Σαν Σήμερα ...

Πτήσεις χωρίς επιστροφή.
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Anzac
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 36874
Εγγραφή: 27 Μαρ 2004, 15:38
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Σαν Σήμερα ...

Δημοσίευση από Anzac »

Μία λίστα με events Αεροπορικού περιεχομένου , την οποία βρήκα σε άλλη ιστοσελίδα.

Φυσικά είναι αδύνατον να κάνουμε πόστ για κάθε ένα απο αυτά και στην σωστή ημερομηνία , οπότε σας το παραδίδω στην παρακάτω μορφή.
24/10/1942
Αεροσκάφος Blenheim της 13ης Μοίρας Ελαφρού Βομβαρδισμού, με χειριστή τον Αρχισμηνία Δημ. Γαλανάκο, παρατηρητή τον Ανθυποσμηναγό Ομ. Πάτση και πυροβολητή τον Επισμηνία Αντ. Γουνελάκη, έρριψε τέσσερις βόμβες βυθού που έπληξαν εχθρικό υποβρύχιο σε πέντε περίπου γυάρδες απόσταση, με αποτέλεσμα να εξαφανιστεί στο βυθό. Λίγες ημέρες αργότερα, ο Αεροπορικός Διοικητής του 201 Group (Μέση Ανατολή) με σήμα προς τη Μοίρα γνωστοποίησε τα αποτελέσματα της επίθεσης, εκφράζοντας ταυτόχρονα τα συγχαρητηριά του.

Αναρτήθηκε από atsaleniaftera στις 7:03:00 μμ
47 σχόλια:
Ανώνυμος είπε...
13/6/1922
Αεροσκάφος De Havilland D.H. 9 του Ναυτικού Σμήνους Αφιόν επέστρεφε στη βάση του, ύστερα από αναγνώριση της περιοχής του εχθρικού αεροδρομίου Γιουρούκιοϊ (Μπαγιάτ). Όταν βρισκόταν πάνω από τον τομέα της ΧΙΙ Μεραρχίας, δέχθηκε επίθεση τουρκικού Breguet που εκτελούσε περιπολία. Ύστερα από 10λεπτη αερομαχία και ανταλλαγή πυρών, το εχθρικό αεροσκάφος αναγκάστηκε να απομακρυνθεί, αλλά σε λίγα λεπτά εμφανίστηκε και πάλι. Και η νέα συμπλοκή δεν είχε αποτέλεσμα, αλλά το ελληνικό D.H. 9 κατεδίωξε το τουρκικό Breguet μέχρις ότου παρήλθε πλέον η ώρα. Μετά το επεισόδιο αυτό τα τουρκικά αεροσκάφη επί 15 ημέρες δεν τόλμησαν να εμφανιστούν στο μέτωπο

16 Ιούνιος 2008 10:54 πμ
Ανώνυμος είπε...
16/6/1921
Βομβαρδισμός του Εσκί Σεχήρ από δύο De Havilland D.H. 9 της Ναυτικής Αεροπορίας. Τα αεροσκάφη απογειώθηκαν από το βοηθητικό αεροδρόμιο του Οτουράκ και βομβάρδισαν αποθήκες ξυλείας και πυρομαχικών, καθώς και οχήματα στο σιδηροδρομικό σταθμό, έριξαν χειροβομβίδες στο αεροδρόμιο, ενώ φωτογράφησαν την πόλη, το αεροδρόμιο και το σταθμό. Κατά τη διάρκεια της φωτογράφησης του αεροδρομίου ένα εχθρικό καταδιωκτικό απογειώθηκε και επιτέθηκε εναντίον των ελληνικών βομβαρδιστικών. Τα ελληνικά αεροσκάφη ενεπλάκηκαν σε αερομαχία με το τουρκικό και το ανάγκασαν να προσγειωθεί εσπευσμένα στο αεροδρόμιο του Εσκί Σεχήρ. Στη συνέχεια επέστρεψαν στη βάση τους, ύστερα από πτήση 4 ωρών και 30’ περίπου.
----------------------------------
16/6/1919
Πραγματοποιήθηκε η πρώτη πολεμική αποστολή του Αεροπορικού Αποσπάσματος της 533 Μοίρας, με σκοπό την αναγνώριση της οδού και της σιδηροδρομικής γραμμής Μαγνησίας - Μουτεβελί. Όπως διαπιστώθηκε, στην περιοχή επικρατούσε ηρεμία, και η πληροφορία διαβιβάστηκε αμέσως στη Στρατιά.

16 Ιούνιος 2008 10:57 πμ
Ανώνυμος είπε...
17/6/1953
Απονεμήθηκε το Μετάλλιο Αέρος (Air Medal) στα πληρώματα των αεροσκαφών C-47 Dakota στις εγκαταστάσεις του 13ου Σμήνους Μεταφορών στο αεροδρόμιο Κ-16 (Σεούλ), κατά τις επιχειρήσεις στην Κορέα.

17 Ιούνιος 2008 11:11 πμ
atsaleniaftera είπε...
21/6/1928
Το αεροσκάφος της Στρατιωτικής Αεροπορίας Breguet 19 ("ΕΛΛΑΣ") που πραγματοποιούσε το γύρο της Μεσογείου προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο Bourget στο Παρίσι. Οι δεξιώσεις και η προβολή στον τύπο, που ακολούθησε μετά την άφιξη των δύο Ελλήνων αεροπόρων του πληρώματος, έδωσαν ιδιαίτερη λαμπρότητα στο γεγονός. Επίσης, έγινε πρόταση να λάβουν μέρος στο αεροπορικό διαγωνισμό "Παρίσι - Βουκουρέστι" χωρίς ενδιάμεση προσγείωση.

21/6/1921
Έξι αεροσκάφη De Havilland D.H. 9 των Ναυτικών Σμηνών, συνοδευόμενα από ένα διώξεως Spad, έπληξαν επιτυχώς με αλλεπάλληλες επιθέσεις σημαντικούς στόχους της Κιουτάχειας (δημόσια κτήρια, στρατώνες, σιδηροδρομικό σταθμό και αεροδρόμιο), ενώ ένα από τα αεροσκάφη της ομάδας με τη συνοδεία του καταδιωκτικού βομβάρδισε το σιδηροδρομικό σταθμό του Αλαγιούντ και καταυλισμό εχθρικών στρατευμάτων. Κατά τη διάρκεια της επιδρομής το αντιαεροπορικό πυρ έβαλλε καταιγιστικά εναντίον των ελληνικών αεροσκαφών, ενώ έκανε την εμφάνισή του τουρκικό καταδιωκτικό, το οποίο στράφηκε εναντίον ενός D.H. 9. Ύστερα από 10λεπτη σκληρή πάλη το ελληνικό αεροσκάφος με εύστοχη βολή κατέρριψε το εχθρικό. Το αποτέλεσμα της αερομαχίας αυτής επιβεβαίωσε αργότερα ο Τούρκος Επιτελάρχης της 4ης Τουρκικής Μεραρχίας που συνελήφθη αιχμάλωτος.

21 Ιούνιος 2008 12:56 μμ
Ανώνυμος είπε...
25/6/1941
Η 13η Μοίρα Ελαφρού Βομβαρδισμού (13η ΜΕΒ), η πρώτη μάχιμη μονάδα της Ελληνικής Βασιλικής Αεροπορίας που συγκροτήθηκε στη Μέση Ανατολή, έλαβε εντολή να εκτελέσει την πρώτη της αποστολή. Αεροσκάφος Avro Anson της Μοίρας πραγματοποίησε από ύψος 5.500 μέτρων εικονικό βομβαρδισμό του λιμανιού της Αλεξάνδρειας, σε συνεργασία με τη Διοίκηση Αεράμυνας του Δέλτα του Νείλου, για να διαπιστωθεί η επάρκεια των ραντάρ αεράμυνας και η ετοιμότητα των αεροπλάνων αναχαίτισης.

