Πολιτικά Vs Μαχητικά και TRIM
Συντονιστές: the_ripper, Διαχείριση
Πολιτικά Vs Μαχητικά και TRIM
στα πολιτικα αεροσκαφη υπαρχει ενας τροχος μεσα στο κοκπιτ που γυριζει αυτοματα και φτιαχνει το trim του αεροσκαφους
αυτο το πραγμα εξομειωνεται και στο MS FS2002-> και νομιζω πως ειναι πολυ σπαστικο να φτιαχνεις συνεχεια το trim ετσι ωστε οταν κρατας σταθερο το stick το αφος τηνει ή να ανεβαινει ή να κατεβενει ..... σε ευθεια πτηση
αυτο το πραγμα (trim) δεν υπαρχει στα μαχητικα
γνωριζει κανεις γιατι και πως ?
αυτο το πραγμα εξομειωνεται και στο MS FS2002-> και νομιζω πως ειναι πολυ σπαστικο να φτιαχνεις συνεχεια το trim ετσι ωστε οταν κρατας σταθερο το stick το αφος τηνει ή να ανεβαινει ή να κατεβενει ..... σε ευθεια πτηση
αυτο το πραγμα (trim) δεν υπαρχει στα μαχητικα
γνωριζει κανεις γιατι και πως ?
e-HAF Admin
Manolo μπορεις να μας πεις περισσοτερα για τα πολιτικα και γιατι υπαρχει ???Manwlo έγραψε:Trim στα μαχητικά;
Στην κορυφή του χειριστηρίου. Μικρός διακόπτης 4 διευθύνσεων. Είναι σαν πυραμίδα φτιαγμένη από ομόκεντρους δίσκους...
Τα πιο παλιά μαχητικά ΔΕΝ ΠΕΤΑΝΕ ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΗ
-=Manwlo=-
e-HAF Admin
εδω ειναι το πανελ που περιεχει τα trim για το F-16 , απο το pit του Stopworks και που παρεπιπτοντως σε αυτο το pit δεν μου ειναι clickable !!!
η μονη διαφορα ειναι οτι αυτα τα πειραζεις σε περιπτωση βλαβης καποιου πηδαλιου διευθυνσης και οχι τοσο συχνα και κατα την διαρκεια της πτησης οπως στα πολιτικα
η μονη διαφορα ειναι οτι αυτα τα πειραζεις σε περιπτωση βλαβης καποιου πηδαλιου διευθυνσης και οχι τοσο συχνα και κατα την διαρκεια της πτησης οπως στα πολιτικα
e-HAF Admin
το Φ4 δε πεταει χωρις trim αυτο σου λεει κατι?
τα τριμ του στοπworks εχουν 2 views ισως κ εσυ σαν εμενα να εχεις δει μονο την 1!ναναι καλα ο γρηγορης που μου μου εδειξε κ το αλλο view.
Στο Φαλκον τα τριμ τα πειραζεις απο τα κουμπια Shift,ALT,CTRL και τα βελακια.To SHIFT και το πανω βελακι κανει RESET ALL TRIM.στο φ16 πολυ σπανια θα χρειαστεις TRIM αφου το FBW τα κανει ολα.μονο ισως σε καμια προσγειωση με πολυ πλευρικο ανεμο που ισως βαλεις anti roll τριμ και οχι anti yaw.αυτα.
το τριμ στα μαχητικα ειναι η πυραμιδα που ειπε ο μανωλης.ειναι πανω στο στικ κ ειναι συνηθεια.μπορει να ακουγεται δυσκολο κ σιγουρα ειναι χρονοβορο αλλα ειναι συνηθεια.
τα τριμ του στοπworks εχουν 2 views ισως κ εσυ σαν εμενα να εχεις δει μονο την 1!ναναι καλα ο γρηγορης που μου μου εδειξε κ το αλλο view.
Στο Φαλκον τα τριμ τα πειραζεις απο τα κουμπια Shift,ALT,CTRL και τα βελακια.To SHIFT και το πανω βελακι κανει RESET ALL TRIM.στο φ16 πολυ σπανια θα χρειαστεις TRIM αφου το FBW τα κανει ολα.μονο ισως σε καμια προσγειωση με πολυ πλευρικο ανεμο που ισως βαλεις anti roll τριμ και οχι anti yaw.αυτα.
το τριμ στα μαχητικα ειναι η πυραμιδα που ειπε ο μανωλης.ειναι πανω στο στικ κ ειναι συνηθεια.μπορει να ακουγεται δυσκολο κ σιγουρα ειναι χρονοβορο αλλα ειναι συνηθεια.
Jester
A good pilot is compelled to always evaluate what's happened, so he can apply what he's learned.
[marq=left]:m2k:.......:f16:[/marq]
A good pilot is compelled to always evaluate what's happened, so he can apply what he's learned.
