Φαίνονται χρήσιμα αλλά...

Γενικά θέματα για το Falcon 4.0

Συντονιστές: the_ripper, Διαχείριση

Απάντηση
Copper
Δημοσιεύσεις: 289
Εγγραφή: 01 Αύγ 2008, 01:00
Τοποθεσία: LGLR

Φαίνονται χρήσιμα αλλά...

Δημοσίευση από Copper »

πως διαβάζονται; Ο λόγος για κάτι ΕΜ διαγράμματα που βρήκα, τα οποία περιγράφουν την απόδοση του F-16 σε διάφορα υψόμετρα και φορτία.

Για παράδειγμα:
Εικόνα

Τι θέλει να πει ο ποιητής βρε παιδιά με τόσες γραμμές, άλλες διακεκομμένες, άλλες καμπύλες και ένα σωρό άλλα;
raptor
Δημοσιεύσεις: 4943
Εγγραφή: 31 Μαρ 2004, 09:00
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από raptor »

Αυτό που βλέπεις είναι η διαφορά μεταξύ life και death..
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Anzac
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 36874
Εγγραφή: 27 Μαρ 2004, 15:38
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Anzac »

Τώρα τον φώτησες
e-HAF Admin
cracker
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: 16 Ιουν 2009, 02:13

Δημοσίευση από cracker »

Τα διαγράμματα αυτά περιγράφουν το πως αλληλοεπηρεάζονται παράμετροι που έχουν να κάνουν με στροφές (βλέπε dogfights).

Οι συνθήκες για τις οποίες ισχύει αυτό το διάγραμμα αναγράφονται στο πάνω μέρος.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση για παράδειγμα, μιλάμε για πτήση χωρίς οπλικό
φορτίο, στα 15000 πόδια, με φουλ μετάκαυση και συγκεκριμένο βάρος.

Οι παράμετροι που απεικονίζονται είναι οι εξής:
  • Ταχύτητα: Άξονας Χ (Mach Number).
  • Ρυθμός στροφής: Άξονας Υ (Turn Rate - deg/sec).
  • Ακτίνα στροφής: Ίσιες γραμμές (Turn Radius - ft).
  • Τα G που τραβάς: Διακεκομμένες καμπύλες, με τον αριθμό να αναγράφετε στα αριστερά (Load Factor - G).
  • Το πόση ενέργεια χάνεις ή κερδίζεις: Συμπαγείς καμπύλες (Ps - ft/sec).
Έτσι, ανά πάσα στιγμή, γνωρίζοντας δύο παραμέτρους μπορείς να "μαντέψεις" τις
άλλες τρεις.

Ορίστε και μερικά παραδείγματα από το διάγραμμα που πόσταρες:

Πρόβλημα: Τρέχουμε με 0.8 μαχ, και τραβάμε 4 G. α) Τι επιδόσεις στροφής έχουμε;
β) Έστω ότι κρατάμε σταθερό υψόμετρο κατά την διάρκεια της στροφής. Ποιες είναι
οι επιπτώσεις στην ταχύτητα;

Λύση: Βρίσκουμε το σημείο που τέμνονται η γραμμή από τα 0.8 mach, με την
διακεκομμένη καμπύλη των 4 G.
α) Σε εκείνο το σημείο, βλέπουμε ότι ο ρυθμός στροφής είναι γύρο στις 8
μοίρες/sec, και η ακτίνα στροφής 6000 πόδια.
β) Βρισκόμαστε στην θετική μεριά της συμπαγής καμπύλης Ps, που σημαίνει ότι
κερδίζουμε ενέργεια (ταχύτητα ή υψόμετρο). Αλλά αφού κρατάμε σταθερό υψόμετρο,
σημαίνει ότι η ταχύτητά μας ανεβαίνει.

Πρόβλημα: Θέλουμε να κάνουμε παρατεταμένη στροφή, χωρίς να χάσουμε υψόμετρο ή
ταχύτητα, και με όσο το δυνατό υψηλότερο ρυθμό στροφής. Με τι ταχύτητα και πόσα
G πρέπει να στρίψουμε;

Λύση: Αφού δεν θέλουμε να χάσουμε ενέργεια, διαλέγουμε την καμπύλη Ps = 0.
Βλέπουμε ότι ο μέγιστος ρυθμός στροφής για αυτή την καμπύλη (το ψηλότερο σημείο
στο οποίο φτάνει) είναι σχεδόν 12 μοίρες/sec. Αυτό το σημείο βλέπουμε ότι
συμπέφτει με την καμπύλη των 6 G, και με τα 0.9 μαχ. Επομένως για να πετύχουμε
τον σκοπό μας, πιάνουμε 0.9 μαχ, και τραβάμε 6 G.

