(e)ικονική Ελληνική Πολεμική Αεροπορία © Αρχική σελίδα (e)ικονική Ελληνική Πολεμική Αεροπορία ©
Unofficial Hellenic Air Force Portal
Greek Falcon 4 Community
Main e-HAF Forum

 
Κανονισμός ΛειτουργίαςΚανονισμός Λειτουργίας   Επίσημα Setup ομάδας e-HAFΕπίσημα Setup   Οδηγός για πολλαπλά Falcon 4.0 Setup στο PC ΣαςΟδηγός για πολλαπλά Setup   English SectionEnglish Section
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα της 321 Μοίρας Κ.Χ.Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 321Μ   Αποποίηση ΕυθύνηςΑποποίηση Ευθύνης   Forum RSS Feed   Feedback to AdministratorΕπικοινωνία
e-HAF Domain GateΠεντάγωνο   Περιοχή Πτήσεων e-HAFΠεριοχή Πτήσεων   Φοριαμός Αποθήκευσης ΑρχείωνFile Area   Facebook GroupFB Group
...στο Fox2
Συχνές ΕρωτήσειςF.A.Q.   ΑναζήτησηΑναζήτηση   ΕγγραφήΕγγραφή   Δείτε ποιοί είναι Τώρα OnLine στο TeamSpeak !TeamSpeak
ΣύνδεσηΣύνδεση
 News HOT NEWS

Φαίνονται χρήσιμα αλλά...
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενη
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    (e)ικονική Ελληνική Πολεμική Αεροπορία © Αρχική σελίδα -> Γενικά Θέματα
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
Copper



Ένταξη: 01 Αύγ 2008
Τελευταία Επίσκεψη: 18 Μάι 2013
Δημοσιεύσεις: 289
Τόπος: LGLR
Ομάδες Μελών: Κανένας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 11 Φεβ, 2010 8:23 pm    Θέμα δημοσίευσης: Φαίνονται χρήσιμα αλλά... Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

πως διαβάζονται; Ο λόγος για κάτι ΕΜ διαγράμματα που βρήκα, τα οποία περιγράφουν την απόδοση του F-16 σε διάφορα υψόμετρα και φορτία.

Για παράδειγμα:


Τι θέλει να πει ο ποιητής βρε παιδιά με τόσες γραμμές, άλλες διακεκομμένες, άλλες καμπύλες και ένα σωρό άλλα;
Επιστροφή στην κορυφή
raptor



Ένταξη: 31 Μάρ 2004
Τελευταία Επίσκεψη: 24 Σεπ 2018
Δημοσιεύσεις: 4943
Τόπος: Athens
Ομάδες Μελών: Κανένας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 11 Φεβ, 2010 9:41 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Αυτό που βλέπεις είναι η διαφορά μεταξύ life και death..
_________________
Επιστροφή στην κορυφή
Anzac



Ένταξη: 27 Μάρ 2004
Τελευταία Επίσκεψη: 23 Αύγ 2018
Δημοσιεύσεις: 36832

Ομάδες Μελών: 
[Διαχείριση ]

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Πεμ 11 Φεβ, 2010 9:51 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Τώρα τον φώτησες
Επιστροφή στην κορυφή
cracker



Ένταξη: 16 Ιούν 2009
Τελευταία Επίσκεψη: 09 Δεκ 2015
Δημοσιεύσεις: 66

Ομάδες Μελών: Κανένας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 12 Φεβ, 2010 8:21 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Τα διαγράμματα αυτά περιγράφουν το πως αλληλοεπηρεάζονται παράμετροι που έχουν να κάνουν με στροφές (βλέπε dogfights).

Οι συνθήκες για τις οποίες ισχύει αυτό το διάγραμμα αναγράφονται στο πάνω μέρος.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση για παράδειγμα, μιλάμε για πτήση χωρίς οπλικό
φορτίο, στα 15000 πόδια, με φουλ μετάκαυση και συγκεκριμένο βάρος.

Οι παράμετροι που απεικονίζονται είναι οι εξής:

  • Ταχύτητα: ¶ξονας Χ (Mach Number).
  • Ρυθμός στροφής: ¶ξονας Υ (Turn Rate - deg/sec).
  • Ακτίνα στροφής: Ίσιες γραμμές (Turn Radius - ft).
  • Τα G που τραβάς: Διακεκομμένες καμπύλες, με τον αριθμό να αναγράφετε στα αριστερά (Load Factor - G).
  • Το πόση ενέργεια χάνεις ή κερδίζεις: Συμπαγείς καμπύλες (Ps - ft/sec).


