονιστής: Διαχείριση
Home Motion Flight Simulator By Thanos
Youtube Videos
http://www.youtube.com/user/tronicgr
Webpage
http://ptyxiouxos.net//greekbotics/user ... /video.htm
http://ptyxiouxos.net//greekbotics/user ... ulator.htm
http://www.youtube.com/user/tronicgr
Webpage
http://ptyxiouxos.net//greekbotics/user ... /video.htm
http://ptyxiouxos.net//greekbotics/user ... ulator.htm
e-HAF Admin
Να δω τώρα πού θα βρω έξτρα δωμάτιο για να φτιάξω 6DOF cockpit!
Αυτό είναι από τις κατασκευές που τις ενσωματώνεις στο δωμάτιο - μπάρες βιδωμένες στους τοίχους, υποστηρίγματα κλπ... δύσκολο το κόβω να φτάσει να το κάνει, όχι γιατί δε μπορεί, είναι αρκετά απλό (εφόσον ήδη έχει καταφέρει την απλή έκδοση 2DOF) αλλά γιατί δε θα έχει το χώρο και τα funds...
Αλλά, έτσι για το όνειρο, για φαντάσου τη στιγμή που θα κάνεις ένα split-s σε ένα τέτοιο cockpit...
Αυτό είναι από τις κατασκευές που τις ενσωματώνεις στο δωμάτιο - μπάρες βιδωμένες στους τοίχους, υποστηρίγματα κλπ... δύσκολο το κόβω να φτάσει να το κάνει, όχι γιατί δε μπορεί, είναι αρκετά απλό (εφόσον ήδη έχει καταφέρει την απλή έκδοση 2DOF) αλλά γιατί δε θα έχει το χώρο και τα funds...
Αλλά, έτσι για το όνειρο, για φαντάσου τη στιγμή που θα κάνεις ένα split-s σε ένα τέτοιο cockpit...
Θα γίνω πάλι ξενέρωτος και θα πω ότι το σώμα σου δεν πρόκειται να το νοιώσει για split-s. Με motion simulator μόνο επιβατικά αεροσκάφη μπορείς να εξομοιώσεις. Εντυπωσιακή κατασκευή σίγουρα και θα είναι υπέροχα να κάθεσαι πάνω και να πετάς πχ ένα glider, αλλά μαχητικό με τίποτα. Δεν σας έχει ψιλιάσει το γεγονός ότι τόσα χρόνια η USAF δεν έχει βρει τον τρόπο;Sugarmate έγραψε:Αλλά, έτσι για το όνειρο, για φαντάσου τη στιγμή που θα κάνεις ένα split-s σε ένα τέτοιο cockpit...
Χεχε, ναι δεκτόν ότι το σώμα σου δεν πρόκειται να νιώσει το split-s ή οτιδήποτε άλλο όπως θα το ένιωθε στο πραγματικό αεροσκάφος απλά γιατί δεν υπάρχουν τα g... Αλλά αν όντως φτάσει να το κατασκευάσει (επαναλαμβάνω, κατασκευαστικά δεν είναι και πυρηνικός αντιδραστήρας, κίνηση σε 3 βασικούς - και ο τύπος δουλεύει και τους 3 δευτερεύοντες - άξονες είναι, απλά θέλει πολύ χώρο για να κάνει την "γυροσκοπική" κατασκευή), νομίζω πως θα είναι πολύ πειστικό.
Γιατί όχι μαχητικό; Αν έχει 6 βαθμούς ελευθερίας, τι θα σε χαλάει όταν κάνεις πχ roll και θα γυρνάς και στην πραγματικότητα inverted;
Μόλις τώρα μου πέρασε από το μυαλό ότι ίσως να μην είδες τα 2-3 παραπάνω ποστς σχετικά με την έρευνα σε 6DOF (και όχι στο απλό pitch-roll που αναφέρεται στο πρώτο ποστ)...
