Πανελληνιες και ΣΜΑ

Περιοχή συζήτησης για τα Αμυντικά Σώματα της Ελλάδας

Συντονιστής: Διαχείριση

Απάντηση
Markos94
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 03:09

Πανελληνιες και ΣΜΑ

Δημοσίευση από Markos94 »

Καλησπέρα, είμαι 16 χρόνων και μπαίνω στα 17. Έχω δηλώσει τεχνολογική κατεύθυνση στο λύκειο μου και πρώτη μου επιλογή μέχρι πρόσφατα ήταν η ΣΜΑ, όμως παρουσιάστηκε πρόβλημα μυωπίας και δεν ξέρω αν θα με δεχτούν, γνωρίζεται κάτι πάνω σε αυτό το θέμα; Επισης αφού τελειώσω την σχολή (αν με το καλό μπω) ο στρατός επιτρέπει μεταπτυχιακό στο εξωτερικό ή σε δεσμεύει να υπηρετησεις; Τέλος, το διπλωμα από την ΣΜΑ ισχύει και ως διπλωμα αεροναυπηγικης; Εάν όχι υπάρχει κάποιο ΑΕΙ με το ίδιο επίπεδο σπουδών που προσφέρει η ΣΜΑ;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων,
Μάρκος
Άβαταρ μέλους
Anzac
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 36874
Εγγραφή: 27 Μαρ 2004, 15:38
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Anzac »

Οι Πανεληννιες τι ακριβώς είναι ;
e-HAF Admin
Markos94
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 03:09

Δημοσίευση από Markos94 »

Αυτό είναι ο υπολογιστής που βγάζει μόνος του ότι διορθώσεις θέλει :p
Άβαταρ μέλους
Anzac
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 36874
Εγγραφή: 27 Μαρ 2004, 15:38
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Anzac »

ακόμα και οι υπολογιστές "σφάλουν"
e-HAF Admin
Άβαταρ μέλους
kiki
Δημοσιεύσεις: 129
Εγγραφή: 16 Μάιος 2010, 11:45
Τοποθεσία: Ν. Ιωνία Βόλου

Re: Πανεληννιες και ΣΜΑ

Δημοσίευση από kiki »

Markos94 έγραψε:Καλησπέρα, είμαι 16 χρόνων και μπαίνω στα 17. Έχω δηλώσει τεχνολογική κατεύθυνση στο λύκειο μου και πρώτη μου επιλογή μέχρι πρόσφατα ήταν η ΣΜΑ, όμως παρουσιάστηκε πρόβλημα μυωπίας και δεν ξέρω αν θα με δεχτούν, γνωρίζεται κάτι πάνω σε αυτό το θέμα; Επισης αφού τελειώσω την σχολή (αν με το καλό μπω) ο στρατός επιτρέπει μεταπτυχιακό στο εξωτερικό ή σε δεσμεύει να υπηρετησεις; Τέλος, το διπλωμα από την ΣΜΑ ισχύει και ως διπλωμα αεροναυπηγικης; Εάν όχι υπάρχει κάποιο ΑΕΙ με το ίδιο επίπεδο σπουδών που προσφέρει η ΣΜΑ;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων,
Μάρκος
Βασικά με μυωπία μπορούν σε δεχτούν στη ΣΜΑ αρκεί να έχεις μέχρι 2,5 βαθμούς, αλλά αν έχεις παραπάνω να ξέρεις ότι δέχονται και το laser. Εγώ laser θα κάνω, γιατί έχω 4,5 βαθμούς μόνο στο ένα μάτι. Μπορείς να κάνεις μεταπτυχιακό και μάλιστα σε στέλνει η ίδια η ΠΑ για μετεκπαίδευση πολλές φορές, φυσικά με δικά της έξοδα. Εννοείται όμως πως θα εκτελείς και τα καθήκοντα της υπηρεσίας ταυτόχρονα. Κατα τη γνώμη μου μην πας για μεταπτυχιακό. Θα σε στείλει η ΠΑ για μετεκπαίδευση ειδικά αν είσαι καλός στο αντικείμενό σου και θα πληρώνεσαι ταυτόχρονα. Αλλά και κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας σε Πτέρυγα Μάχης μαθαίνεις πολλά από την εμπειρία. Τώρα το πτυχίο απο τη ΣΜΑ ισχύει σαν του Μηχανολόγου Μηχανικού, δηλαδή θα επιβλέπεις τις εργασίες των τεχνικών όχι όμως έξω από την ΠΑ. Δουλειά γραφείου δηλαδή. Σε ένα φυλλάδιο που διάβασα σχετικά με τις ανάγκες των μηχανικών στην ΠΑ είδα την ειδικότητα της αεροναυπηγική. Άρα λογικά το πτυχίο ισχύει και στην ειδικότητα της αεροναυπηγικής, σύμφωνα με τις ανάγκες της ΠΑ πάντα. Αντίστοιχο ΑΕΙ που προσφέρει το ίδιο επίπεδο με τη ΣΜΑ είναι είναι το Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών στο Πολυτεχνείο της Πάτρας. Απ'όσο έχω ακούσει είναι πολύ καλό, αλλά ένα μεταπτυχιακό στο εξωτερικό στην ειδικότητα του αεροναυπηγού θα βοηθούσε περισσότερο. Ό,τι άλλη απορία έχεις στείλε μου pm.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος kiki την 14 Ιούλ 2010, 17:00, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Alexandros
Δημοσιεύσεις: 69
Εγγραφή: 08 Μάιος 2004, 14:11