Έτσι, ανά πάσα στιγμή, γνωρίζοντας δύο παραμέτρους μπορείς να "μαντέψεις" τις
άλλες τρεις.

Ορίστε και μερικά παραδείγματα από το διάγραμμα που πόσταρες:

Πρόβλημα: Τρέχουμε με 0.8 μαχ, και τραβάμε 4 G. α) Τι επιδόσεις στροφής έχουμε;
β) Έστω ότι κρατάμε σταθερό υψόμετρο κατά την διάρκεια της στροφής. Ποιες είναι
οι επιπτώσεις στην ταχύτητα;

Λύση: Βρίσκουμε το σημείο που τέμνονται η γραμμή από τα 0.8 mach, με την
διακεκομμένη καμπύλη των 4 G.
α) Σε εκείνο το σημείο, βλέπουμε ότι ο ρυθμός στροφής είναι γύρο στις 8
μοίρες/sec, και η ακτίνα στροφής 6000 πόδια.
β) Βρισκόμαστε στην θετική μεριά της συμπαγής καμπύλης Ps, που σημαίνει ότι
κερδίζουμε ενέργεια (ταχύτητα ή υψόμετρο). Αλλά αφού κρατάμε σταθερό υψόμετρο,
σημαίνει ότι η ταχύτητά μας ανεβαίνει.

Πρόβλημα: Θέλουμε να κάνουμε παρατεταμένη στροφή, χωρίς να χάσουμε υψόμετρο ή
ταχύτητα, και με όσο το δυνατό υψηλότερο ρυθμό στροφής. Με τι ταχύτητα και πόσα
G πρέπει να στρίψουμε;

Λύση: Αφού δεν θέλουμε να χάσουμε ενέργεια, διαλέγουμε την καμπύλη Ps = 0.
Βλέπουμε ότι ο μέγιστος ρυθμός στροφής για αυτή την καμπύλη (το ψηλότερο σημείο
στο οποίο φτάνει) είναι σχεδόν 12 μοίρες/sec. Αυτό το σημείο βλέπουμε ότι
συμπέφτει με την καμπύλη των 6 G, και με τα 0.9 μαχ. Επομένως για να πετύχουμε
τον σκοπό μας, πιάνουμε 0.9 μαχ, και τραβάμε 6 G.

¶σκηση για το σπίτι Smile : Το ίδιο με το προηγούμενο, αλλά αυτή τη φορά δεν μας
νοιάζει ο ρυθμός στροφής. Θέλουμε όμως η στροφή μας να έχει τη μικρότερη δυνατή
ακτίνα.

Κι άλλη άσκηση για το σπίτι Twisted Evil :
α) Θέλεις να πετύχεις τον υψηλότερο δυνατό ρυθμό στροφής, και δεν σε νοιάζει
τίποτα άλλο.
β) Θέλεις να πετύχεις την μικρότερη δυνατή ακτίνα στροφής, και πάλι δεν σε
νοιάζει τίποτα άλλο.

(Tip: για την δεύτερη υπάρχει σκονάκι στο διάγραμμα Wink )

Ελπίζω να βοήθησα.
Επιστροφή στην κορυφή
Bishop



Ένταξη: 05 Μάι 2009
Τελευταία Επίσκεψη: 26 Απρ 2012
Δημοσιεύσεις: 198

Ομάδες Μελών: Κανένας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 12 Φεβ, 2010 3:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

raptor έγραψε:
Αυτό που βλέπεις είναι η διαφορά μεταξύ life και death..


μελοδραματικός όπως πάντα...
_________________
To predict the behavior of ordinary people in advance, you only have to assume that they will always try to escape a disagreeable situation with the smallest possible expenditure of intelligence
Επιστροφή στην κορυφή
Cipher



Ένταξη: 29 Δεκ 2008
Τελευταία Επίσκεψη: 27 Νοέ 2017
Δημοσιεύσεις: 1771
Τόπος: Αθήνα
Ομάδες Μελών: Κανένας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 12 Φεβ, 2010 3:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Πολύ καλός ο ανδρέας!!!
Επιστροφή στην κορυφή
Διεγραμμένο Μέλος







Ομάδες Μελών: Κανένας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 12 Φεβ, 2010 4:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Μπράβο Ανδρέα ..
Επιστροφή στην κορυφή
raptor



Ένταξη: 31 Μάρ 2004
Τελευταία Επίσκεψη: 24 Σεπ 2018
Δημοσιεύσεις: 4943
Τόπος: Athens
Ομάδες Μελών: Κανένας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 12 Φεβ, 2010 4:49 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Bishop έγραψε:

raptor έγραψε:
Αυτό που βλέπεις είναι η διαφορά μεταξύ life και death..


