Κενά αέρος και αναταράξεις

Θέματα που δεν ανήκουν σε καμία άλλη κατηγορία

Συντονιστής: Διαχείριση

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Anzac
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 36880
Εγγραφή: 27 Μαρ 2004, 15:38
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Κενά αέρος και αναταράξεις

Δημοσίευση από Anzac »

Γιατί στα μαχητικά δεν υφίστανται τα κενά αέρος ; Λόγω ταχύτητας ή λόγω μεγέθους το αεροσκάφους ;

Επίσης γιατί σε CPM (χαμηλά και γρήγορα) υπάρχουν έντονες αναταράξεις ;
e-HAF Admin
Επισκέπτης

Re: Κενά αέρος και αναταράξεις

Δημοσίευση από Επισκέπτης »

Anzac έγραψε:Γιατί στα μαχητικά δεν υφίστανται τα κενά αέρος ; Λόγω ταχύτητας ή λόγω μεγέθους το αεροσκάφους ;

Επίσης γιατί σε CPM (χαμηλά και γρήγορα) υπάρχουν έντονες αναταράξεις ;
Όλα τα ιπτάμενα μέσα υφίστανται αναταράξεις ..λόγο όμως του μικρού μεγέθους τους καταπονούνται λιγότερο με αποτέλεσμα η ταλάντωση να είναι μικρότερη...όταν μπαίνουμε μέσα στα σύννεφα η όταν πετάμε κοντά στα βουνά υπάρχει ασταθές δυναμικό αέρα... είτε ανοδικό είτε καθοδικο..το καθοδικό ρεύμα αέρα είναι και το ποιο επικίνδυνο...επίσης αυξάνοντας την ταχύτητα αυξάνουμε και την μάζα αέρα που υπάρχει γύρο από τα φτερά με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να γίνετε ποιο σταθερό ...
Άβαταρ μέλους
Anzac
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 36880
Εγγραφή: 27 Μαρ 2004, 15:38
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Anzac »

δεν με κάλυψες ή εγώ δεν κατάλαβα
e-HAF Admin
anka
320 ΠΜ Ίκαρος/ 320FW Pilot
320 ΠΜ Ίκαρος/ 320FW Pilot
Δημοσιεύσεις: 2006
Εγγραφή: 15 Δεκ 2006, 12:01
Τοποθεσία: 37°57'1.29"N - 23°44'41.98"E

Δημοσίευση από anka »

@ Geraki
Αυτό που λες
...επίσης αυξάνοντας την ταχύτητα αυξάνουμε και την μάζα αέρα που υπάρχει γύρο από τα φτερά με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να γίνετε ποιο σταθερό ...
δεν στέκει. Η μάζα του αέρα είναι σταθερή, δεν υπάρχει μεταβολή της μεταβαλλόμενης της ταχύτητας του αεροσκάφους. Αντιστρέφοντας το σκεπτικό σου αν μηδενιστεί η ταχύτητα του αεροσκάφους (και με κάποιον τρόπο αυτό μείνει στον αέρα - βλέπε αιώρηση ελικοπτέρου) τότε θα μηδενιστεί η μάζα του αέρα γύρω από τις πτέρυγες; Δεν νομίζω
Αυτό που συμβαίνει όταν αυξάνεται η ταχύτητα του αεροσκάφους, είναι η συμπίεση του μέσου μέσα στο οποίο κινείται, και με αυτόν τον τρόπο αποκτά πιο στρωτή ροή γύρω από τις πτέρυγες. Αυτό τουλάχιστον πιστεύω ότι συμβαίνει, χωρίς να είμαι ειδικός επί του θέματος. αν τυχόν έχω λάθος, διορθώστε με
FLY LOW - HIT HARD
Επισκέπτης

