Κενά αέρος και αναταράξεις
Συντονιστής: Διαχείριση
Κενά αέρος και αναταράξεις
Γιατί στα μαχητικά δεν υφίστανται τα κενά αέρος ; Λόγω ταχύτητας ή λόγω μεγέθους το αεροσκάφους ;
Επίσης γιατί σε CPM (χαμηλά και γρήγορα) υπάρχουν έντονες αναταράξεις ;
Επίσης γιατί σε CPM (χαμηλά και γρήγορα) υπάρχουν έντονες αναταράξεις ;
e-HAF Admin
Re: Κενά αέρος και αναταράξεις
Όλα τα ιπτάμενα μέσα υφίστανται αναταράξεις ..λόγο όμως του μικρού μεγέθους τους καταπονούνται λιγότερο με αποτέλεσμα η ταλάντωση να είναι μικρότερη...όταν μπαίνουμε μέσα στα σύννεφα η όταν πετάμε κοντά στα βουνά υπάρχει ασταθές δυναμικό αέρα... είτε ανοδικό είτε καθοδικο..το καθοδικό ρεύμα αέρα είναι και το ποιο επικίνδυνο...επίσης αυξάνοντας την ταχύτητα αυξάνουμε και την μάζα αέρα που υπάρχει γύρο από τα φτερά με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να γίνετε ποιο σταθερό ...Anzac έγραψε:Γιατί στα μαχητικά δεν υφίστανται τα κενά αέρος ; Λόγω ταχύτητας ή λόγω μεγέθους το αεροσκάφους ;
Επίσης γιατί σε CPM (χαμηλά και γρήγορα) υπάρχουν έντονες αναταράξεις ;
-
- 320 ΠΜ Ίκαρος/ 320FW Pilot
- Δημοσιεύσεις: 2006
- Εγγραφή: 15 Δεκ 2006, 12:01
- Τοποθεσία: 37°57'1.29"N - 23°44'41.98"E
@ Geraki
Αυτό που λες
Αυτό που συμβαίνει όταν αυξάνεται η ταχύτητα του αεροσκάφους, είναι η συμπίεση του μέσου μέσα στο οποίο κινείται, και με αυτόν τον τρόπο αποκτά πιο στρωτή ροή γύρω από τις πτέρυγες. Αυτό τουλάχιστον πιστεύω ότι συμβαίνει, χωρίς να είμαι ειδικός επί του θέματος. αν τυχόν έχω λάθος, διορθώστε με
Αυτό που λες
δεν στέκει. Η μάζα του αέρα είναι σταθερή, δεν υπάρχει μεταβολή της μεταβαλλόμενης της ταχύτητας του αεροσκάφους. Αντιστρέφοντας το σκεπτικό σου αν μηδενιστεί η ταχύτητα του αεροσκάφους (και με κάποιον τρόπο αυτό μείνει στον αέρα - βλέπε αιώρηση ελικοπτέρου) τότε θα μηδενιστεί η μάζα του αέρα γύρω από τις πτέρυγες; Δεν νομίζω...επίσης αυξάνοντας την ταχύτητα αυξάνουμε και την μάζα αέρα που υπάρχει γύρο από τα φτερά με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να γίνετε ποιο σταθερό ...
Αυτό που συμβαίνει όταν αυξάνεται η ταχύτητα του αεροσκάφους, είναι η συμπίεση του μέσου μέσα στο οποίο κινείται, και με αυτόν τον τρόπο αποκτά πιο στρωτή ροή γύρω από τις πτέρυγες. Αυτό τουλάχιστον πιστεύω ότι συμβαίνει, χωρίς να είμαι ειδικός επί του θέματος. αν τυχόν έχω λάθος, διορθώστε με
FLY LOW - HIT HARD
Μάζα σταθερή σωστά .. αυξάνουμε την ροη του αέρα(οριακό στρώμα) πάνω και κάτω απo τα φτερά.anka έγραψε:@ Geraki
Αυτό που λεςδεν στέκει. Η μάζα του αέρα είναι σταθερή, δεν υπάρχει μεταβολή της μεταβαλλόμενης της ταχύτητας του αεροσκάφους. Αντιστρέφοντας το σκεπτικό σου αν μηδενιστεί η ταχύτητα του αεροσκάφους (και με κάποιον τρόπο αυτό μείνει στον αέρα - βλέπε αιώρηση ελικοπτέρου) τότε θα μηδενιστεί η μάζα του αέρα γύρω από τις πτέρυγες; Δεν νομίζω...επίσης αυξάνοντας την ταχύτητα αυξάνουμε και την μάζα αέρα που υπάρχει γύρο από τα φτερά με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να γίνετε ποιο σταθερό ...