25/6/1922
Εχθρικό αεροσκάφος, το οποίο εκτελούσε αναγνώριση, κατέπεσε λόγω μηχανικής βλάβης κοντά στο Εσκί Σεχήρ και το πλήρωμά του αιχμαλωτίστηκε από ελληνική περίπολο.

25/6/1920
Άρχισε η δράση της Ελληνικής Αεροπορίας στον τομέα Προύσας - Μουδανιών. Αεροσκάφος Β.Ε. της Ναυτικής Αεροπορίας, με χειριστή τον Σημαιοφόρο Αλέξανδρο Βελούδιο και παρατηρητή τον Υπολοχαγό Αθανάσιο Κολιαλέξη, απογειώθηκε από τον Πάνορμο και πραγματοποίησε επιτυχή αναγνωριστική αποστολή στον παραπάνω τομέα. Το πλήρωμα του αεροσκάφους, αναγνώρισε τα στρατεύματα της Ελληνικής Μεραρχίας Αρχιπελάγους που προέλαυναν προς την Προύσα και παρακολούθησε τη θριαμβευτική είσοδο της κεντρικής φάλαγγας της Μεραρχίας στην πόλη «εν μέσω ενθουσιωδών εκδηλώσεων των εκεί διαβιούντων Ελλήνων». Για την παράτολμη αυτή αποστολή το Γενικό Στρατηγείο απένειμε στο πλήρωμα του αεροσκάφους τον Πολεμικό Σταυρό Γ’ Τάξεως.

25 Ιούνιος 2008 8:19 μμ
Ανώνυμος είπε...

26/6/1942
Στο Στρατηγείο του Εκπαιδευτικού Συγκροτήματος Ροδεσίας πραγματοποιήθηκε σύσκεψη Ελλήνων και Βρετανών αξιωματούχων, κατά τη διάρκεια της οποίας τέθηκαν οι βάσεις συμφωνίας για την εκπαίδευση των Ελλήνων χειριστών στο Κέντρο Εκπαιδεύσεως της Βασιλικής Βρετανικής Αεροπορίας (Royal Air Force) στη χώρα αυτή. Η συγκρότηση του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Τμήματος Νότιας Ροδεσίας, (EETNΡ) για χειριστές ήταν μία από τις σημαντικότερες πράξεις της ανασυγκρότησης της Ελληνικής Αεροπορίας στη Μέση Ανατολή, καθώς εξασφαλίστηκε η παραγωγή αξιόμαχων στελεχών για τις Ελληνικές Πολεμικές Μοίρες.

26 Ιούνιος 2008 9:01 μμ
Ανώνυμος είπε...

30/6/1922
Αεροσκάφος και Β’ Μοίρας Αεροπλάνων, πετώντας πάνω από το τουρκικό αεροδρόμιο Εμπίρκιοϊ, έρριψε επιστολή η οποία περιείχε πληροφορίες για την αιχμαλωσία των δύο Τούρκων αεροπόρων που είχαν συλληφθεί στις 25 Ιουνίου 1922, καθώς και τη μεταγωγή τους στη Σμύρνη, κατόπιν επιθυμίας τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την πτήση πάνω από το αεροδρόμιο το ελληνικό αεροσκάφος δέχθηκε βολές εχθρικού πυροβολικού.

30/6/1921
Τις πρωϊνές ώρες αεροπόροι της Ναυτικής Αεροπορίας, εκτελώντας αντιαεροπορική περιπολία, ανέφεραν ότι το Αφιόν Καραχισάρ καταλήφθηκε από τα ελληνικά στρατεύματα. Για επιβεβαίωση της πληροφορίας, το απόγευμα της ίδιας ημέρας πραγματοποιήθηκε και άλλη αποστολή, κατά τη διάρκεια της οποίας όμως διαπιστώθηκε ότι ο Ελληνικός Στρατός τότε εισερχόταν στην πόλη του Αφιόν Καραχισάρ. Τα στρατεύματα δηλαδή που είχαν παρατηρηθεί το πρωΐ ήταν τουρκικά και για παραπλάνηση είχαν δείξει τα ελληνικά σήματα αναγνώρισης. Κατόπιν αυτού οι αεροπόροι επιδόθηκαν στο βομβαρδισμό των Τούρκων που υποχωρούσαν. Στο σημείο αυτό το ελληνικό αεροσκάφος, χτυπημένο από εχθρικό βλήμα, κατέπεσε από ύψος 50 μέτρων και καταστράφηκε. Οι αεροπόροι τραυματισμένοι παρελήφθησαν από Έλληνες ιππείς.

30/6/1912
Ο αεροπόρος Υπολοχαγός Δημήτριος Καμπέρος με το μετασκευασμένο από τον ίδιο υδροπλάνο Henry Farman "Δαίδαλος", στο πλαίσιο των δοκιμών, πραγματοποίησε πτήση από το Φάληρο στην Ύδρα, την οποία παρακολούθησε το αντιτορπιλικό "Νίκη". Κατά την επιστροφή στο Φάληρο κατέρριψε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας υδροπλάνου (110 χλμ/ώρα), παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες.

30 Ιούνιος 2008 8:33 μμ
Ανώνυμος είπε...

1/7/1925
Άρχισαν στο Εργοστάσιο Αεροπλάνων Φαλήρου (μετέπειτα Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπλάνων - ΚΕΑ) οι εργασίες για την παραγωγή στην Ελλάδα του πρώτου επιχειρησιακού αεροσκάφους, το οποίο ήταν ένα διθέσιο τορπιλοπλάνο τύπου Τ.3Α «Βέλος», σχεδιασμένο από την βρετανική εταιρεία Blackburn Aeroplane and Motor co. Η πρώτη σειρά τορπιλοπλάνων-υδροπλάνων Τ.3Α «Βέλος» χρησιμοποιήθηκε για τον εξοπλισμό της Ναυτικής Αεροπορίας.

1 Ιούλιος 2008 8:06 μμ
Ανώνυμος είπε...

2/7/1921
Η Ναυτική Αεροπορία εκτέλεσε πέντε πολεμικές αποστολές αντιαεροπορικής περιπολίας, αναγνώρισης και βομβαρδισμού. Ο βομβαρδισμός πραγματοποιήθηκε κατά του σιδηροδρομικού σταθμού Τσεκουρλάρ με επιτυχία.

2 Ιούλιος 2008 7:14 μμ
Ανώνυμος είπε...
3/7/1922
Εκτελέστηκε από τη Γ’ Μοίρα Αεροπλάνων της Στρατιωτικής Αεροπορίας αποστολή με σκοπό τη φωτογράφηση του τουρκικού αεροδρομίου Χαμιδιέ. Τα αποτελέσματα αυτής της αποστολής ήταν αρκετά σημαντικά, καθώς έγινε γνωστό το εχθρικό αεροδρόμιο και αντοπίστηκε η ακριβής θέση του.

3/7/1921
Τρία αεροσκάφη De Havilland D.H. 9 των Προκεχωρημένων Ναυτικών Σμηνών Μετώπου βομβάρδισαν το σιδηροδρομικό σταθμό του Αλαγιούντ, καθώς και σιδηροδρομικές γραμμές, γέφυρες και βαγόνια, επιστρέφοντας σώα στο αεροδρόμιο του Ουσάκ.