Άσκηση για το σπίτι :) : Το ίδιο με το προηγούμενο, αλλά αυτή τη φορά δεν μας
νοιάζει ο ρυθμός στροφής. Θέλουμε όμως η στροφή μας να έχει τη μικρότερη δυνατή
ακτίνα.

Κι άλλη άσκηση για το σπίτι :twisted: :
α) Θέλεις να πετύχεις τον υψηλότερο δυνατό ρυθμό στροφής, και δεν σε νοιάζει
τίποτα άλλο.
β) Θέλεις να πετύχεις την μικρότερη δυνατή ακτίνα στροφής, και πάλι δεν σε
νοιάζει τίποτα άλλο.

(Tip: για την δεύτερη υπάρχει σκονάκι στο διάγραμμα ;) )

Ελπίζω να βοήθησα.
Bishop
Δημοσιεύσεις: 198
Εγγραφή: 05 Μάιος 2009, 12:37
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Bishop »

raptor έγραψε:Αυτό που βλέπεις είναι η διαφορά μεταξύ life και death..
μελοδραματικός όπως πάντα...
To predict the behavior of ordinary people in advance, you only have to assume that they will always try to escape a disagreeable situation with the smallest possible expenditure of intelligence
Cipher
Δημοσιεύσεις: 1771
Εγγραφή: 29 Δεκ 2008, 16:01
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευση από Cipher »

Πολύ καλός ο ανδρέας!!!
Επισκέπτης

Δημοσίευση από Επισκέπτης »

Μπράβο Ανδρέα ..
raptor
Δημοσιεύσεις: 4943
Εγγραφή: 31 Μαρ 2004, 09:00
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από raptor »

Bishop έγραψε:
raptor έγραψε:Αυτό που βλέπεις είναι η διαφορά μεταξύ life και death..
μελοδραματικός όπως πάντα...

Έως καθόλου, απλά ρεαλιστής. Πχ σε μία κλειστή αναμέτρηση με μία κουρού, αυτό είναι που θα σου δώσει το πάνω χέρι. :)
Εικόνα
Copper
Δημοσιεύσεις: 289
Εγγραφή: 01 Αύγ 2008, 01:00
Τοποθεσία: LGLR

Δημοσίευση από Copper »

andreas έγραψε:Ελπίζω να βοήθησα.
Πάρα πολύ :)
Ευχαριστώ, επίσης, θερμά και το φίλο Bishop που συζητήσαμε μαζί το θέμα χθες στο TS.
Να 'στε καλά παιδιά:beer:

Όσο για τις ασκήσεις:
andreas έγραψε: Άσκηση για το σπίτι Smile : Το ίδιο με το προηγούμενο, αλλά αυτή τη φορά δεν μας
νοιάζει ο ρυθμός στροφής. Θέλουμε όμως η στροφή μας να έχει τη μικρότερη δυνατή
ακτίνα.
Θέλουμε λοιπόν να στρίψουμε και να έχουμε το μικρότερο turn radius χωρίς να μεταβληθεί η τρέχουσα ενέργειά μας (ύψος και ταχύτητα). Για αυτό το λόγο, επιλέγω τη γραμμή Ps, όπου η τιμή της είναι μηδέν (κίτρινο χρώμα).
Εφόσον ζητάμε το μικρότερο radius, η τιμή του θα είναι στη περιοχή εντός των 3000ft. Το όριο των 3000ft το σημειώνω με κόκκινο, και τη περιοχή με θαλασσί. Τώρα, αν πάρω τις τιμές του σημείου όπου η μηδενική Ps αγγίζει τη καμπύλη των G και ανήκει, παράλληλα, στη περιοχή (πράσινο χρώμα), συμπεραίνω οτι το ζητούμενο προκύπτει με ταχύτητα 0,3Μach και με στροφή της τάξεως των 1,7 με 1,8 Gs περίπου.

Εικόνα

andreas έγραψε: Κι άλλη άσκηση για το σπίτι Twisted Evil :
α) Θέλεις να πετύχεις τον υψηλότερο δυνατό ρυθμό στροφής, και δεν σε νοιάζει
τίποτα άλλο.
β) Θέλεις να πετύχεις την μικρότερη δυνατή ακτίνα στροφής, και πάλι δεν σε
νοιάζει τίποτα άλλο.
Αν και τα έχει σημειωμένα, παρατηρώ ότι:
α) Το μέγιστο turn rate είναι 17,2 degs/sec, το πιάνει μεταξύ 0,74 και 0,83 Mach, το λεγόμενο "corner plateau", και επιτυγχάνεται μεταξύ 7,4 και 8,3 Gs περίπου.
Εικόνα

β) Το ελάχιστο turn radius είναι 2400ft. Αυτό γίνεται με ταχύτητα 0,45 Mach και τραβώντας το αεροσκάφος περι τα 3,2Gs.