Αυτό που συμβαίνει όταν αυξάνεται η ταχύτητα του αεροσκάφους, είναι η συμπίεση του μέσου μέσα στο οποίο κινείται, και με αυτόν τον τρόπο αποκτά πιο στρωτή ροή γύρω από τις πτέρυγες. Αυτό τουλάχιστον πιστεύω ότι συμβαίνει, χωρίς να είμαι ειδικός επί του θέματος. αν τυχόν έχω λάθος, διορθώστε με
Μια χαρα αναταραξεις εχουν.
Η ουσιαστικη διαφορα εγκειται στην πτερυγικη επιφανεια και την αδρανεια σε σχεση με τα πολιτικα.
Οσον αφορα τις χαμηλες πτησεις, εχει αναταραξεις πιο πολλες λογω της συχνοτερης μεταβολης της πιεσης αερα κατω απο την επιφανεια της πτερυγας σε καθε σημειο της πτησης.
Για περισσοτερα μηχανικη ρευστων Φυσικη Α Δεσμης Γ Λυκειου.
Η ουσιαστικη διαφορα εγκειται στην πτερυγικη επιφανεια και την αδρανεια σε σχεση με τα πολιτικα.
Οσον αφορα τις χαμηλες πτησεις, εχει αναταραξεις πιο πολλες λογω της συχνοτερης μεταβολης της πιεσης αερα κατω απο την επιφανεια της πτερυγας σε καθε σημειο της πτησης.
Για περισσοτερα μηχανικη ρευστων Φυσικη Α Δεσμης Γ Λυκειου.
Jester
A good pilot is compelled to always evaluate what's happened, so he can apply what he's learned.
[marq=left]:m2k:.......:f16:[/marq]
A good pilot is compelled to always evaluate what's happened, so he can apply what he's learned.
[marq=left]:m2k:.......:f16:[/marq]
Οι αναταραξεις ειναι μαζες αερα οι οποιες κινουνται με διαφορετικες ταχυτητες και συναντιουντα.
Αυτο το φαινομενο συνανταται σε βουνα και ακραια καιρικα φαινομενα τα οποια ουτως ή αλλιως σου μαθαινουν στα πρωτα σταδια της εκπαιδευσης σου να τα αποφευγεις.
Και ναι, και τα μαχητικα μπορουν να πεσουν σε "κενα αερος".
Αυτο το φαινομενο συνανταται σε βουνα και ακραια καιρικα φαινομενα τα οποια ουτως ή αλλιως σου μαθαινουν στα πρωτα σταδια της εκπαιδευσης σου να τα αποφευγεις.
Και ναι, και τα μαχητικα μπορουν να πεσουν σε "κενα αερος".
Πετωντας με ενα σεσνακι με 80 κομβους, μπαινοντας σε μια ριπη 20 κομβων, μπορει να σε τσακισει, χωρια τη σφαλιαρα που θα φας εκει μεσα.
Μπαινοντας στην ιδια ριπη με ενα F-16, στα 450 knots, θα δεις να ανεβαινει λιγο το FPM προς τα πανω-κατω και αυτο ηταν ολο...χεχε
Αδρανεια κ ταχυτητα πτησης θα ελεγα
Μπαινοντας στην ιδια ριπη με ενα F-16, στα 450 knots, θα δεις να ανεβαινει λιγο το FPM προς τα πανω-κατω και αυτο ηταν ολο...χεχε
Αδρανεια κ ταχυτητα πτησης θα ελεγα
The NIGHT is our Business...340M LANTIRN
-
- 320 ΠΜ Ίκαρος/ 320FW Pilot
- Δημοσιεύσεις: 54
- Εγγραφή: 15 Ιουν 2009, 07:20
- Τοποθεσία: Nicosia-Cyprus
Να ενα ωραιο αρθρο που εξηγει απλα τι ειναι κενα αερος.