μελοδραματικός όπως πάντα...



Έως καθόλου, απλά ρεαλιστής. Πχ σε μία κλειστή αναμέτρηση με μία κουρού, αυτό είναι που θα σου δώσει το πάνω χέρι. Smile
_________________
Επιστροφή στην κορυφή
Copper



Ένταξη: 01 Αύγ 2008
Τελευταία Επίσκεψη: 18 Μάι 2013
Δημοσιεύσεις: 289
Τόπος: LGLR
Ομάδες Μελών: Κανένας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 12 Φεβ, 2010 7:52 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

andreas έγραψε:
Ελπίζω να βοήθησα.

Πάρα πολύ Smile
Ευχαριστώ, επίσης, θερμά και το φίλο Bishop που συζητήσαμε μαζί το θέμα χθες στο TS.
Να 'στε καλά παιδιάbeer

Όσο για τις ασκήσεις:
andreas έγραψε:

¶σκηση για το σπίτι Smile : Το ίδιο με το προηγούμενο, αλλά αυτή τη φορά δεν μας
νοιάζει ο ρυθμός στροφής. Θέλουμε όμως η στροφή μας να έχει τη μικρότερη δυνατή
ακτίνα.


Θέλουμε λοιπόν να στρίψουμε και να έχουμε το μικρότερο turn radius χωρίς να μεταβληθεί η τρέχουσα ενέργειά μας (ύψος και ταχύτητα). Για αυτό το λόγο, επιλέγω τη γραμμή Ps, όπου η τιμή της είναι μηδέν (κίτρινο χρώμα).
Εφόσον ζητάμε το μικρότερο radius, η τιμή του θα είναι στη περιοχή εντός των 3000ft. Το όριο των 3000ft το σημειώνω με κόκκινο, και τη περιοχή με θαλασσί. Τώρα, αν πάρω τις τιμές του σημείου όπου η μηδενική Ps αγγίζει τη καμπύλη των G και ανήκει, παράλληλα, στη περιοχή (πράσινο χρώμα), συμπεραίνω οτι το ζητούμενο προκύπτει με ταχύτητα 0,3Μach και με στροφή της τάξεως των 1,7 με 1,8 Gs περίπου.




andreas έγραψε:

Κι άλλη άσκηση για το σπίτι Twisted Evil :
α) Θέλεις να πετύχεις τον υψηλότερο δυνατό ρυθμό στροφής, και δεν σε νοιάζει
τίποτα άλλο.
β) Θέλεις να πετύχεις την μικρότερη δυνατή ακτίνα στροφής, και πάλι δεν σε
νοιάζει τίποτα άλλο.


Αν και τα έχει σημειωμένα, παρατηρώ ότι:
α) Το μέγιστο turn rate είναι 17,2 degs/sec, το πιάνει μεταξύ 0,74 και 0,83 Mach, το λεγόμενο "corner plateau", και επιτυγχάνεται μεταξύ 7,4 και 8,3 Gs περίπου.


β) Το ελάχιστο turn radius είναι 2400ft. Αυτό γίνεται με ταχύτητα 0,45 Mach και τραβώντας το αεροσκάφος περι τα 3,2Gs.



Τέλος, και στα δυο ζητούμενα, οι τιμές είναι πάνω απο την Ps 0 και έχουν αρνητικές τιμές, το οποίο σημαίνει οτι η ενέργεια σταδιακά θα ελαττώνεται.
Επιστροφή στην κορυφή
Anzac



Ένταξη: 27 Μάρ 2004
Τελευταία Επίσκεψη: 23 Αύγ 2018
Δημοσιεύσεις: 36832

Ομάδες Μελών: 
[Διαχείριση ]

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 12 Φεβ, 2010 9:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Σκίσατε!

Πολλά μπράβο στον Αντρέα για την κατατοπιστηκότατη απάντηση.

Είχα καιρό να δώ κάτι ανάλογο.
Επιστροφή στην κορυφή
nik chris



Ένταξη: 15 Νοέ 2008
Τελευταία Επίσκεψη: 20 Σεπ 2011
Δημοσιεύσεις: 87

Ομάδες Μελών: Κανένας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 12 Φεβ, 2010 9:47 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

raptor έγραψε:
Bishop έγραψε:

raptor έγραψε:
Αυτό που βλέπεις είναι η διαφορά μεταξύ life και death..