3 Ιούλιος 2008 6:16 μμ
Ανώνυμος είπε...

4/7/1921
Η Γ΄ Μοίρα Αεροπλάνων (Στρατιωτική Αεροπορία) εκτέλεσε από το αεροδρόμιο της Προύσας αναγνωριστική αποστολή στην περιοχή Ντουμανίτς - Κιουτάχειας, στα υψώματα Καρά Τεπέ - Τσαλ Νταγ και στην οδό Κιουτάχειας - Σούσου Καγιά. Στην αναφορά του παρατηρητή περιγράφεται η γενική υποχώρηση των Τούρκων, οι οποίοι μετέφεραν εσπευσμένα υλικό και στρατεύματα στο εσωτερικό.

4 Ιούλιος 2008 4:51 μμ
Ανώνυμος είπε...

5/7/1921
Δύο αεροσκάφη De Havilland D.H. 9 και ένα Avro μεταστάθμευσαν στο αεροδρόμιο του Αφιόν Καραχισάρ, το οποίο αποτέλεσε τη δεύτερη βάση της Ναυτικής Αεροπορίας μετά το Ουσάκ. Από το Αφιόν πραγματοποίησαν δύο αποστολές, κατά τις οποίες αναγνωρίστηκε η περιοχή νοτίως της πόλης και μεταφέρθηκαν εμπιστευτικές διαταγές της Στρατιάς προς το Μικτό Απόσπασμα της ΙΧ Μεραρχίας.

5 Ιούλιος 2008 6:02 μμ
Ανώνυμος είπε...

6/7/1921
Οι Μοίρες του Αεροπορικού Τομέα Ουσάκ (Β’ και Δ’) μεταστάθμευσαν στο αεροδρόμιο της Κιουτάχειας, για να είναι πλησιέστερα στο θέατρο επιχειρήσεων. Ο Αεροπορικός Τομέας Ουσάκ ουσιαστικά διαλύθηκε. Την ίδια ημέρα πραγματοποιήθηκε συνοδεία και σύνδεσμος του Α’ Σώματος Στρατού, καθώς και αναγνώριση της περιοχής του Εσκί Σεχήρ, κατά την οποία διαπιστώθηκε ότι οι ελληνικές δυνάμεις βάδιζαν προς κατάληψη της πόλης.
Τα Ναυτικά Σμήνη Μετώπου βομβάρδισαν τους σιδηροδρομικούς σταθμούς του Τσάι και του Αφιόν Καραχισάρ.

6 Ιούλιος 2008 11:30 πμ
Ανώνυμος είπε...

9/7/1944
Η 13η Μοίρα Ελαφρού Βομβαρδισμού (13 ΜΕΒ), από το αεροδρόμιο του Biferno της Ιταλίας και υπαγόμενη στην 254η Πτέρυγα της RAF, η οποία ανήκε στο νεοσυσταθέντα σχηματισμό Balkan Air Force, ανέλαβε το βομβαρδισμό στόχων στη Γιουγκοσλαβία, καθώς και στην Αλβανία.

9/7/1921
Η Στρατιωτική Αεροπορία αναγνώρισε τα ελληνικά στρατεύματα στην Ποριά και στο Εσκί Σεχήρ, καθώς και τις εχθρικές δυνάμεις από το Μποζ Νταγ μέχρι το Αλπήκιοϊ. Κατά την τελευταία αποστολή της ημέρας χρησιμοποιήθηκε το νέο αεροδρόμιο του Εσκί Σεχήρ.
Η Ναυτική Αεροπορία βομβάρδισε με αεροσκάφη De Havilland D.H. 9 το σιδηροδρομικό σταθμό Βαγιούκ Τσομπανλάρ και στη συνέχεια αναγνώρισε την περιοχή ΝΔ του Αφιόν, εκτελώντας πολυβολισμό και χειροβομβισμό εχθρικών τμημάτων.

9 Ιούλιος 2008 5:37 μμ
Ανώνυμος είπε...

10/7/1944
Βομβαρδίστηκαν από τη 13η Μοίρα Ελαφρού Βομβαρδισμού (13 ΜΕΒ) η οποία έδρευε στο αεροδρόμιο του Biferno της Ιταλίας, το λιμάνι του Corsini και οι σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις στο Castel Bolognese.

10/7/1931
Ψηφίστηκαν οι βασικοί νόμοι 5121 «Περί Οργανισμού της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ)» και 5123 «Περί Εκπαιδεύσεώς της ΠΑ», με τους οποίους διαμορφώθηκε το νέο νομικό πλαίσιο λειτουργίας της. Επισημαίνεται ότι με το ν. 5121 (άρθρο 19) ιδρύθηκαν η Σχολή Αεροπορίας, για τον καταρτισμό του ιπτάμενου προσωπικού, αξιωματικών και υπαξιωματικών, η Σχολή Τεχνιτών Αεροπορίας, η Σχολή Βολής και η Σχολή Ανωτέρας Αεροπορικής Εκπαιδεύσεως. Επίσης με τον ιδιαίτερο νόμο 5123 καθορίστηκαν η λειτουργία και ο τρόπος εκπαίδευσης στις σχολές, αλλά και στα Κέντρα Ναυτικής Αεροπορικής Εκπαίδευσης, Εκπαίδευσης Επίκουρων Παρατηρητών, Εκπαιδευτών Πτήσεων και Στρατευσίμων Χειριστών.

10 Ιούλιος 2008 4:36 μμ
Ανώνυμος είπε...
12/7/1922
Τουρκικό αεροσκάφος Breguet εμφανίστηκε πάνω από τις φίλιες γραμμές, ρίχνοντας προκηρύξεις και αναγνωρίζοντας συγχρόνως τις θέσεις των ελληνικών στρατευμάτων. Ο Ανθυπασπιστής Ευάγγελος Παπαδάκος και ο Λοχίας Χριστόφορος Σταυρόπολος της Β’ Μοίρας Αεροπλάνων (Στρατιωτική Αεροπορία), με αεροσκάφη Nieuport και Spad αντίστοιχα, απογειώθηκαν εσπευσμένα από το Μπαλ Μαχμούτ προς αναζήτηση του εχθρικού Breguet.Το αεροσκάφος του Ανθυπασπιστή Παπαδάκου συναντήθηκε με το τουρκικό σε ύψος 2.800 μέτρων και συνήφθη 20λεπτη αερομαχία. Τελικά, το εχθρικό Breguet αναγκάστηκε να απομακρυνθεί λόγω μηχανικής βλάβης. Τότε ο Λοχίας Σταυρόπουλος το κατεδίωξε και ύστερα από αερομαχία το κατέρριψε φλεγόμενο μέσα στις ελληνικές γραμμές, με αποτέλεσμα το θάνατο χειριστή και παρατηρητή (διοικητή του αεροδρομίου Τσάι).
12/7/1920
Η Α΄ Μοίρα Αεροπλάνων της Στρατιωτικής Αεροπορίας πραγματοποίησε τις τρεις τελευταίες πτήσεις της από το αεροδρόμιο του Διδυμότειχου, με αποστολή τη συλλογή πληροφοριών και την αναγνώριση των περιοχών Αδριανούπολης - Λαχανά και Καδήκιοϊ