Εικόνα

Τέλος, και στα δυο ζητούμενα, οι τιμές είναι πάνω απο την Ps 0 και έχουν αρνητικές τιμές, το οποίο σημαίνει οτι η ενέργεια σταδιακά θα ελαττώνεται.
Άβαταρ μέλους
Anzac
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 36874
Εγγραφή: 27 Μαρ 2004, 15:38
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Anzac »

Σκίσατε!

Πολλά μπράβο στον Αντρέα για την κατατοπιστηκότατη απάντηση.

Είχα καιρό να δώ κάτι ανάλογο.
e-HAF Admin
Άβαταρ μέλους
nik chris
Δημοσιεύσεις: 87
Εγγραφή: 15 Νοέμ 2008, 13:38

Δημοσίευση από nik chris »

raptor έγραψε:
Bishop έγραψε:
raptor έγραψε:Αυτό που βλέπεις είναι η διαφορά μεταξύ life και death..
μελοδραματικός όπως πάντα...

Έως καθόλου, απλά ρεαλιστής. Πχ σε μία κλειστή αναμέτρηση με μία κουρού, αυτό είναι που θα σου δώσει το πάνω χέρι. :)
Σε αυτην την περιπτωση μαλλον τα διαγραμματα επιταχυνσεως σου χρειαζεται για να υπολογισεις ποσο γρηγορα μπορεις να την κανεις πριν σε κατεβασουν τα 2λιτρα :lol:
ΕικόναΕικόνα
Bishop
Δημοσιεύσεις: 198
Εγγραφή: 05 Μάιος 2009, 12:37
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Bishop »

Γενικα οταν εχεις να κανεις με κουρού, τα διαγράμματα βαθμού στροφής ειναι αχρηστα. Απλως ανεβαίνεις ψηλα, ξερολύφεσαι, ανοιγεις το στωμα και χραπ....την κανεις μια χαψια... :P
To predict the behavior of ordinary people in advance, you only have to assume that they will always try to escape a disagreeable situation with the smallest possible expenditure of intelligence
cracker
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: 16 Ιουν 2009, 02:13

Δημοσίευση από cracker »

:oops: Glad I could help.
Copper έγραψε: Τι θέλει να πει ο ποιητής βρε παιδιά με τόσες γραμμές, άλλες διακεκομμένες, άλλες καμπύλες και ένα σωρό άλλα;
Copper έγραψε: ...
Για αυτό το λόγο, επιλέγω τη γραμμή Ps, όπου η τιμή της είναι μηδέν (κίτρινο χρώμα).
Εφόσον ζητάμε το μικρότερο radius, η τιμή του θα είναι στη περιοχή εντός των 3000ft. Το όριο των 3000ft το σημειώνω με κόκκινο, και τη περιοχή με θαλασσί. Τώρα, αν πάρω τις τιμές του σημείου όπου η μηδενική Ps αγγίζει τη καμπύλη των G και ανήκει, παράλληλα, στη περιοχή (πράσινο χρώμα), συμπεραίνω οτι το ζητούμενο προκύπτει με ταχύτητα 0,3Μach και με στροφή της τάξεως των 1,7 με 1,8 Gs περίπου.
...
Ωραίος ρε συ copper! Απ' ότι φαίνεται το έπιασες το νόημα του ποιητή! ;)
raptor
Δημοσιεύσεις: 4943
Εγγραφή: 31 Μαρ 2004, 09:00
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από raptor »

nik chris έγραψε: Σε αυτην την περιπτωση μαλλον τα διαγραμματα επιταχυνσεως σου χρειαζεται για να υπολογισεις ποσο γρηγορα μπορεις να την κανεις πριν σε κατεβασουν τα 2λιτρα :lol:

Τα διαγράμματα των Γάλλων άλλα λένε.. :twisted:
Εικόνα
Copper
Δημοσιεύσεις: 289
Εγγραφή: 01 Αύγ 2008, 01:00
Τοποθεσία: LGLR

Δημοσίευση από Copper »

andreas έγραψε: Ωραίος ρε συ copper! Απ' ότι φαίνεται το έπιασες το νόημα του ποιητή! ;)
Είχα καλό δάσκαλο :wink:

Σήμερα, μάλιστα, το έψαξα λίγο παραπάνω και βρήκα αυτό:

Κώδικας: Επιλογή όλων

http://www.simhq.com/_air/air_011a.html
στο οποίο περιγράφονται τα πάντα!
Απάντηση