Δημοσίευση από Επισκέπτης »

anka έγραψε:@ Geraki
Αυτό που λες
...επίσης αυξάνοντας την ταχύτητα αυξάνουμε και την μάζα αέρα που υπάρχει γύρο από τα φτερά με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να γίνετε ποιο σταθερό ...
δεν στέκει. Η μάζα του αέρα είναι σταθερή, δεν υπάρχει μεταβολή της μεταβαλλόμενης της ταχύτητας του αεροσκάφους. Αντιστρέφοντας το σκεπτικό σου αν μηδενιστεί η ταχύτητα του αεροσκάφους (και με κάποιον τρόπο αυτό μείνει στον αέρα - βλέπε αιώρηση ελικοπτέρου) τότε θα μηδενιστεί η μάζα του αέρα γύρω από τις πτέρυγες; Δεν νομίζω
Αυτό που συμβαίνει όταν αυξάνεται η ταχύτητα του αεροσκάφους, είναι η συμπίεση του μέσου μέσα στο οποίο κινείται, και με αυτόν τον τρόπο αποκτά πιο στρωτή ροή γύρω από τις πτέρυγες. Αυτό τουλάχιστον πιστεύω ότι συμβαίνει, χωρίς να είμαι ειδικός επί του θέματος. αν τυχόν έχω λάθος, διορθώστε με
Μάζα σταθερή σωστά .. αυξάνουμε την ροη του αέρα(οριακό στρώμα) πάνω και κάτω απo τα φτερά.
Jester
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 3215
Εγγραφή: 30 Μαρ 2004, 00:50
Τοποθεσία: Δρακόλιμνη Γκαμήλας

Δημοσίευση από Jester »

Μια χαρα αναταραξεις εχουν.
Η ουσιαστικη διαφορα εγκειται στην πτερυγικη επιφανεια και την αδρανεια σε σχεση με τα πολιτικα.
Οσον αφορα τις χαμηλες πτησεις, εχει αναταραξεις πιο πολλες λογω της συχνοτερης μεταβολης της πιεσης αερα κατω απο την επιφανεια της πτερυγας σε καθε σημειο της πτησης.
Για περισσοτερα μηχανικη ρευστων Φυσικη Α Δεσμης Γ Λυκειου.
Jester

A good pilot is compelled to always evaluate what's happened, so he can apply what he's learned.
[marq=left]:m2k:.......:f16:[/marq]
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Anzac
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 36880
Εγγραφή: 27 Μαρ 2004, 15:38
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Anzac »

κενά αέρος όμως δεν έχουν, έχουν ;
e-HAF Admin
eth0
320 ΠΜ Ίκαρος/ 320FW Pilot
320 ΠΜ Ίκαρος/ 320FW Pilot
Δημοσιεύσεις: 122
Εγγραφή: 21 Ιαν 2009, 23:20

Δημοσίευση από eth0 »

Οι αναταραξεις ειναι μαζες αερα οι οποιες κινουνται με διαφορετικες ταχυτητες και συναντιουντα.

Αυτο το φαινομενο συνανταται σε βουνα και ακραια καιρικα φαινομενα τα οποια ουτως ή αλλιως σου μαθαινουν στα πρωτα σταδια της εκπαιδευσης σου να τα αποφευγεις.

Και ναι, και τα μαχητικα μπορουν να πεσουν σε "κενα αερος".
Άβαταρ μέλους
stvs
Δημοσιεύσεις: 56
Εγγραφή: 20 Σεπ 2009, 09:26

Δημοσίευση από stvs »

πεζει και η πυκνοτητα αερα
LantirN
Δημοσιεύσεις: 2734
Εγγραφή: 11 Ιουν 2004, 12:54
Τοποθεσία: 4.7D in SUD 260R

Δημοσίευση από LantirN »

Πετωντας με ενα σεσνακι με 80 κομβους, μπαινοντας σε μια ριπη 20 κομβων, μπορει να σε τσακισει, χωρια τη σφαλιαρα που θα φας εκει μεσα.
Μπαινοντας στην ιδια ριπη με ενα F-16, στα 450 knots, θα δεις να ανεβαινει λιγο το FPM προς τα πανω-κατω και αυτο ηταν ολο...χεχε

Αδρανεια κ ταχυτητα πτησης θα ελεγα
Εικόνα
The NIGHT is our Business...340M LANTIRN
Swat
320 ΠΜ Ίκαρος/ 320FW Pilot
320 ΠΜ Ίκαρος/ 320FW Pilot
Δημοσιεύσεις: 54
Εγγραφή: 15 Ιουν 2009, 07:20
Τοποθεσία: Nicosia-Cyprus

Δημοσίευση από Swat »

Να ενα ωραιο αρθρο που εξηγει απλα τι ειναι κενα αερος.