12 Ιούλιος 2008 10:49 πμ
Ανώνυμος είπε...
14/7/1944
Η 13η Μοίρα Ελαφρού Βομβαρδισμού (13 ΜΕΒ), από το αεροδρόμιο του Biferno της Ιταλίας, άρχισε την εκτέλεση αποστολών βομβαρδισμού εναντίον στόχων στις κωμοπόλεις Niksic, Korca και Podgorica, τις λιμενικές εγκαταστάσεις στο Siberik, το σιδηροδρομικό σταθμό του Knin, εργοστάσια χάλυβα στη Zenica, τη βάση στο Makarska, καθώς και εναντίον εγκαταστάσεων στρατωνισμού Γερμανών στο Bencovac, εργαστηρίων στο Sarajevo και του ατμοηλεκτρικού εργοστασίου παραγωγής ενέργειας στον ποταμό Krka.
14/7/1941
Η 13η Μοίρα Ελαφρού Βομβαρδισμού (13 ΜΕΒ), η πρώτη μάχιμη Μονάδα της Ελληνικής Αεροπορίας στη Μέση Ανατολή, ανέλαβε καθαυτό πολεμικά καθήκοντα, εκτελώντας την πρώτη αποστολή ανθυποβρυχιακής έρευνας. Μέχρι το τέλος του μήνα πραγματοποιήθηκαν 60 έξοδοι, 26 από τις οποίες αφορούσαν σε ανθυποβρυχιακές περιπολίες.
14/7/1922
Οι Ανθυπολοχαγοί Νικόλαος Δέας και Ιωάννης Χατζηκαμάρης της Β’ Μοίρας Αεροπλάνων (Στρατιωτική Αεροπορία) με αεροσκάφος Breguet 14, αφού εκτέλεσαν αναγνώριση όψεως, πέταξαν σε ύψος 50 μέτρων πάνω από το τουρκικό αεροδρόμιο Εμπερκιοϊ. Με φωτοβολίδες γνώρισαν στους Τούρκους τις φιλικές διαθέσεις τους και στη συνέχεια έρριψαν ερματισμένο φάκελο, που περιείχε τα ατομικά είδη των φονευθέντων στην αερομαχία της 12ης Ιουλίου 1922 Τούρκων αεροπόρων, καθώς και μια επιστολή, με την οποία πληροφορούσαν τις τουρκικές αρχές για το θάνατό τους και την ταφή τους στον ελληνικό τομέα.

14 Ιούλιος 2008 5:46 μμ
Ανώνυμος είπε...
15/7/1921
Το Ναυτικό Σμήνος του Αφιόν Καραχισάρ ανέπτυξε μεγάλη δραστηριότητα, πραγματοποιώντας συνολικά 11 πολεμικές αποστολές. Βομβαρδίστηκε επιτυχώς η σιδηροδρομική γραμμή και ο σταθμός του Τσάι, ενώ αναγνωρίστηκαν περιοχές και εχθρικά τμήματα, που επίσης βομβαρδίστηκαν και πυροβολήθηκαν, στο Μπουλεβαντίν, Ισικλάρ, Γενήκιοϊ και Κουρουντζά Οβά.

15 Ιούλιος 2008 1:51 μμ
Ανώνυμος είπε...
17/7/1960
Κλιμάκιο δύο αεροσκαφών C-47 Dakota της 355 Μοίρας Μεταφορών με προσωπικό 24 αξιωματικούς και υπαξιωματικούς, ύστερα από απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης, απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας για το Salisbury της Νότιας Ροδεσίας. Σκοπός της αποστολής με αρχηγό τον Αντισμήναρχο Γεώργιο Γιαλελή ήταν η μεταφορά των ομογενών από τις επαναστατημένες περιοχές του Κογκό σε άλλες ασφαλείς.
17/7/1941
Αποφασίστηκε από το Υπουργείο Αεροπορίας (Μέση Ανατολή) η σύσταση της Ανωτέρας Διοικήσεως Αεροπορίας (ΑΔΑ), σε αντικατάσταση των καταργούμενων Ανωτέρων Διοικήσεων Αεροπορίας Στρατιάς και Αεροπορίας Ναυτικού, με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία και παρακολούθηση των δημιουργούμενων Ελληνικών Αεροπορικών Τμημάτων. Προσωρινή έδρα της ΑΔΑ ορίστηκε το Κάιρο.

17 Ιούλιος 2008 4:59 μμ
Ανώνυμος είπε...
18/7/1921
Πραγματοποιήθηκε στο Εσκί Σεχήρ επιδεικτική πτήση από οκτώ αεροσκάφη του ομώνυμου Αεροπορικού Τομέα, κατά τη διάρκεια τελετής απονομής ηθικών αμοιβών σε αξιωματικούς και οπλίτες της Στρατιάς που είχαν διακριθεί στο πεδίο της μάχης. Παράλληλα, δύο αεροσκάφη (Breguet και Spad) εκτέλεσαν διαδοχικά αντιαεροπορική περιπολία πάνω από τις φίλιες και τις εχθρικές προφυλακές.
18/7/1920
Συγκροτήθηκε από προσωπικό και αεροσκάφη της Στρατιωτικής και Ναυτικής Αεροπορίας το Μικτό Αεροπορικό Απόσπασμα Φιλαδέλφειας.

18 Ιούλιος 2008 3:58 μμ
Ανώνυμος είπε...
21/7/1960
Το κλιμάκιο των δύο αεροσκαφών C-47 Dakota της 355 Μοίρας Μεταφορών, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, μετακινήθηκε στο αεροδρόμιο Usumbura (Ρουάντα-Ουρούντι), ακολουθώντας το δρομολόγιο Salisbury (Ν.Ροδεσία), όπου είχε προσγειωθεί στις 19 του μήνα - N. Doza (Β. Ροδεσία) - Elizabethville (Κογκό). Από το νέο αεροδρόμιο πραγματοποίησε την εκτέλεση αποστολές μεταφοράς επιβατών διαφόρων εθνικοτήτων και αποσκευών σε καθημερινή βάση μέχρι τις 27 του μήνα που μετακινήθηκε στο Nairobi (Κένυα).
21/7/1934
Τρία αεροσκάφη Hawker Horsley II απογειώθηκαν από το αεροδρόμιο του Τατοϊου, προκειμένου να πραγματοποιήσουν το "Γύρο των Βαλκανικών Πρωτευουσών", μέσα στο πνεύμα του αεροπορικού ανταγωνισμού της εποχής Αρχηγός της αποστολής ήταν ο Αντισμήναρχος Γεώργιος Θέμελης (μετέπειτα Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας) και χειριστές οι Σμηναγοί Παύλος Σαχτούρης, Γεώργιος Φραγγίστας και Χαράλαμπος Ποταμιάνος, καθώς και ο Υποσμηναγός Ξενοφών Βαρβαρέσσος. Συμμετείχαν επίσης τρεις τεχνικοί και έξι εκπαιδευόμενοι του Κέντρου Αεροναυτιλίας. Πρώτος σταθμός ήταν η Κωνσταντινούπολη.