Δημοσίευση από Alexandros »

Νομίζω ότι και στο συγκεκριμένο thread αλλά και στο άλλο περί "Αεροναυπηγού μηχανικού" γράφονται κάποιες ανακρίβειες σχετικά με τα του μηχανικού και της ΣΜΑ. Πρώτον: Ο απόφοιτος από ΣΜΑ ΔΕΝ είναι διπλωματούχος μηχανολόγος ή αεροναυπηγός μηχανικός. ΔΕΝ εγγράφεται στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ) και δεν υφίσταται γι' αυτόν η έννοια των "επαγγελματικών δικαιωμάτων" όπως ισχύει για τους διπλωματούχους μηχανικούς των πολυτεχνείων, παν/μιων και ισότιμων του εξωτερικού. Από την (πολύ καλή σχολή) ΣΜΑ αποφοιτούν αξιωματικοί της Π.Α. με ειδικότητες μηχανικού αεροσκαφών, ηλεκτρονικού (ή τηλεπικοινωνιακού) και κάποιες σειρές βγάζουν και εγκαταστάσεων. Το πτυχίο τους για το εξωτερικό θεωρείται ισότιμο του batchelor και προσφέρει πρόσβαση σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών ή και διδακτορικές σπουδές, στην Ελλάδα όμως ΔΕΝ μπορεί κάποιος με αυτό να θεωρηθεί διπλωματούχος μηχανικός όσα μεταπτυχιακά κι' αν έχει. Όσο για τη "δουλειά γραφείου", τουλάχιστον για τους μηχ/κους αεροσκαφών που γνωρίζω πολύ-πολύ καλά δεν ισχύει: Μετά την αποφοίτηση θα πάνε σε κάποια πτέρυγα μάχης για τουλάχιστο 3 χρονάκια και θα κάνουν αξιωματικοί γραμμής πτήσεων που πιστέψτε με μόνο γραφείο δεν είναι... Κατόπιν υπάρχουν και τα μεταπτυχιακά που λέτε (οι περισσότεροι πάνε Cranfield ή Μonterey naval postgraduate school) και μετά ίσως ΕΤΗΜ (πρωην ΚΕΤΑ) και κατόπιν αρχιμηχανικοί σε κάποια μοίρα (=τουλάχιστον 10 χρονάκια+ υπηρεσία). Για τα μεταπτυχιακά ο ανταγωνισμός τεράστιος.

Για το "πάρα πολύ καλό" τμήμα στην Πάτρα κρατάτε μικρό καλάθι.
Άβαταρ μέλους
kiki
Δημοσιεύσεις: 129
Εγγραφή: 16 Μάιος 2010, 11:45
Τοποθεσία: Ν. Ιωνία Βόλου

Δημοσίευση από kiki »