"Αυτά που ονομάζουμε "κενά αέρος" και μας δημιουργούν την αίσθηση της πτώσης όταν πετάμε με αεροπλάνο, είναι "αναταράξεις" που οφείλονται στη διαφορά πυκνότητας του αέρα. Μπορούν να κάνουν το αεροπλάνο να χάσει ύψος ως κι ένα χιλιόμετρο και αν τα βλέπαμε θα μας φαίνονταν σαν γιγάντια οριζόντια και κατακόρυφα κύματα. Συνήθως τα προκαλούν οι απότομες και βίαιες αλλαγές της διεύθυνσης και της ταχύτητας των ανέμων, που με τη σειρά τους οφείλονται σε ισχυρότατα οριζόντια ρεύματα (αεροχειμάρρους) μήκους πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων Πολύ συνηθισμένες είναι οι αναταράξεις που οφείλονται σε καταιγίδες οι οποίες προκαλούν διαταραχές στην ατμοσφαιρική πίεση. Μια άλλη έμμεση αιτία είναι η παρουσία βουνών που αλλάζουν την κατεύθυνση των ρευμάτων. Όταν δεν υπάρχουν σύννεφα, οι αναταραχές είναι αόρατες ακόμα και για τα ραντάρ"

Τωρα αυτο το τελευταιο με το ρανταρ, δεν το πολυ καταλαβα.. ισχυει?
kypselos
Δημοσιεύσεις: 1017
Εγγραφή: 03 Νοέμ 2006, 19:05
Τοποθεσία: Χανια-Κρητη

Δημοσίευση από kypselos »

Anzac έγραψε:κενά αέρος όμως δεν έχουν, έχουν ;
Νομιζω οτι η απορια θα σου λυθει κατανοωντας τι ειναι το ενο αερος.
raptor
Δημοσιεύσεις: 4943
Εγγραφή: 31 Μαρ 2004, 09:00
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από raptor »

LantirN έγραψε: Μπαινοντας στην ιδια ριπη με ενα F-16, στα 450 knots, θα δεις να ανεβαινει λιγο το FPM προς τα πανω-κατω και αυτο ηταν ολο...χεχε

Ρώτα εκεί στην 40 τι στομάχια έχουν κάνει.. Ειδικά νυχτερινά CPM με TF & Lantirn.. :twisted:
Εικόνα
LantirN
Δημοσιεύσεις: 2734
Εγγραφή: 11 Ιουν 2004, 12:54
Τοποθεσία: 4.7D in SUD 260R

Δημοσίευση από LantirN »

Ξερω ξερω...Αλλα θελω να τονισω τη διαφορα με το σεσνακουλα!
Εικόνα
The NIGHT is our Business...340M LANTIRN
LantirN
Δημοσιεύσεις: 2734
Εγγραφή: 11 Ιουν 2004, 12:54
Τοποθεσία: 4.7D in SUD 260R

Δημοσίευση από LantirN »

nicklytras έγραψε: Τωρα αυτο το τελευταιο με το ρανταρ, δεν το πολυ καταλαβα.. ισχυει?
Βεβαιως και ισχυει.

Τα ρανταρ καιρου για να παρουν επιστροφες θελουν νερο, αρα καποια συγκεκριμενη υγρασια.
Μετρωντας τη ταχυτητα του "νερου" που κινουνται οι σταγονες στον αερα, κρινει αν υπαρχει υψηλη κινητικοτητα της υγρασιας, συνεπως και η ταχυτητα των ανεμων.
Αν δεν υπαρχει υγρασια, δε σου δειχνει τιποτα.

Προκειται για ξεχωριστο mode ρανταρ που εχουν τα πολιτικα αεροσκαφη, το λεγομενο "TURB MODE". (Turbulence, το οποιο δεν ειναι και πολυ ευχρηστο το καλοκαιρι οπως καταλαβατε.)
Εικόνα
The NIGHT is our Business...340M LANTIRN
Απάντηση