21 Ιούλιος 2008 6:59 μμ
Ανώνυμος είπε...
22/7/1974
Αεροσκάφη Noratlas της 354 Μοίρας Μεταφορών εκτέλεσαν την άκρως δυσχερή επιχείρηση αερομεταφοράς των Ελλήνων καταδρομέων από την Κρήτη (Σούδα) στην Κύπρο. Από τα 15 αεροσκάφη που συμμετείχαν στην αποστολή, υπό την κωδική ονομασία "ΝΙΚΗ", δύο δεν κατόρθωσαν να προσγειωθούν στο αεροδρόμιο της Λευκωσίας, ενώ ένα κατερρίφθη κατά την προσγείωσή του. Η κατάρριψη του Noratlas με χαρτακτηριστικό κλήσεως "ΝΙΚΗ-4", στο λόφο της Μακεδονίτισσας, στοίχισε τη ζωή του πληρώματος και των 27 καταδρομέων (ένας διασώθηκε). Το τετραμελές πλήρωμα αποτελούσαν οι Αντισμήναρχοι Βασίλειος Παναγόπουλος και Στέργιος Συμεωνίδης, καθώς και ο Αρχισμηνίας Ηλίας Άνθιμος και ο Ανθυποσμηναγός Γεώργιος Δάβαρης.
22/7/1922
Αεροπόροι της Γ’ Μοίρας Αεροπλάνων της Στρατιωτικής Αεροπορίας πραγματοποίησαν αναγνωριστική αποστολή στις περιοχές Αράμη, Εϋρέν, Τσιφτελέρ, Καντίκιοϊ, Μπαρτακτσί και Σεϊντί Γαζή, και έλαβαν 66 φωτογραφικές πλάκες των τουρκικών γραμμών. Συγχρόνως έρριψαν προκηρύξεις πάνω από τα εχθρικά στρατεύματα.

22 Ιούλιος 2008 1:43 μμ
Ανώνυμος είπε...
30/7/1955
Άρχισε να οργανώνεται το νεοσύστατο (28/6/1955) 31ο Αεροπορικό Αρχηγείο Εκπαιδεύσεως (31 ΑΑΕ), με πρώτο Αρχηγό τον Υποπτέραρχο (Ι) Κων/νο Εξαρχάκο. Οι αρμοδιότητες του Αρχηγείου περιελάμβαναν τον προγραμματισμό, την παρακολούθηση και τον έλεγχο της εκπαίδευσης, με αποστολή του εκπαιδευμένου προσωπικού στις Μονάδες, αλλά και της μετεκπαίδευσης, καθώς και της συμπληρωματικής εκπαίδευσης στο εσωτερικό και το εξωτερικό.
30/7/1943
Οργανώθηκε, βάσει της υπ'αριθμ. 3 Μόνιμης Διαταγής Οργανώσεως, το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Τμήμα Νότιας Αφρικής (ΕΕΤΝΑ). Στο προοίμιο της διαταγής αναφερόταν ότι σκοπός του ΕΕΤΝΑ ήταν η εκπαίδευση των απαιτούμενων αεροπορικών ειδικοτήτων, σύμφωνα με τις υπάρχουσες και τις μελλοντικές ανάγκες. Στο πλαίσιο αυτό η διαταγή κάλυπτε θέματα πειθαρχίας, διοίκησης, οργάνωσης της εκπαίδευσης και διαβίωσης των Ελλήνων αεροπόρων στη Νότια Αφρική.
30/7/1918
Ψηφίστηκε ο νόμος 1485 "Περί Αεροπορίας", που καθόρισε νέο οργανωτικό σχήμα για τη Στρατιωτική Αεροπορία, οι βασικές γραμμές του οποίου διατηρήθηκαν κατά την εξέλιξη του αεροπορικού κλάδου. Σύμφωνα με τον παραπάνω νόμο η Αεροπορία περιελάμβανε το Τμήμα Αεροπορίας, υπό τη Διεύθυνση Μηχανικού του Υπουργείου Στρατιωτικών και το Αεροπορικό Σώμα ως ιδιαίτερο σώμα στο στράτευμα με τη διοίκησή του καθώς και τις μονάδες αυτής.

30 Ιούλιος 2008 1:20 μμ
Ανώνυμος είπε...
31/7/1960
Το κλιμάκιο των δύο αεροσκαφών C-47 Dakota της 355 Μοίρας Μεταφορών, το οποίο ως αποστολή στο Κογκό είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας στις 17 του μήνα, άρχισε την πορεία επιστροφής στην Ελλάδα (Ελευσίνα).

31 Ιούλιος 2008 12:29 μμ
Ανώνυμος είπε...
5/8/1952
Το 13ο Σμήνος Μεταφορών (αεροσκάφη C-47 Dakota) επέστρεψε στο αεροδρόμιο της Σεούλ της Κορέας, απ’ όπου πραγματοποίησε μεταφορές τραυματιών, αφού οι κυβερνήτες παρακολούθησαν τη διαδικασία πτήσεως, πετώντας με αεροσκάφη της 21ης Αμερικάνικης Μοίρας Μεταφορών σε αποστολές αυτού του είδους.
5/8/1921
Δύο αεροσκάφη De Havilland D.H 9 της Ναυτικής Αεροπορίας απογειώθηκαν από το Αφιόν Καραχισάρ (χαράματα, προς αιφνιδιασμό) και φθάνοντας, πάνω από το στόχο, το τζαμί του Τσιφούτ Κασαμπά, όπου σύμφωνα με πληροφορίες διανυκτέρευε σύνταγμα, τουρκικού ιππικού, έριξαν δοκιμαστικές χειροβομβίδες. Οι εκρήξεις κατατρόμαξαν τους κατοίκους, οι οποίοι έτρεχαν να προστατευτούν, ενώ οι καταυλισμένοι στο τζαμί ιππείς έφευγαν πανικόβλητοι. Τα αεροπλάνα τότε εξαπέλυσαν επίθεση από το ύψος των 400 μέτρων, με αποτέλεσμα η φθορά να είναι πολύ μεγάλη. Όταν τα πυρομαχικά εξαντλήθηκαν, τα πληρώματα επέστρεψαν στο Αφιόν και ζήτησαν άλλα, για να ενισχύσουν την αεροπορική προσβολή, αλλά δεν τους επετράπη.

5 Αύγουστος 2008 1:28 μμ
Ανώνυμος είπε...
7/8/1922
Δύο αεροσκάφη της Β’ Μοίρας Αεροπλάνων (Στρατιωτική Αεροπορία) απογειώθηκαν από το αεροδρόμιο Μπαλ Μαχμούτ και εμφανίστηκαν αιφνιδιαστικά πάνω από το πρώτο εχθρικό αεροδρόμιο της πορείας τους με τέτοια κατεύθυνση, ώστε να νομίσουν οι Τούρκοι ότι έρχονται από το Ικόνιο. Οι Τούρκοι στρατιώτες παραπλανήθηκαν και άπλωσαν σημεία που έδειχναν τη φορά του ανέμου για να προσγειωθούν. Τότε οι αεροπόροι βρήκαν την ευκαιρία να πάρουν σειρά φωτογραφιών του αεροδρομίου και να αναγνωρίσουν εχθρικά καταδιωκτικά που ήταν έτοιμα για απογείωση. Όταν οι Τούρκοι τους αντελήφθηκαν και άρχισαν να βάλλουν εναντίον τους ήταν ήδη αργά.

