Κενά Αέρος

Θέματα που δεν ανήκουν σε καμία άλλη κατηγορία

Συντονιστής: Διαχείριση

Απάντηση
MountainSina
Δημοσιεύσεις: 138
Εγγραφή: 26 Φεβ 2008, 21:17

Δημοσίευση από MountainSina »

ΚΕΝΑ ΑΕΡΟΣ
Τι είναι τα κενά αέρος; Μπορεί να γίνουν επικίνδυνα;
Τετάρτη 13 Απριλίου 2005 11:23 [Σχόλια: 10, Hits: 1]


Αυτά που ονομάζουμε "κενά αέρος" και μας δημιουργούν την αίσθηση της πτώσης όταν πετάμε με αεροπλάνο, είναι "αναταράξεις" που οφείλονται στη διαφορά πυκνότητας του αέρα.

Μπορούν να κάνουν το αεροπλάνο να χάσει ύψος ως κι ένα χιλιόμετρο και αν τα βλέπαμε θα μας φαίνονταν σαν γιγάντια οριζόντια και κατακόρυφα κύματα. Συνήθως τα προκαλούν οι απότομες και βίαιες αλλαγές της διεύθυνσης και της ταχύτητας των ανέμων, που με τη σειρά τους οφείλονται σε ισχυρότατα οριζόντια ρεύματα (αεροχειμάρρους) μήκους πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων. Πολύ συνηθισμένες είναι οι αναταράξεις που οφείλονται σε καταιγίδες οι οποίες προκαλούν διαταραχές στην ατμοσφαιρική πίεση. Μια άλλη έμμεση αιτία είναι η παρουσία βουνών που αλλάζουν την κατεύθυνση των ρευμάτων. Όταν δεν υπάρχουν σύννεφα, οι αναταραχές είναι αόρατες ακόμα και για τα ραντάρ. Ευτυχώς δεν είναι επικίνδυνες για τις αέριες πτήσεις, εκτός από εξαιρετικά ακραίες περιπτώσεις. Μπορούν όμως να γίνουν επικίνδυνες για τους επιβάτες και το πλήρωμα των αεροπλάνων. Γι' αυτό το λόγο συνιστάται να παραμένει κανείς καθισμένος και δεμένος με τη ζώνη ασφαλείας.
Johnnie-Walker-BLACK LABEL.
Εικόνα
Excelsior
Δημοσιεύσεις: 70
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2010, 03:29
Τοποθεσία: Νιγριτα Σερρων

Δημοσίευση από Excelsior »

Cipher έγραψε:α ρε πικρόχολε.. δεν έχεις δει τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης ότι θα στείλει συνεργία με μπαλόνια γεμάτα αέρα να γεμίσουν τις τρύπες που αναφέρεις; απλά παίρνει λίγο παραπάνω το πρόγραμμα γιατί γίνεται σοβαρή μελέτη... κατευθείαν εσύ.... :twisted: :twisted: :twisted:
Δεν ξερω ομως τι λες εσυ εγω παντως πιστευω πως η μελετη και η κατασκευη και ολοκληρωση του εργου θα γινει με απ'ευθειας αναθεση...

Μηπως το εχω ξαναδει? (τοοοο εργοοοο...)
Το όραμα των ερπετών είναι το πέταγμα των Αετών!
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Anzac
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 36880
Εγγραφή: 27 Μαρ 2004, 15:38
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Anzac »

Δεν ξέρω κατα πόσον επιρεάζουν τα βουνά όταν βρίσκεσε σε ένα υψόμετρο 20Κ-30Κft...

Επίσης νομίζω πως είναι διαφορετική η αίσθηση του να βάλει στικ μπροστά ο πιλότος και να κάνει απότομη βύθιση και άλλη είναι η αίσθηση να πέφτεις κάθετα φορόντας το βάρος του αεροσκάφους.....όπως δηλαδή νιώθεις σε ένα "κενό αέρος"
e-HAF Admin
Doperman
Δημοσιεύσεις: 650
Εγγραφή: 22 Ιαν 2007, 20:08

Δημοσίευση από Doperman »

Anzac έγραψε:Δεν ξέρω κατα πόσον επιρεάζουν τα βουνά όταν βρίσκεσε σε ένα υψόμετρο 20Κ-30Κft...