"Αυτά που ονομάζουμε "κενά αέρος" και μας δημιουργούν την αίσθηση της πτώσης όταν πετάμε με αεροπλάνο, είναι "αναταράξεις" που οφείλονται στη διαφορά πυκνότητας του αέρα. Μπορούν να κάνουν το αεροπλάνο να χάσει ύψος ως κι ένα χιλιόμετρο και αν τα βλέπαμε θα μας φαίνονταν σαν γιγάντια οριζόντια και κατακόρυφα κύματα. Συνήθως τα προκαλούν οι απότομες και βίαιες αλλαγές της διεύθυνσης και της ταχύτητας των ανέμων, που με τη σειρά τους οφείλονται σε ισχυρότατα οριζόντια ρεύματα (αεροχειμάρρους) μήκους πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων Πολύ συνηθισμένες είναι οι αναταράξεις που οφείλονται σε καταιγίδες οι οποίες προκαλούν διαταραχές στην ατμοσφαιρική πίεση. Μια άλλη έμμεση αιτία είναι η παρουσία βουνών που αλλάζουν την κατεύθυνση των ρευμάτων. Όταν δεν υπάρχουν σύννεφα, οι αναταραχές είναι αόρατες ακόμα και για τα ραντάρ"
Τωρα αυτο το τελευταιο με το ρανταρ, δεν το πολυ καταλαβα.. ισχυει?
"Αυτά που ονομάζουμε "κενά αέρος" και μας δημιουργούν την αίσθηση της πτώσης όταν πετάμε με αεροπλάνο, είναι "αναταράξεις" που οφείλονται στη διαφορά πυκνότητας του αέρα. Μπορούν να κάνουν το αεροπλάνο να χάσει ύψος ως κι ένα χιλιόμετρο και αν τα βλέπαμε θα μας φαίνονταν σαν γιγάντια οριζόντια και κατακόρυφα κύματα. Συνήθως τα προκαλούν οι απότομες και βίαιες αλλαγές της διεύθυνσης και της ταχύτητας των ανέμων, που με τη σειρά τους οφείλονται σε ισχυρότατα οριζόντια ρεύματα (αεροχειμάρρους) μήκους πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων Πολύ συνηθισμένες είναι οι αναταράξεις που οφείλονται σε καταιγίδες οι οποίες προκαλούν διαταραχές στην ατμοσφαιρική πίεση. Μια άλλη έμμεση αιτία είναι η παρουσία βουνών που αλλάζουν την κατεύθυνση των ρευμάτων. Όταν δεν υπάρχουν σύννεφα, οι αναταραχές είναι αόρατες ακόμα και για τα ραντάρ"
Τωρα αυτο το τελευταιο με το ρανταρ, δεν το πολυ καταλαβα.. ισχυει?
Βεβαιως και ισχυει.nicklytras έγραψε: Τωρα αυτο το τελευταιο με το ρανταρ, δεν το πολυ καταλαβα.. ισχυει?
Τα ρανταρ καιρου για να παρουν επιστροφες θελουν νερο, αρα καποια συγκεκριμενη υγρασια.
Μετρωντας τη ταχυτητα του "νερου" που κινουνται οι σταγονες στον αερα, κρινει αν υπαρχει υψηλη κινητικοτητα της υγρασιας, συνεπως και η ταχυτητα των ανεμων.
Αν δεν υπαρχει υγρασια, δε σου δειχνει τιποτα.
Προκειται για ξεχωριστο mode ρανταρ που εχουν τα πολιτικα αεροσκαφη, το λεγομενο "TURB MODE". (Turbulence, το οποιο δεν ειναι και πολυ ευχρηστο το καλοκαιρι οπως καταλαβατε.)
The NIGHT is our Business...340M LANTIRN