7 Αύγουστος 2008 12:12 μμ
Ανώνυμος είπε...
8/8/1922
Οι αεροπόροι της Β’ Μοίρας Αεροπλάνων της Στρατιωτικής Αεροπορίας Δ. Μίχου και Δ. Δημητριάδης, κατά τη διάρκεια αναγνωριστικής αποστολής με αεροσκάφος Breguet A14, δέχθηκαν αιφνιδιαστικά πυρά εχθρικού αεροσκάφους από μικρή απόσταση. Οι βολές τραυμάτισαν τον παρατηρητή στο πόδι και τρύπησαν την αποθήκη βενζίνης του Breguet, που άρχισε να αναφλέγεται. Το εχθρικό αεροσκάφος έκανε δεύτερη εφόρμηση, αλλά ο Έλληνας παρατηρητής το γάζωσε κυριολεκτικά με τα πολυβόλα του, με αποτέλεσμα να συντριβεί στους αγρούς. Το Ελληνικό αεροσκάφος σώθηκε τελικά χάρη στη γεναιότητα του χειριστή Ανθυπολοχαγού Μίχου, ο οποίος, αν και είχε πάθει σοβαρά εγκαύματα στο πρόσωπο, κατόρθωσε, με σβησμένη μηχανή, να το προσγειώσει.
8/8/1921
Οι αεροπόροι Στ. Φίλλιπας και Τσιριγώτης με αεροσκάφος De Havilland D.H 9 (Ναυτική Αεροπορία) εντόπισαν και βομβάρδισαν μέχρι διαλύσεως εχθρική φάλαγγα ιππικού κοντά στο Τουμλού Μπουνάρ, η οποία κατέστρεψε τις σιδηροδρομικές γραμμές και τις σήραγγες, με σκοπό να αποκόψει τις συγκοινωνίες της Στρατιάς. Ξαφνικά όμως διακρίθηκε κι άλλη φάλαγγα αλλά, επειδή δεν υπήρχαν άλλα πυρομαχικά, ειδοποιήθηκε το Ελληνικό πυροβολείο και πραγματοποιήθηκε κανονισμός βολής των πυροβόλων του. Ο χειριστής έκανε αρκετές καθόδους με σβησμένη μηχανή, ενώ ο παρατηρητής προσπαθούσε με τη φωνή να ενημερώσει τους πυροβολητές. Τα αποτελέσματα ήταν άριστα.

8 Αύγουστος 2008 8:30 μμ
Ανώνυμος είπε...
12/8/1922
Ο Διοικητής της Δ’ Μοίρας Αεροπλάνων (Στρατιωτική Αεροπορία) Λοχαγός Κολιαλέξης, όταν κατά την εκτέλεση αποστολής αναγνώρισης εισήλθε στον εχθρικό τομέα (ποταμός Ακάρ), δέχθηκε επίθεση εχθρικού καταδιωκτικού. Τελικά, με επιδέξιους ελιγμούς κατόρθωσε να αποφύγει τα πυρά και να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Αφιόν Καραχισάρ, διακόπτοντας την αποστολή του. Αυτή ήταν η πρώτη εμφάνιση, από την έναρξη του μικρασιατικού αγώνα, της τουρκικής Αεροπορίας Διώξεως, πράγμα που σήμαινε ότι ο αντίπαλος ετοίμαζε τη μεγάλη επίθεση.

12 Αύγουστος 2008 12:43 μμ
Ανώνυμος είπε...
20/8/1941
Ύστερα από τις επαφές του Αξιωματικού Συνδέσμου Σμηνάρχου Π. Βήλου με τη RAF, το Αρχηγείο της RAF Μέσης Ανατολής εισηγήθηκε στο Λονδίνο το σχηματισμό δύο Ελληνικών Μοιρών (335 και 336 Μοίρες Διώξεως).
20/8/1934
Καθιερώθηκε για πρώτη φορά ο θεσμός του "Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας" ως ιδία ανεξάρτητη υπηρεσία, καθώς και ο τίτλος του "Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας" με την ψήφιση του νόμου 6248. Μέχρι τότε υπήρχε στο Υπουργείο Αεροπορίας (ΥΑ) η "Διεύθυνση Επιτελείου" (μετονομασία), με περιορισμένη αρμοδιότητα, της οποίας προΐστατο ο "Επιτελάρχης ΥΑ", υπαγόμενος στον "Διευθυντή Πολεμικής Αεροπορίας', το πρώτο μετά τον Υπουργό κλιμάκιο διοίκησης.
20/8/1922
Ο παρατηρητής Λοχαγός Γ. Ξηρός της Γ’ Μοίρας της Στρατιωτικής Αεροπορίας (χειριστής-οδηγός Ανθυπολοχαγός Κ. Λουκίδης) έρριψε στην αποκομμένη Ανεξάρτητη Μεραρχία η οποία είχε εντοπιστεί την προηγουμένη, διαταγή της Στρατιάς, σύμφωνα με την οποία μπορούσε να ακολουθήσει το συμφερότερο γι’ αυτή δρομολόγιο, ακόμη και προς βορράν, με ανεφοδιασμό από τους πόρους της χώρας. Μαζί με τη διαταγή έρριψε και όσες πληροφορίες είχε συγκεντρώσει για την κατάσταση των υποχωρούντων Ελληνικών τμημάτων.

20 Αύγουστος 2008 5:57 μμ
Ανώνυμος είπε...
25/8/1922
Ενώ τα Ελληνικά τμήματα, υποχωρώντας συνεχώς, προσέγγισαν τη Σμύρνη, πραγματοποιούνταν οι τελευταίες αναγνωριστικές αποστολές της Στρατιωτικής και Ναυτικής Αεροπορίας από το αεροδρόμιο Καζαμίρ.

25 Αύγουστος 2008 1:12 μμ
Ανώνυμος είπε...
26/8/1922
Τα περισσότερα αεροσκάφη της Στρατιωτικής και Ναυτικής Αεροπορίας εγκατέλειψαν τη Σμύρνη.

26 Αύγουστος 2008 11:26 πμ
Ανώνυμος είπε...
28/8/1917
Καθορίστηκε με διάταγμα το διακριτικό σήμα των Ελληνικών αεροπλάνων (της Αεροπορικής Υπηρεσίας Στρατού). Σύμφωνα με το άρθρο 1 τον νομοθετήματος το σήμα αυτό της εθνικότητας συνίστατο "εκ τριών ομόκεντρων κύκλων... εκ των οποίων ο μεν εσωτερικός και εξωτερικός έσεται χρώματος κυανού, ο δε μεσαίος λευκού".

28 Αύγουστος 2008 4:45 μμ
Ανώνυμος είπε...
29/8/1912
Η αεροπορική ιδέα στην Ελλάδα είχε το πρώτο της θύμα, τον πρωτοπόρο Αλέξανδρο Καραμανλάκη. Ο ιδιώτης αεροπόρος πραγματοποιούσε πτήση από το Παλαιό Φάληρο στην Πάτρα με αεροσκάφος Bleriot XI 50 ίππων, το οποίο τη στιγμή που βρισκόταν πάνω από τον Κορινθιακό Κόλπο, λόγω του σφοδρού ανέμου, κατέπεσε στη θάλασσα (ακτές Λυγιάς). Ο Καραμανλάκης, τραυματισμένος και αβοήθητος, παρασύρθηκε από τα κύματα και πνίγηκε.

29 Αύγουστος 2008 12:23 μμ
Ανώνυμος είπε...
5/9/1942
Ο Αρχηγός Στόλου της Μεσογείου εξέφρασε με σχετικό σήμα τα συγχαρητήριά του προς τις Ναυτικές και Αεροπορικές Μονάδες, μεταξύ των οποίων ήταν και η 13η Μοίρα Ελαφρού Βομβαρδισμού, που συμμετείχαν τον Αύγουστο σε ανθυποβρυχιακές αποστολές.
5/9/1922
Η Ελληνική Αεροπορία, ύστερα από τετραετή σκληρό αγώνα στη Μικρά Ασία, επέστρεψε στο πάτριο έδαφος.

5 Σεπτέμβριος 2008 4:45 μμ
Ανώνυμος είπε...
17/9/1918
Η 532 Μοίρα Αναγνωρίσεως - Βομβαρδισμού (Στρατιωτική Αεροπορία) εκτέλεσε σύνδεσμο πεζικού τη στιγμή που Απόσπασμα του Στρατού κατέλαβε το ύψωμα Πρεσλάπ.