Επίσης νομίζω πως είναι διαφορετική η αίσθηση του να βάλει στικ μπροστά ο πιλότος και να κάνει απότομη βύθιση και άλλη είναι η αίσθηση να πέφτεις κάθετα φορόντας το βάρος του αεροσκάφους.....όπως δηλαδή νιώθεις σε ένα "κενό αέρος"
Δεν είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν μόνο απο τα βουνά.... Οχι οτι δεν παίζουν ρόλο στο ύψος που είπες....

Όσο για το συναίσθημα που λες, έχεις δίκιο.... δεν συγκρίνονται...
Εικόνα
Excelsior
Δημοσιεύσεις: 70
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2010, 03:29
Τοποθεσία: Νιγριτα Σερρων

Δημοσίευση από Excelsior »

Ισως αυτο το δημοσιευμα απο το Focus να λυσει καποιες αποριες σας :

http://www.focusmag.gr/articles/view-ar ... oid=193586

Προσθηκη: Βρηκα αυτο το ποστ σε ενα φορουμ και περιεχει και αυτο καποιες γενικοτερες πληροφοριες καθως και καποιες "καταρριψεις" μυθων γυρω απο την Αεροπλοια...
Οριστε το λινκ:
http://www.acrobase.gr/showthread.php?t=10406

Κουνάει!!! Κουνάει!!!!

--------------------------------------------------------------------------------

Όπως και να το κάνουμε, το να κάθεσαι δεμένος σε ένα κάθισμα με διαστάσεις 70x70cm στα 30.000 πόδια πάνω από το έδαφος, δεν είναι και από τα πιο ευχάριστα αισθήματα. Εκτός από ανθρώπους που έχουν σοβαρά ψυχοσωματικά συμπτώματα αεροφοβίας, όσοι έχουν ταξιδέψει αρκετές φορές με αεροπλάνο, σίγουρα έχουν υπάρξει στιγμές στιγμιαίας φοβίας. Άλλώστε και επαγγελματίες πιλότοι παραδέχονται ότι έχουν υπάρξει στιγμές στην καριέρα τους που ο φόβος υπερίσχυσε της ψυχραιμίας τους.

Είναι λογικό. Ταξιδεύουμε με περίπου 700χλμ/ώρα ψηλά στον αέρα, μέσα σε μία "κονσέρβα" της οποίας δεν έχετε τον έλεγχο. Αν και στατιστικά τα αεροπορικά ατυχήματα είναι μακράν τα λιγότερα σε σχέση με τα άλλα μέσα, η αίσθηση ότι δεν έχουμε κανένα έλεγχο σε περίπτωση ατυχήματος, μας τρομάζει πολύ περισότερο. Στο καράβι, σκέφτομαστε ότι θα πηδήξουμε στο νερό. Στο τρένο, στο λεωφορείο ή το ΙΧ, ότι απλά με κάποιο τρόπο θα πηδήξουμε έξω και γενικά ότι είμαστε στο έδαφος, άρα νοιώθουμε πιο ασφαλείς. Φυσικά στην πραγματικότητα αυτά είναι απλά υποθέσεις σε σχέση με το πως τα φανταζόμαστε.