μελοδραματικός όπως πάντα...



Έως καθόλου, απλά ρεαλιστής. Πχ σε μία κλειστή αναμέτρηση με μία κουρού, αυτό είναι που θα σου δώσει το πάνω χέρι. Smile


Σε αυτην την περιπτωση μαλλον τα διαγραμματα επιταχυνσεως σου χρειαζεται για να υπολογισεις ποσο γρηγορα μπορεις να την κανεις πριν σε κατεβασουν τα 2λιτρα Laughing
_________________
Επιστροφή στην κορυφή
Bishop



Ένταξη: 05 Μάι 2009
Τελευταία Επίσκεψη: 26 Απρ 2012
Δημοσιεύσεις: 198

Ομάδες Μελών: Κανένας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ 12 Φεβ, 2010 11:32 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Γενικα οταν εχεις να κανεις με κουρού, τα διαγράμματα βαθμού στροφής ειναι αχρηστα. Απλως ανεβαίνεις ψηλα, ξερολύφεσαι, ανοιγεις το στωμα και χραπ....την κανεις μια χαψια... Razz
_________________
To predict the behavior of ordinary people in advance, you only have to assume that they will always try to escape a disagreeable situation with the smallest possible expenditure of intelligence
Επιστροφή στην κορυφή
cracker



Ένταξη: 16 Ιούν 2009
Τελευταία Επίσκεψη: 09 Δεκ 2015
Δημοσιεύσεις: 66

Ομάδες Μελών: Κανένας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 13 Φεβ, 2010 7:04 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Embarassed Glad I could help.

Copper έγραψε:

Τι θέλει να πει ο ποιητής βρε παιδιά με τόσες γραμμές, άλλες διακεκομμένες, άλλες καμπύλες και ένα σωρό άλλα;


Copper έγραψε:

...
Για αυτό το λόγο, επιλέγω τη γραμμή Ps, όπου η τιμή της είναι μηδέν (κίτρινο χρώμα).
Εφόσον ζητάμε το μικρότερο radius, η τιμή του θα είναι στη περιοχή εντός των 3000ft. Το όριο των 3000ft το σημειώνω με κόκκινο, και τη περιοχή με θαλασσί. Τώρα, αν πάρω τις τιμές του σημείου όπου η μηδενική Ps αγγίζει τη καμπύλη των G και ανήκει, παράλληλα, στη περιοχή (πράσινο χρώμα), συμπεραίνω οτι το ζητούμενο προκύπτει με ταχύτητα 0,3Μach και με στροφή της τάξεως των 1,7 με 1,8 Gs περίπου.
...


Ωραίος ρε συ copper! Απ' ότι φαίνεται το έπιασες το νόημα του ποιητή! Wink
Επιστροφή στην κορυφή
raptor



Ένταξη: 31 Μάρ 2004
Τελευταία Επίσκεψη: 24 Σεπ 2018
Δημοσιεύσεις: 4943
Τόπος: Athens
Ομάδες Μελών: Κανένας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 13 Φεβ, 2010 5:46 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

nik chris έγραψε:

Σε αυτην την περιπτωση μαλλον τα διαγραμματα επιταχυνσεως σου χρειαζεται για να υπολογισεις ποσο γρηγορα μπορεις να την κανεις πριν σε κατεβασουν τα 2λιτρα Laughing



Τα διαγράμματα των Γάλλων άλλα λένε.. Twisted Evil
_________________
Επιστροφή στην κορυφή
Copper



Ένταξη: 01 Αύγ 2008
Τελευταία Επίσκεψη: 18 Μάι 2013
Δημοσιεύσεις: 289
Τόπος: LGLR
Ομάδες Μελών: Κανένας

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ 13 Φεβ, 2010 9:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

andreas έγραψε:

Ωραίος ρε συ copper! Απ' ότι φαίνεται το έπιασες το νόημα του ποιητή! Wink


Είχα καλό δάσκαλο Wink

Σήμερα, μάλιστα, το έψαξα λίγο παραπάνω και βρήκα αυτό:
Κώδικας:
http://www.simhq.com/_air/air_011a.html

στο οποίο περιγράφονται τα πάντα!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    (e)ικονική Ελληνική Πολεμική Αεροπορία © Αρχική σελίδα -> Γενικά Θέματα Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα 1, 2  Επόμενη
Σελίδα 1 από 2

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης


Commercials
Powered by phpBB 2.0.23 © 2001, 2002 phpBB Group for e-HAF.org

Board Security