Απλά νομίζω είναι δύσκολο να εξομοιώσεις καλά κινήσεις πέρα από pitch-roll-yaw... και όσον αφορά την USAF, δε νομίζω να μην έχει την τεχνογνωσία να κάνει κάτι τέτοιο, απλά δεν την ενδιαφέρει να το κάνει...
Δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα "κουβούκλιο"περιστρεφόμενο στον Χ-pitch, ο οποίος Χ στηρίζεται σε ένα "κουβούκλιο" περιστρεφόμενο στον Y-roll, ο οποίος Υ στηρίζεται σε ένα τρίτο "κουβούκλιο" περιστρεφόμενο στον Ζ-yaw. Και όλο αυτό το κατασκεύασμα μπορεί να κινηθεί πάνω-κάτω, δεξιά-αριστερά και μπρος-πίσω. Εδώ υπεισέρχεται το πρώτο πρόβλημα εξομοίωσης, αφού αυτές οι κινήσεις δεν είναι "κυκλικής" φύσης και άρα πρέπει να έχουν άπειρο εύρος, πράγμα ανέφικτο (εκτός αν έχουμε κτίριο ύψους 50.000ft να στεγάσουμε τον εξομοιωτή ) Άρα είτε περιοριζόμαστε στα pitch-roll-yaw, είτε συμβιβαζόμαστε με κινήσεις μικρού εύρους που θα ανταποκρίνονται έντονα στο αρχικό έναυσμα για να δώσουν την αρχική αίσθηση στον πιλότο και έπειτα θα επανέρχονται στο κέντρο ισορροπίας αργά (ώστε να μη γίνεται αντιληπτή η μετακίνηση) για την επόμενη κίνηση.
Όπως καταλαβαίνει κανείς, για μια τέτοια κατασκευή χρειάζεται πολύς χώρος και αρκετά υλικά, καθώς και περισσότερη μελέτη ιδιαίτερα στους connectors οι οποίοι θα πρέπει να είναι αξονικοί ώστε να επιτρέπουν την ατέρμονη κυκλική κίνηση. Χρειάζεται στιβαρή κατασκευή γιατί θα πρέπει να είναι πλήρως απομονωμένη από το χώρο και άρα βαριά. Πάντως γίνεται, ίσως όχι από τον φίλο παραπάνω, αλλά αν η USAF ήθελε τέτοια προσομοίωση, σίγουρα θα μπορούσε να το κάνει...
Κατά την ταπεινή μου γνώμη, για απλό home cockpit, θα αρκούσε να επεκτείνει το υπάρχον του (pitch-roll μέχρι ~30ο) σε πλήρη 360o κίνηση. Σίγουρα δε θα είναι το απόλυτο, αλλά επίσης σίγουρα θα είναι πολύ πιο πειστικό από μια απλή στατική καρέκλα, και σίγουρα πολύ εντυπωσιακό.
Γιατί όχι μαχητικό; Αν έχει 6 βαθμούς ελευθερίας, τι θα σε χαλάει όταν κάνεις πχ roll και θα γυρνάς και στην πραγματικότητα inverted;
Μόλις τώρα μου πέρασε από το μυαλό ότι ίσως να μην είδες τα 2-3 παραπάνω ποστς σχετικά με την έρευνα σε 6DOF (και όχι στο απλό pitch-roll που αναφέρεται στο πρώτο ποστ)...
Απλά νομίζω είναι δύσκολο να εξομοιώσεις καλά κινήσεις πέρα από pitch-roll-yaw... και όσον αφορά την USAF, δε νομίζω να μην έχει την τεχνογνωσία να κάνει κάτι τέτοιο, απλά δεν την ενδιαφέρει να το κάνει...
Δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα "κουβούκλιο"περιστρεφόμενο στον Χ-pitch, ο οποίος Χ στηρίζεται σε ένα "κουβούκλιο" περιστρεφόμενο στον Y-roll, ο οποίος Υ στηρίζεται σε ένα τρίτο "κουβούκλιο" περιστρεφόμενο στον Ζ-yaw. Και όλο αυτό το κατασκεύασμα μπορεί να κινηθεί πάνω-κάτω, δεξιά-αριστερά και μπρος-πίσω. Εδώ υπεισέρχεται το πρώτο πρόβλημα εξομοίωσης, αφού αυτές οι κινήσεις δεν είναι "κυκλικής" φύσης και άρα πρέπει να έχουν άπειρο εύρος, πράγμα ανέφικτο (εκτός αν έχουμε κτίριο ύψους 50.000ft να στεγάσουμε τον εξομοιωτή ) Άρα είτε περιοριζόμαστε στα pitch-roll-yaw, είτε συμβιβαζόμαστε με κινήσεις μικρού εύρους που θα ανταποκρίνονται έντονα στο αρχικό έναυσμα για να δώσουν την αρχική αίσθηση στον πιλότο και έπειτα θα επανέρχονται στο κέντρο ισορροπίας αργά (ώστε να μη γίνεται αντιληπτή η μετακίνηση) για την επόμενη κίνηση.
Όπως καταλαβαίνει κανείς, για μια τέτοια κατασκευή χρειάζεται πολύς χώρος και αρκετά υλικά, καθώς και περισσότερη μελέτη ιδιαίτερα στους connectors οι οποίοι θα πρέπει να είναι αξονικοί ώστε να επιτρέπουν την ατέρμονη κυκλική κίνηση. Χρειάζεται στιβαρή κατασκευή γιατί θα πρέπει να είναι πλήρως απομονωμένη από το χώρο και άρα βαριά. Πάντως γίνεται, ίσως όχι από τον φίλο παραπάνω, αλλά αν η USAF ήθελε τέτοια προσομοίωση, σίγουρα θα μπορούσε να το κάνει...
Κατά την ταπεινή μου γνώμη, για απλό home cockpit, θα αρκούσε να επεκτείνει το υπάρχον του (pitch-roll μέχρι ~30ο) σε πλήρη 360o κίνηση. Σίγουρα δε θα είναι το απόλυτο, αλλά επίσης σίγουρα θα είναι πολύ πιο πειστικό από μια απλή στατική καρέκλα, και σίγουρα πολύ εντυπωσιακό.
Που είδες περί 360° range, δεν το βρίσκω.
Για να κάνεις κάτι τέτοιο (ακόμα και με 30° range) θέλεις το ελαφρύτερο δυνατό cockpit, άρα πιθανότατα λες αντίο σε ρεαλιστικό πιλοτήριο με λειτουργικούς διακόπτες κλπ. Επίσης πρέπει να έχεις την οθόνη πάνω στο πιλοτήριο, οπότε αποχαιρετάς και την δυνατότητα για μεγάλη οθόνη ή προβολέα. Ακόμα και αν τα έχεις όλα αυτά δεν θα έχεις τα g, που για μένα είναι το σημαντικότερο. Πίστεψέ με, επειδή έχω μπει σε εξομοιωτή, το immersion που προσφέρει ένα ρεαλιστικό πιλοτήριο + ένα surround προβολικό σύστημα είναι τέτοιο που πραγματικά νομίζεις ότι κινείσαι. Με μια απλή κινούμενη καρέκλα, ακόμα και αν κάνεις τούμπες, θα έχεις την αίσθηση ότι είσαι σε μια κινούμενη καρέκλα.