Στην τελική άμα είναι να γίνει το κακό, θα γίνει, αλλά προκειμένου να "χαλαρώσουν" λίγο οι εν δυνάμει αερο-επιβάτες με μία πιο ρεαλιστική εντύπωση, μπορούν να δουν τα εξής γεγονότα:

1) Στατιστικά το αεροπλάνο παραμένει το πιο ασφαλές μέσο κατά πολύ.
Για την ακρίβεια, άμα πετάγαμε 7 ώρες την ημέρα κάθε μέρα με έναν τυχαίο τύπου α/φους με μία τυχαία αεροπορική εταιρία, το πρώτο θανατηφόρο ατύχημα θα μας συνέβαινε σε περίπου 14.500 χρόνια. Θα μου πείτε, καλή η στατιστική, αλλά άμα σου κάτσει; Για να μη σου κάτσει....

2) Κάθε επιβατικό α/φος πριν πιστοποιηθεί, περνάει περί τα 1800 διαφορετικά είδη δοκιμών στα οποία δεν δικαιούται να αστοχίσει ούτε σε ένα.
Οι δοκιμές περιλαμβάνουν από τα τις πιο προφανείς, όπως αστοχία κινητήρα, πυρκαγιά σε δεξαμενή καυσίμου, κλπ, αλλά και πιο εξειδικευμένες όπως προσκρουση πτηνού, χτύπημα κεραυνού, κλπ.

3) Αντίστοιχες δοκιμές περνάνε και οι πιλότοι.
Κάθε 6μηνο έχει διαγώνισμα, κάθε χρόνο πιο μεγάλο και κάθε 5ετία πέφτουν... "πανελλαδικές".

4) Μύθος 1: Τα μεγάλα (jet) αεροπλάνα είναι πιο ασφαλή από τα μικρά (turboprop).
Καταρχήν τα jet α/φη είναι αεροδυναμικά σχεδιασμένα έτσι ώστε να πετάνε σε μεγάλες ταχύτητες. Σε περίπτωση, λοιπόν, που όλοι οι κινητήρες αστοχήσουν, ο πιλότος πρέπει να είναι πολύ καλός για καταφέρει να κάνει αναγκαστική προσγείωση διατηρώντας υψηλές ταχύτητες. Αντίθετα, ένα turboprop μπορεί να συμπεριφερθεί πιο εύκολα σαν ανεμόπτερο και να προσγειωθεί με χαμηλότερες ταχύτητες.

5) Μύθος 2: "Κενό" αέρος.
Στην ατμόσφαιρα δεν υπάρχουν κενά αέρος. Υπάρχουν όμως απότομες αλλαγές και στρόβιλοι στην κατεύθυνση του ανέμου μεγάλης έντασης. Όταν ένα αεροπλάνο "πέφτει σε κένο" αέρα, στην ουσία μπαίνει σε μία περιοχή, όπου ο άνεμος έχει κατεύθυνση ίδια με του αεροπλάνου και παρόμοιας ταχύτητας. Ως αποτέλεσμα, δεν υπάρχει αρκετή ροή αέρα στις πτέρυγες οι οποίες στιγμιαία δεν μπορούν να συγκρατήσουν το αεροπλάνο και αυτό μπορεί να χάσει απότομα ύψος. Η μεγαλύτερη πτώση από τέτοιο φαινόμενο που έχει παρατηρηθεί ήταν μία πτώση περίπου 9.500 ποδών σε Boeing 737-200 της TWA το 1969 και κατά την οποία τραυματίσθηκαν περίπου 50 άτομα επειδή δεν ήταν προσδεμένα. Ποτέ δεν έχει συμβεί συντριβή από "κενό αέρα" αφού το α/φος καθώς χάνει ύψος, ανακτά ταχύτητα και βγαίνει από την περιοχή του σχετικού ανέμου.

6) Μύθος 3: Έτσι όπως πάει το φτερό πάνω κάτω θα σπάσει!!!!
Άμα η πτέρυγα δεν είχε τις δομικές ιδιότητες ώστε να ανεβοκαταβαίνει τόσο έντονα, τότε θα έσπαγε Οι πτέρυγες είναι σχεδιασμένες τόσο κατά μήκος τους όσο και με τη σύνδεσή τους με την άτρακτο, κατά τον πιο προσεκτικό και μελετημένο τρόπο αφού είναι τα πιο κρίσιμα σημεία του αεροπλάνου. Στα τεστ δυναμικής, οι πτέρυγες μπορούν να λυγίζουν μέχρι και 45 μοίρες χωρίς να χάνουν τις αεροελαστικές τους ιδιότητες, ακριβώς για να μη σπάνε.