17 Σεπτέμβριος 2008 11:55 πμ
Ανώνυμος είπε...
20/9/1918
Η 531 Μοίρα Διώξεως (Στρατιωτική Αεροπορία) επέστρεψε στην αρχική της έδρα, το αεροδρόμιο Γοργόπης, απ’όπου πραγματοποίησε συνεχείς περιπολίες - πολυβολισμούς και αποστολές συνοδείας βομβαρδιστικών, κατά τη διάρκεια επιχειρήσεων στην περιοχή Τζένα - Χούντοβο.

20 Σεπτέμβριος 2008 12:22 μμ
atsaleniaftera είπε...
23/9/1930
Με την ψήφιση του νέου διατάγματος "Περί Οργανισμού του Υπουργείου Αεροπορίας" η Διεύθυνση Πολεμικής Αεροπορίας αποτέλεσε και πάλι ενιαία διεύθυνση για τη Στρατιωτική και Ναυτική Αεροπορία, ενώ υπήρχε η δυνατότητα να υπηρετεί στην ίδια διεύθυνση ή τμήμα προσωπικό και από τους δύο κλάδους. Έτσι, θεμελιώθηκε η ενιαία Πολεμική Αεροπορία.

23 Σεπτέμβριος 2008 12:06 μμ
Ανώνυμος είπε...
27/9/1944
Στο πλαίσιο των επιχειρήσεων στη Γιουγκοσλαβία, τέσσερα αεροσκάφη Spitfire της 336 Βασιλικής Ελληνικής Μοίρας Διώξεως, που έδρευε στο αεροδρόμιο Νuονα της Ιταλίας, συνόδευσαν συμμαχικά βομβαρδιστικά στο Vis και ένα Lysander στη Banjaluka, ενώ τρία άλλα ερεύνησαν την οδική γραμμή Imotski - Mostar. Ένα από τα αεροσκάφη αυτά χτυπήθηκε από αντιαεροπορικά, αλλά τελικά κατόρθωσε να προσγειωθεί στο Vis.
27/9/1918
Στο Ημερολόγιο Πτήσεως της 533 Μοίρας Αναγνωρίσεως - Βομβαρδισμού κατεγράφη μία από τις αποστολές στις περιοχές Σερρών, Δράμας, Ρούπελ, Βροντού, Στάρτιστα και Κρούσοβο : "Έντονος ομίχλη. Εζητήθη μία αναγνώρισις εν όψει της αυριανής επιχειρήσεως. Πιλότος Λοχίας Μελετόπουλος, παρατηρητής Υπολοχαγός Σβορώνος, επιβαίνοντες A.R. (Dorand) από της 17:25’ - 18:30’ εξετέλεσαν εξόδους συνδέσμου πεζικού επανέλθοντες με 2 βλήματα εις την μηχανήν".

27 Σεπτέμβριος 2008 1:53 μμ
Ανώνυμος είπε...
30/9/1936
Υπογράφτηκε σύμβαση με την Πολωνία για την αγορά 36 αεροσκαφών P.Z.L. P.24 F και G αξίας 133 εκ. δρχ. και την προμήθεια κινητήρων Gnome Rhone-22 αξίας 37 εκ. δρχ.

30 Σεπτέμβριος 2008 7:11 μμ
Ανώνυμος είπε...
1/10/1941
Ανασυγκροτήθηκε επίσημα η Ελληνική Βασιλική Αεροπορία Μέσης Ανατολής, ύστερα από σειρά συνεννοήσεων με τη Βρετανική Διοίκηση. Σύμφωνα με τη σχετική διαταγή "Περί προσωρινού Οργανισμού ΕΒΑ (ΜΑ)", το Υπουργείο Αεροπορίας συγκροτούνταν από τη Γενική Διεύθυνση, στην οποία υπάγονταν τρεις Διευθύνσεις και το Στρατολογικό Γραφείο Αεροπορίας, ενώ η Ανώτερη Διοίκηση Αεροπορίας (είχαν ήδη καταργηθεί οι αντίστοιχες του Στρατού και του Ναυτικού) περιλάμβανε το Επιτελείο, που επείχε θέση ΓΕΑ, και μία διεύθυνση.

1 Οκτώβριος 2008 11:34 πμ
Ανώνυμος είπε...
3/10/1934
Οι πρώτοι απόφοιτοι της Σχολής Αεροπορίας (μετέπειτα Σχολή Ικάρων), Α. Πόρταλης, Γ. Μάρκου, Ράλλης Κιουρτσής, Κ. Χόνδρος, Θ. Μεταξάς, Δ. Γεωργόπουλος, Γ. Πάγκαλος και Δ. Σκαλτσαγιάννης, ορκίστηκαν ως ανθυποσμηναγοί παρουσία αντιπροσώπων από αεροπορικούς, στρατιωτικούς και ναυτικούς κύκλους. Δικαιώθηκαν έτσι όλες οι προσπάθειες του Υπουργείου Αεροπορίας για τη δημιουργία μιας καλά οργανωμένης, αυτόνομης και ομειογενούς Αεροπορίας. Το γεγονός προβλήθηκε από όλο τον Τύπο

3 Οκτώβριος 2008 12:52 μμ
Ανώνυμος είπε...
5/10/1931
Ψηφίστηκε το διάταγμα "Περί τρόπου διενεργείας εισαγωγικών εξετάσεων εις την Σχολήν Αεροπορίας". Το σύστημα εισαγωγής στη Σχολή Αεροπορίας (μετέπειτα Σχολή Ικάρων) ήταν αυστηρότατο. Μετά τις υγειονομικές εξετάσεις προβλεπόταν για τους υποψηφίους σωματική δοκιμασία, με συγκεκριμένες υψηλές επιδόσεις σε δρόμους, άλματα και ρίψη σφαίρας. Τέλος, διεξάγονταν οι εξετάσεις των θεωρητικών μαθημάτων.
5/10/1921
Οι αεροπόροι Σ. Φίλιππας και Κ. Τσιριγώτης (Ναυτική Αεροπορία) βομβάρδισαν επιτυχώς με αεροσκάφος De Havilland D.H. 9 το σιδηροδρομικό σταθμό του Ντινέρ, καθώς, όπως διαπίστωσαν, αποτελούσε κέντρο ανεφοδιασμού των Τούρκων στον τομέα Τσιβρίλ, και μια αμαξοστοιχία. Στη συνέχεια βομβαρδίστηκαν στρατώνες του εχθρού στη Σπάρτη, ενώ ρίφθηκε προκήρυξη προς τους κατοίκους - πολλοί από τους οποίους ήταν Ελληνες - που εξηγούσε ότι στόχοι των επιθέσεων ήταν μόνο οι στρατιωτικές εγκαταστάσεις. Το αεροσκάφος, μετά το βομβαρδισμό και του τελευταίου σιδηροδρομικού σταθμού της γραμμής Αϊδινίου - Εγκερντίρ Γκιόλ, προσγειώθηκε στο Αφιόν Καραχισάρ.
5/10/1912
Άρχισαν οι επιθετικές ενέργειες, του Στρατού στο μέτωπο της Θεσσαλίας και από το Γενικό Στρατηγείο εκδόθηκε η παρακάτω διαταγή "περί εκτελέσεως της πρώτης πολεμικής αεροπορικής αποστολής αναγνωρίσεως" : "Ανάγκη εκτελέσητε σήμερον πτήσιν προς εχθρικόν έδαφος αναγνωρίζοντες έδαφος μεταξύ Σκόμειας και Τσαρίτσανης". Πράγματι, ο Δημήτριος Καμπέρος απογειώθηκε με αεροσκάφος Henry Farman από το αεροδρόμιο της Λάρισας και, πραγματοποιώντας επιτυχή αναγνώριση όλης της παραμεθώριας περιοχής, προσγειώθηκε στον Τίρναβο και υπέβαλε σχετική αναφορά :
"Προς το Γενικόν Στρατηγείον, Λάρισαν.
Το από των συνόρων μέχρις Ελασσόνος τμήμα της αρτηρίας εισβολής εφαίνετο λευκόν και άσπιλον, το από Ελασσόνος μέχρι Σαρανταπόρου εστίζετο επί της αμαξιτής οδού, υπό αραιάς ασυγκροτήτου κινήσεως προς Σαραντάπορον ατόμων και ενίων οχημάτων? η Ελασσών μάλλον εφαίνετο κατεχoμένη".