Alexandros έγραψε:Νομίζω ότι και στο συγκεκριμένο thread αλλά και στο άλλο περί "Αεροναυπηγού μηχανικού" γράφονται κάποιες ανακρίβειες σχετικά με τα του μηχανικού και της ΣΜΑ. Πρώτον: Ο απόφοιτος από ΣΜΑ ΔΕΝ είναι διπλωματούχος μηχανολόγος ή αεροναυπηγός μηχανικός. ΔΕΝ εγγράφεται στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ) και δεν υφίσταται γι' αυτόν η έννοια των "επαγγελματικών δικαιωμάτων" όπως ισχύει για τους διπλωματούχους μηχανικούς των πολυτεχνείων, παν/μιων και ισότιμων του εξωτερικού. Από την (πολύ καλή σχολή) ΣΜΑ αποφοιτούν αξιωματικοί της Π.Α. με ειδικότητες μηχανικού αεροσκαφών, ηλεκτρονικού (ή τηλεπικοινωνιακού) και κάποιες σειρές βγάζουν και εγκαταστάσεων. Το πτυχίο τους για το εξωτερικό θεωρείται ισότιμο του batchelor και προσφέρει πρόσβαση σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών ή και διδακτορικές σπουδές, στην Ελλάδα όμως ΔΕΝ μπορεί κάποιος με αυτό να θεωρηθεί διπλωματούχος μηχανικός όσα μεταπτυχιακά κι' αν έχει. Όσο για τη "δουλειά γραφείου", τουλάχιστον για τους μηχ/κους αεροσκαφών που γνωρίζω πολύ-πολύ καλά δεν ισχύει: Μετά την αποφοίτηση θα πάνε σε κάποια πτέρυγα μάχης για τουλάχιστο 3 χρονάκια και θα κάνουν αξιωματικοί γραμμής πτήσεων που πιστέψτε με μόνο γραφείο δεν είναι... Κατόπιν υπάρχουν και τα μεταπτυχιακά που λέτε (οι περισσότεροι πάνε Cranfield ή Μonterey naval postgraduate school) και μετά ίσως ΕΤΗΜ (πρωην ΚΕΤΑ) και κατόπιν αρχιμηχανικοί σε κάποια μοίρα (=τουλάχιστον 10 χρονάκια+ υπηρεσία). Για τα μεταπτυχιακά ο ανταγωνισμός τεράστιος.

Για το "πάρα πολύ καλό" τμήμα στην Πάτρα κρατάτε μικρό καλάθι.

Συμφωνώ μαζί σου. Η αλήθεια είναι πως το πτυχίο της ΣΜΑ δεν ισχύει στην Ελλάδα σα δίπλωμα μηχανικού.Ο μηχανικός αεροσκαφών της ΠΑ δεν έχει επαγγελματικά δικαιώματα, γιατί απλά η ΠΑ τον προσαρμόζει στις δικές της ανάγκες και τις δικές της ιδεολογίες. Ας μην ξεχνάμε πως ο μηχανικός αεροσκαφών της ΠΑ είναι αξιωματικός, έτοιμος να υπηρετήσει την πατρίδα όταν αυτή τον καλέσει. Γι'αυτό στη σχολή υπάρχει η στρατιωτική εκπαίδευση. Βασικά αυτό εξαρτάται από το Μάρκο. Θέλει να είναι αξιωματικός μηχανικός αεροσκαφών της ΠΑ περνώντας καψόνια στη σχολή και εκτελώντας τις διαταγές των ανωτέρων του (περίπτωση της ΣΜΑ) ή θέλει να γίνει ένας καλός αεροναυπηγός μηχανικός και να δουλέψει σε εταιρεία. Αν θέλει το δεύτερο τότε η ΣΜΑ δεν είναι η κατάλληλη επιλογή. Ας πάει στο πολυτεχνείο κι ας φύγει μετά στο εξωτερικό για μεταπτυχιακό. Όσο για το πολυτεχενίο στην Πάτρα μου έχουν πει πως είναι πολύ καλό, αλλά δεν είμαι σίγουρη καθώς δεν είμαι εκεί, γι'αυτό λέω καλό θα ήταν ένα μεταπτυχιακό μετά. Κατά τη γνώμη μου μόνο η ΣΜΑ βγάζει άξιους μηχανικούς που είναι μυαλά (στην Ελλάδα πάντα). Ας κοιτάξει κανείς την ύλη που έχει η ΣΜΑ και το πολυτεχνείο και τα συμπεράσματα δικά του. Επίσης σε όλες τις σχολές υπάρχουν οι διάνοιες, οι μέτριοι και οι ανάξιοι. Σημασία έχει πιστεύω να αγαπά κανείς αυτό που κάνει και να προσπαθεί. Αλλιώς η σχολή όσο καλή και να'ναι τί να σου κάνει; Επίσης οι μηχανικοί αεροσκαφών της ΣΜΑ δεν είναι τεχνικοί μέσα στη μουτζούρα και με ένα κατσαβίδι στο χέρι. Γι'αυτό και τη θεωρώ ας πούμε δουλεία γραφείου. Όταν όμως λες γραμμές πτήσεων τι εννοείς;
Alexandros
Δημοσιεύσεις: 69
Εγγραφή: 08 Μάιος 2004, 14:11