Επαναλαμβάνω ότι δεν θέλω να μειώσω την αξία της κατασκευής, ίσα-ίσα μου αρέσει πολύ. Απλά θεωρώ ότι είναι κατάλληλη για εξομοίωση GA και επιβατικών α/φ (γι αυτό και οι αερογραμμές χρησιμοποιούν motion simulators) και όχι μαχητικών (γι αυτό οι πολεμικές αεροπορίες δεν χρησιμοποιούν motion simulators)
Για να κάνεις κάτι τέτοιο (ακόμα και με 30° range) θέλεις το ελαφρύτερο δυνατό cockpit, άρα πιθανότατα λες αντίο σε ρεαλιστικό πιλοτήριο με λειτουργικούς διακόπτες κλπ. Επίσης πρέπει να έχεις την οθόνη πάνω στο πιλοτήριο, οπότε αποχαιρετάς και την δυνατότητα για μεγάλη οθόνη ή προβολέα. Ακόμα και αν τα έχεις όλα αυτά δεν θα έχεις τα g, που για μένα είναι το σημαντικότερο. Πίστεψέ με, επειδή έχω μπει σε εξομοιωτή, το immersion που προσφέρει ένα ρεαλιστικό πιλοτήριο + ένα surround προβολικό σύστημα είναι τέτοιο που πραγματικά νομίζεις ότι κινείσαι. Με μια απλή κινούμενη καρέκλα, ακόμα και αν κάνεις τούμπες, θα έχεις την αίσθηση ότι είσαι σε μια κινούμενη καρέκλα.
Επαναλαμβάνω ότι δεν θέλω να μειώσω την αξία της κατασκευής, ίσα-ίσα μου αρέσει πολύ. Απλά θεωρώ ότι είναι κατάλληλη για εξομοίωση GA και επιβατικών α/φ (γι αυτό και οι αερογραμμές χρησιμοποιούν motion simulators) και όχι μαχητικών (γι αυτό οι πολεμικές αεροπορίες δεν χρησιμοποιούν motion simulators)
και εγώ θα συμφωνήσω ότι μάλλον δεν την ενδιαφέρει να κάνει κάτι τέτοιο, γιατί αν ήθελε, το αποτέλεσμα φαντάζομαι θα ήταν ένας εξομειωτής σε σφαίρα η οποία θα ήταν πλήρως περιστρεφόμενηSugarmate έγραψε:
Απλά νομίζω είναι δύσκολο να εξομοιώσεις καλά κινήσεις πέρα από pitch-roll-yaw... και όσον αφορά την USAF, δε νομίζω να μην έχει την τεχνογνωσία να κάνει κάτι τέτοιο, απλά δεν την ενδιαφέρει να το κάνει...
e-HAF Admin
Δεν είδα ούτε για 360ο ούτε για κάτι άλλο κάπου... ο τύπος απλά πειραματίζεται με 6DOF και απλά έδωσε τροφή στη σκέψη μου για το τι θα μπορούσε να εξελιχθεί από αυτό.
Όπως είπα και παραπάνω, ναι, χρειάζεσαι ελαφρύ και αυτόνομο πιλοτήριο (για home ή μικρής κλίμακας κατασκευή τελοσπάντων) και θυσιάζεις ρεαλιστικό cockpit με λειτουργικούς διακόπτες (πράγμα που συμβαίνει ούτως ή άλλως στο 99% από εμάς, που δεν έχουμε homepit ). Και ναι, θα είσαι με οθόνη (πάλι το 99%...). Και ναι, δε θα έχεις τα G... όλα αυτά τα ανέφερα και στο προηγούμενο ποστ μου.
Δεν έχω λόγο να μην πιστέψω ότι ένα ρεαλιστικό πιλοτήριο και ένα surround προβολικό σύστημα προσφέρουν μεγάλο immersion, πόσο μάλλον όταν λες ότι το έχεις βιώσει (τυχερέ! ). Πιστεύω όμως ότι κι ένα τέτοιο σύστημα 2-3 αξόνων με πλήρη περιστροφή θα προσφέρει μεγάλο immersion, παρόλη την έλλειψη Gs - δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το να είσαι σε μια καλά κινούμενη καρέκλα θα σου δίνει μόνο την αίσθηση της κινούμενης καρέκλας και τίποτα παραπάνω - εκτός αν το έχεις βιώσει και αυτό και έχεις εμπειρία από πρώτο χέρι, οπότε δεν έχω λόγο να διαφωνήσω...