7) Ε ρε και να πέσει το ρεύμα!
Δεν είναι απίθανο. Αλλά άμα πέσει, αυτόματα θα ενεργοποιηθεί δεύτερος μετασχηματιστής. Άμα πέσει και αυτός, αυτόματα θα ενεργοποιηθεί τρίτος. Άμα πέσει και αυτός, αυτόματα θα βγει ειδική μικρή τουρμπίνα στο κάτω μέρος του α/φους και θα λειτουργήσει σαν γεννήτρια.

8) Αυτός ο αυτόματος πιλότος τι σόι αξιοπιστία έχει;
Είναι σε συνεχή επαφή με 3 διαφορετικούς υπολογιστές που ο καθένας λειτουργεί με αυτόνομα συστήματα προσδιορισμού θέσης, ταχύτητας, διαφόρων άλλων δεδομένων και στοιχείων του φακέλου πτήσης ώστε ανά πάσα στιγμή να γνωρίζει έαν η πτήση εξελίσσεται ομαλά.

9) Και άμα ξεκολήσει ένα κομάτι της ατράκτου και μας ρουφήξει όλους;
Καταρχήν φροντίστε να είστε πάντα δεμένοι στο κάθισμά σας. Κατα δεύτερον, κατά την αποκόλιση επιφάνειας, οι δυνάμεις που ασκούνται σε όλο το εσωτερικό της καμπίνας είναι μεν ισχυρές αλλά όχι τόσο ισχυρές ώστε να αποκολήσουν καθίσματα. Τα καθίσματα είναι όλα ενσωματωμένα σε ειδικές ράγες που "τρέχουν" κάτω από το δάπεδο και είναι ενσωματωμένες στον κύριο σκελετό του α/φους. Πολύ πιθανό λοιπόν να σας φύγει ο καφές και η εφημερίδα, να πάθουν και ένα σοκ τα αυτιά σας, αλλά όσο είστε δεμένοι θα είναι δύσκολο να φύγετε κι εσείς.

10) Κουνάει κουνάει!!!!
Τί να κάνει; Πετάει με περίπου 700 χλμ/ώρα! Η δύναμη που ασκείται σε ένα σώμα στον άνεμο είναι ανάλογη με το τετράγωνο της ταχύτητας του ανέμου. Αυτό σημαίνει ότι όσο πιο γρήγορα πετάει κάτι, τόσο πιο αισθητές και "βίαιες" είναι οι δυνάμεις που δέχεται. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ή και καθαρού ουρανού, οι άνεμοι στην ατμόσφαιρα φτάνουν το πολύ τα 140-150 χλμ. Υπερισχύει λοιπόν η κατεύθυνση του α/φους, το οποίο όσο και να πλαγιοκοπάται, συνεχίζει στην πορεία του. Ναι... δεν είναι από τις πιο βολικές αισθήσεις, αλλά δεν πρόκειται ούτε να πέσει ούτε να σπάσει.

11) Ο ανθρώπινος παράγοντας;
... είναι ο βασικός υπαίτιος για το 95% των αεροπορικών ατυχημάτων! Ακόμα και σε περιπτώσεις κακοκαιρίας τα ατυχήματα συμβάινουν λόγω λανθασμένου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας ή κακής εκτίμησης του πιλότου!

Στην επόμενη πτήση λοιπόν, πάρτε ένα βιβλιαράκι, απολάυστε τη θέα, φλερτάρετε τις αεροσυνοδούς (ή φροντιστές) και μην αγχώνεστε
Το όραμα των ερπετών είναι το πέταγμα των Αετών!
Εικόνα
Απάντηση