Δημοσίευση από Alexandros »

Οι απόφοιτοι ΣΜΑ με την αποφοίτησή τους είναι επιπέδου 7 (επιθεωρητής) (τα υπόλοιπα είναι 3 = εκτελεστής και 5 = επιθεωρητής, θέσεις που έχουν οι απόφοιτοι ΣΤΥΑ καθώς εξελίσονται) που σημαίνει ότι μπορούν απ'ευθείας να υπογράφουν, να ελέγχουν την εργασία των υφισταμένων τους καθώς και να εκτελούν ειδικές μελέτες στο αεροπορικό υλικό. Τώρα όλα αυτά γίνονται σε βάθος χρόνου μιας και η εμπειρία -όπως ισχύει σε όλες τις εργασίες- είναι α-να-ντι-κα-τα-στα-τη. Θεωρητικά όμως έχουν όλα τα παραπάνω με την αποφοίτησή τους. Έτσι θα μπορούσε να πει κανείς ότι χονδροειδώς υπάρχει η "αντιστοιχία" με αυτό που κάνουν οι διπλωματούχοι στην πολιτική ζωή...

Το ΤΕΕ για εμένα κάνει ΤΕΡΑΣΤΙΟ λάθος που έστω με μία μετεκπαίδευση 1,5 έτους προχωρημένων σπουδών (+ ΣΜΑ) δεν τους αναγνωρίζει ως αεροναυπηγούς μηχανικούς, αλλά αυτό είναι άλλη μία ιστορία (Ελληνικής + συντεχνιακής) τρέλας. Ας είναι...

Γραμμή πτήσεων: Καθημερινά η κάθε πολεμική μοίρα έχει ένα αριθμό πτήσεων. Ο αξιωματικός γραμμής έχει το "βαν" (ή ότι άλλο διαθέσιμο αυτοκινούμενο) εντός της πίστας και πηγαίνει τους υπολόγους στα α/φη, δέχεται τις εντολές από το control του υποστέγου της μοίρας για το ποιο α/φος θα απογειωθεί/παραληφθεί μετά την προσγείωσή του, ποιο θα πάει στο υπόστεγο για έλεγχο κ.λ.π. Βασικά φοράς μια φορμίτσα αγγαρείας και μέσα σε ήλιο η κρύο τρέχεις στην πίστα... ¨Εχει πάντως και αυτό το ενδιαφέρον του..
Dalamar
Δημοσιεύσεις: 230
Εγγραφή: 14 Αύγ 2007, 11:53
Τοποθεσία: Αττική

Δημοσίευση από Dalamar »

kiki έγραψε:Ο μηχανικός αεροσκαφών της ΠΑ δεν έχει επαγγελματικά δικαιώματα, γιατί απλά η ΠΑ τον προσαρμόζει στις δικές της ανάγκες και τις δικές της ιδεολογίες.
Ο απόφοιτος της ΠΑ δεν έχει επαγγελματικά δικαιώματα μόνο επειδή δεν γουστάρουν οι συνδικαλιστές του ΤΕΕ. Ο λόγος είναι ότι το ελεύθερο επάγγελμα του Μηχανολόγου-Ηλεκτρολόγου αποφοίτου ΑΕΙ ήταν μέχρι πρόσφατα ιδιαίτερα προσοδοφόρο χάρις στην αποκλειστικότητα που του έδινε ο νόμος σε τεράστιο εύρος δραστηριοτήτων και στην συναλλαγή με τις δημόσιες υπηρεσίες (πολεοδομίες, νομαρχίες, κλπ). Είναι πιθανό κάποια στιγμή αυτά να αλλάξουν με το επερχόμενο άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων αλλά δεν θα γίνει στο άμεσο μέλλον. Από ότι φαίνεται πάντως το χρυσορυχείο των Μηχανολόγων-Ηλεκτρολόγων μάλλον στέρεψε...
Alexandros
Δημοσιεύσεις: 69
Εγγραφή: 08 Μάιος 2004, 14:11