Δέχομαι ότι ένα σύστημα με περιορισμένη κίνηση όπως αυτό που κατασκεύασε ο φίλος είναι καταστροφικό για το immersion (αφού θα ζητάς roll και θα σου δίνει bank), αλλά ένα σύστημα 360ο (άν γίνει)...;
Σε τελική ανάλυση, το καθένα σου δίνει διαφορετικό τύπο immersion... το ρεαλιστικό cockpit+προβολείς, εγκεφαλικό - και το κινούμενο κόκπιτ, σωματικό...
Οι πολεμικές αεροπορίες δεν χρησιμοποιούν motion simulators γιατί απλά δεν εξομοιώνουν τα Gs (που πραγματικά ενδιαφέρουν μια ΠΑ και όχι η κίνηση αυτή καθαυτή). Εμείς όμως (εγώ τουλάχιστον, υποθέτω κι άλλοι) που πετάμε το sim για τη διασκέδασή μας, θα διασκεδάσουμε περισσότερο με έναν motion simulator από το να καθόμαστε σε μια στατική καρέκλα.
Δεν πιστεύω να γίνει τέτοιο motion simulator πάντως... αλλά αν γινόταν και είχα να επιλέξω μόνο το ένα ή το άλλο - well, δε θα ήταν εύκολη η απόφαση...
Όπως είπα και παραπάνω, ναι, χρειάζεσαι ελαφρύ και αυτόνομο πιλοτήριο (για home ή μικρής κλίμακας κατασκευή τελοσπάντων) και θυσιάζεις ρεαλιστικό cockpit με λειτουργικούς διακόπτες (πράγμα που συμβαίνει ούτως ή άλλως στο 99% από εμάς, που δεν έχουμε homepit ). Και ναι, θα είσαι με οθόνη (πάλι το 99%...). Και ναι, δε θα έχεις τα G... όλα αυτά τα ανέφερα και στο προηγούμενο ποστ μου.
Δεν έχω λόγο να μην πιστέψω ότι ένα ρεαλιστικό πιλοτήριο και ένα surround προβολικό σύστημα προσφέρουν μεγάλο immersion, πόσο μάλλον όταν λες ότι το έχεις βιώσει (τυχερέ! ). Πιστεύω όμως ότι κι ένα τέτοιο σύστημα 2-3 αξόνων με πλήρη περιστροφή θα προσφέρει μεγάλο immersion, παρόλη την έλλειψη Gs - δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το να είσαι σε μια καλά κινούμενη καρέκλα θα σου δίνει μόνο την αίσθηση της κινούμενης καρέκλας και τίποτα παραπάνω - εκτός αν το έχεις βιώσει και αυτό και έχεις εμπειρία από πρώτο χέρι, οπότε δεν έχω λόγο να διαφωνήσω...
Δέχομαι ότι ένα σύστημα με περιορισμένη κίνηση όπως αυτό που κατασκεύασε ο φίλος είναι καταστροφικό για το immersion (αφού θα ζητάς roll και θα σου δίνει bank), αλλά ένα σύστημα 360ο (άν γίνει)...;
Σε τελική ανάλυση, το καθένα σου δίνει διαφορετικό τύπο immersion... το ρεαλιστικό cockpit+προβολείς, εγκεφαλικό - και το κινούμενο κόκπιτ, σωματικό...
Οι πολεμικές αεροπορίες δεν χρησιμοποιούν motion simulators γιατί απλά δεν εξομοιώνουν τα Gs (που πραγματικά ενδιαφέρουν μια ΠΑ και όχι η κίνηση αυτή καθαυτή). Εμείς όμως (εγώ τουλάχιστον, υποθέτω κι άλλοι) που πετάμε το sim για τη διασκέδασή μας, θα διασκεδάσουμε περισσότερο με έναν motion simulator από το να καθόμαστε σε μια στατική καρέκλα.
Δεν πιστεύω να γίνει τέτοιο motion simulator πάντως... αλλά αν γινόταν και είχα να επιλέξω μόνο το ένα ή το άλλο - well, δε θα ήταν εύκολη η απόφαση...