5 Οκτώβριος 2008 8:38 μμ
Ανώνυμος είπε...
7/10/1942
Δώδεκα Hurricane της 335 Βασιλικής Ελληνικής Μοίρας Διώξεως με επικεφαλής τον Διοικητή της Επισμηναγό Ι. Κέλλα απογειώθηκαν για την πρώτη αποστολή αναγνώρισης στο μέτωπο του El Alamein, καλύπτοντας την 33η Μοίρα της RAF. Τα αεροσκάφη επέστρεψαν σώα στη βάση τους, και η Μοίρα έλαβε το βάπτισμα του πυρός στη Μάχη που θα επηρέαζε την έκβαση του Πολέμου της Ερήμου, αλλά και του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
7/10/1941
Με την υπ’αριθμ. 296 διαταγή της RAF Μέσης Ανατολής συγκροτήθηκε η πρώτη Ελληνική Μοίρα Διώξεως αρχικά ως 361 και αμέσως μετά ως 335 "Hellenic Squadron". Έδρα της ορίστηκε το αεροδρόμιο Aqir της Παλαιστίνης, ενώ εξοπλίστηκε με οκτώ αεροσκάφη Hawker Hurricane I.

7 Οκτώβριος 2008 3:41 μμ
Ανώνυμος είπε...
8/10/1956
Εορτάστηκε η πρώτη επέτειος από την ίδρυση του 31ου Αεροπορικού Αρχηγείου Εκπαιδεύσεως (31ΑΑΕ). Στην εκδήλωση παρέστησαν οι Αρχηγοί ΓΕΑ, 28ου ΑΤΑ και 30ου ΑΑΥ, Κλαδάρχες και ανώτατοι αξιωματικοί, Διευθυντές/Διοικητές ΓΕΑ και Μονάδων, ο Αρχηγός της Αμερικανικής Αεροπορικής Αποστολής και άλλοι Αμερικανοί αξιωματούχοι.
8/10/1951
Ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος Εμμανουήλ Κελαϊδής μετέβη στην Αεροπορική Βάση Ελευσίνας και πέταξε με αεροσκάφος JET, ένα από τα πρώτα εκπαιδευτικά Τ-33Α που είχαν παραληφθεί τον προηγούμενο μήνα.
8/10/1944
Έξι συνολικά αεροσκάφη Spitfire V των 335 και 336 Μοιρών Διώξεως από το αεροδρόμιο Biferno της Ιταλίας προσγειώθηκαν στον Άραξο, που μόλις είχε απελευθερωθεί, με σκοπό την πραγματοποίηση των πρώτων μετά τη γερμανική εισβολή αποστολών.

8 Οκτώβριος 2008 6:03 μμ
Ανώνυμος είπε...
8/10/1956
Εορτάστηκε η πρώτη επέτειος από την ίδρυση του 31ου Αεροπορικού Αρχηγείου Εκπαιδεύσεως (31ΑΑΕ). Στην εκδήλωση παρέστησαν οι Αρχηγοί ΓΕΑ, 28ου ΑΤΑ και 30ου ΑΑΥ, Κλαδάρχες και ανώτατοι αξιωματικοί, Διευθυντές/Διοικητές ΓΕΑ και Μονάδων, ο Αρχηγός της Αμερικανικής Αεροπορικής Αποστολής και άλλοι Αμερικανοί αξιωματούχοι.
8/10/1951
Ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος Εμμανουήλ Κελαϊδής μετέβη στην Αεροπορική Βάση Ελευσίνας και πέταξε με αεροσκάφος JET, ένα από τα πρώτα εκπαιδευτικά Τ-33Α που είχαν παραληφθεί τον προηγούμενο μήνα.
8/10/1944
Έξι συνολικά αεροσκάφη Spitfire V των 335 και 336 Μοιρών Διώξεως από το αεροδρόμιο Biferno της Ιταλίας προσγειώθηκαν στον Άραξο, που μόλις είχε απελευθερωθεί, με σκοπό την πραγματοποίηση των πρώτων μετά τη γερμανική εισβολή αποστολών.

8 Οκτώβριος 2008 6:03 μμ
Ανώνυμος είπε...
10/10/1917
Εκδόθηκαν οδηγίες προς τους κατοίκους των μεγαλύτερων πόλεων για την περίπτωση επιδρομής εχθρικών αεροπλάνων, (διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος, απαγόρευση φωτισμού, χρήση καταφυγίων) ενώ ελήφθησαν τα πρώτα μέτρα για την αντιαεροπορική άμυνα αυτών.

10 Οκτώβριος 2008 8:03 μμ
Ανώνυμος είπε...
12/10/1944
Στο πλαίσιο των επιχειρήσεων στη Γιουγκοσλαβία, τέσσερα ελληνικά Spitfire V της 335 Μοίρας Διώξεως εκτέλεσαν αποστολή "sweep" στην περιοχή Bugojno - Mostar Jablanica, πλήτοντας εχθρικά φορτηγά. Ωστόσο, επειδή με την επίθεση αυτή δεν καταστράφηκαν όλα τα αυτοκίνητα, ο αρχηγός του σχηματισμού Σμηναγός Επαμειν. Κοττάς επιχείρησε για δεύτερη φορά με βύθιση. Καθώς όμως ανέκαμπτε από τη βύθιση, μετά την επίθεση, δέχθηκε καίριο πλήγμα από παρακείμενη πυροβολαρχία. Το έργο του άτυχου Σμηναγού ολοκλήρωσε το αεροπλάνο που ακολουθούσε. Ο Σμηναγός Επαμ. Κοττάς είναι ο τελευταίος πεσών των επιχειρήσεων 1940-1944.
12/10/1916
Η προσωρινή κυβέρνηση της Θεσσαλονίκης αποφάσισε την ίδρυση Ναυτικού Αεροπορικού Σώματος με διάταγμα το οποίο προέβλεπε την κατάταξη σ’αυτό και πολιτών με πτυχίο αεροπόρου. Το μέτρο αυτό αποσκοπούσε στην ενίσχυση των ναυτικών αεροπορικών δυνάμεων.
http://atsaleniaftera.blogspot.com/2008 ... -post.html
e-HAF Admin
condor
320 ΠΜ Ίκαρος/ 320FW Pilot
320 ΠΜ Ίκαρος/ 320FW Pilot
Δημοσιεύσεις: 2178
Εγγραφή: 18 Ιαν 2006, 03:06
Τοποθεσία: athens

Δημοσίευση από condor »

καλο αλλα μεγαλο... πιαστικα να διαβαζω...
Εικόνα
[marq=left] :C130: 322VTTS :arrow: HAF525[/marq]
Απάντηση