Δημοσίευση από Alexandros »

Ο λόγος είναι ότι το ελεύθερο επάγγελμα του Μηχανολόγου-Ηλεκτρολόγου αποφοίτου ΑΕΙ ήταν μέχρι πρόσφατα ιδιαίτερα προσοδοφόρο χάρις στην αποκλειστικότητα που του έδινε ο νόμος σε τεράστιο εύρος δραστηριοτήτων και στην συναλλαγή με τις δημόσιες υπηρεσίες (πολεοδομίες, νομαρχίες, κλπ).
Mπααα, δεν νομίζω.... Ίσως η "συναλλαγή" με τις πολεοδομίες. Σε μία άδεια για να πάρει χρήματα ο μηχανολόγος-ηλεκτρολόγος πρέπει να μιλάμε για μεγάλη κατασκευή (τουλάχιστον πολυκατοικία και βάλε και φυσικά μελέτη + επίβλεψη). Η σχέση αμοιβών πολιτικού μηχανικού και λοιπών ειδικοτήτων σε μία άδεια είναι περίπου 80/20 (άντε μικρή διαφορά σε αυτό που γράφω) αντίστοιχα. Τα χρήματα και το "υπογράφω τα πάντα" ισχύει κυρίως για τους πολιτικούς μηχανικούς που αποτελούν πανίσχυρο "λόμπι" εντός του ΤΕΕ. Γι' αυτό το λόγο και το ΤΕΕ θωρείται από την πλειονότητα των (μη-πολιτικών) μηχανικών, ως τεχνικό επιμελητήριο των πολιτικών μηχανικών.
Dalamar
Δημοσιεύσεις: 230
Εγγραφή: 14 Αύγ 2007, 11:53
Τοποθεσία: Αττική

Δημοσίευση από Dalamar »

Τώρα ξεφεύγουμε λίγο από το άμεσο αντικείμενο. Σαφώς στην συναλλαγή με τις πολεοδομίες τα πολλά χρήματα πάνε στους αρχιτέκτονες ή πολιτικούς μηχανικούς. Όμως το πεδίο των Μ-Η δεν περιορίζεται σε αυτές. Έχουν επίσης όλες τις αδειοδοτήσεις επιχειρήσεων, από κέντρα μέχρι διϋλιστήρια, ότι σχετίζεται με οχήματα και καύσιμα, απεριόριστες υπηρεσίες τεχνικού ασφαλείας, υπηρεσίες "εξωτερικού" μηχανικού συντήρησης βιομηχανίας-βιοτεχνίας, επιθεωρήσεις μηχανημάτων και εγκαταστάσεων, εργοληπτικό πτυχίο, πτυχίο μελετητή δημοσίων έργων και αρκετά ακόμα που είναι διάσπαρτα σε διάφορα ΦΕΚ. Και μάλιστα τόσο τις νόμιμες αμοιβές, όσο και την συναλλαγή κάτω από το τραπέζι για όλα αυτά.
gerodinis
Δημοσιεύσεις: 2063
Εγγραφή: 11 Αύγ 2007, 17:28

Δημοσίευση από gerodinis »

kiki έγραψε:Κατά τη γνώμη μου μόνο η ΣΜΑ βγάζει άξιους μηχανικούς που είναι μυαλά (στην Ελλάδα πάντα). Ας κοιτάξει κανείς την ύλη που έχει η ΣΜΑ και το πολυτεχνείο και τα συμπεράσματα δικά του
Ναι, το Πολυτεχνείο έχει 66 μαθήματα και η ΣΜΑ 40.
Windows: A 32 bit extension and graphical shell,
for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally
coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit
company, that can't stand 1 bit of competition. Good thing
there's not any.
panpan
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 2016
Εγγραφή: 05 Δεκ 2006, 22:31
Τοποθεσία: Βύρωνας
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από panpan »

Είναι λίγο necro posting αλλά η ΣΜΑ δεν έχει 40 μαθήματα, έχει 63-70 τα οποία διδάσκονται σε 4 χρόνια και όχι σε 5 όπως στο Πολυτεχνείο. Αυτό σημαίνει 10-12 μαθήματα σε κάθε εξεταστική + εργαστήρια + αθλητικές + στρατιωτικές υποχρεώσεις.
Εικόνα
Απάντηση