[marq=left]:m2k:.......:f16:[/marq]
Αν και υπάρχουν πιο ειδικοί από εμένα να γράψω δύο λόγια.Manolo μπορεις να μας πεις περισσοτερα για τα πολιτικα και γιατι υπαρχει ???
Η αντιστάθμιση λοιπόν δεν είναι "χάρισμα" ή "ελάττωμα" των πολιτικών ή μαχητικών αεροσκαφών.
Είναι ένα εργαλείο που δουλεύει σε όλα τα αεροπλάνα. Ναί έχουν ακόμα και τα Cessna.
Και τί κάνει; Την ζωή μας εύκολη.
Η αντιστάθμιση όταν χρησιμοποιείται είτε κινεί ένα μικρό πτερυγιάκι πάνω σε ένα πηδάλιο κίνησης (π.χ ανόδου - καθόδου) είτε μικροκινεί το ίδιο το πηδάλιο. Και εξηγώ γιατί.
θέλουμε να ανέβουμε από ένα ύψος σε ένα άλλο με π.χ 190kts σταθερή ταχύτητα έχοντας ισχύ 90% (έτσι ανέβαιναν μετά την Α/Γ και προς την περιοχή πτήσεων τα Τ-37). Δεν μας νοιάζει ο βαθμός ανόδου.
Δίνουμε λοιπόν τραβώντας το χειριστήριο μια στάση ανόδου στο αεροσκάφος ώστε να κρατάμε 190kts.
Και τώρα;
Αν πρέπει να κρατήσουμε αυτήν την στάση για 10' θα μας κουλαθεί το χέρι, άσε που δεν θα είναι σταθερά εκεί (κούραση και μη ακρίβεια στάσης)
Η λύση λοιπόν είναι η αντιστάθμιση.
Για να δώσουμε την στάση ανόδου τραβήξαμε και φέραμε τα πηδάλια σε μια θέση . Πρέπει λοιπόν να "κλειδώσουμε" τα πηδάλια σε αυτήν την θέση ώστε να τηρείται αυτή η στάση ανόδου που μας εξασφαλίζει τα 190kts
Αντισταθμίζoντας πετυχαίνουμε ακριβώς αυτό. Σταθεροποιούμε με τον μηχανισμό αυτόν τα πηδάλια στν θέση αυτή και δεν την κρατάμε με το χέρι.
Γενικά αν "τραβάμε" η αντιστάθμιση είναι προστα πίσω και άν "σπρώχνουμε" προς τα εμπρός.
2ο παράδειγμα, πιο "βαρύ"¨
Πετάμε με ένα Τ-37, ευθεία και οριζοντία, έχουμε 200kts με 95% ισχυ.
Κόβουμε idle, βγάζουμε speedbrake εξω.
Θα συνεχίσουμε να πετάμε ευθεία;;;
Η απάντηση σαφώς είναι όχι.
Και αυτό μας το λέει ο πιο γνωστός νόμος της Φυσικής. "όταν σε ένα σύστημα μεταβάλουμε μια κατάσταση του, το σύστημα θα συμπεριφερθεί κατα τέτοιον τρόπο ώστε να ανεραίσει την επιφερόμενη μεταβολή"
Επομένως το Τ-37 μας θα βάλει την μούρη κάτω για να κρατήσει την ταχύτητα (200) που είχε. Αν θέλουμε να κρατήσουμε ευθεία και οριζοντία πτήση πρέπει, αφού χάνουμε ταχύτητα, να αυξήσουμε την γωνία προσβολής του αεροσκάφους. Ναι?
Τραβάμε λοιπόν προς τα πίσω το χειριστήριο ώστε να κρατήσουμε την στάση μας. Εκεί και πάλι ο πιο "καλός μας φίλος" είναι η αντιστάθμιση που βοηθάει ώστε η εκάστοτε θέση να κρατέται από το σωστά αντισταθμισμένο αεροσκάφος και όχι από το χέρι μας.
Στην πραγματικότητα όταν αντισταθμίζουμε σωστά το χειριστήριο "ελαφραίνει".
Και για να μην σας πιάνουν "κότσους", τα μικρά αεροπλανάκια που πετάνε στα shows και δεν αλλάζουν ύψος ενώ έχουν την μούρη στον "Θεό" είναι "απλά" σωστά αντισταθμισμένα και εκτελούν αυτό που η ΠΑ ονομάζει "βραδεία πτήση" και την εφαρμόζει από τα Τ-41 κιόλας (ψηλά βέβαια για αφάλεια)
Και τα σύγχρονα μαχητικά; Από όσο ξέρω η αντιστάθμιη εκεί γίνεται από το fly by wire η με την βοήθειά του και είναι πιο απλά τα πράγματα.
Γενικά να ξέρετε ότι πετώντας "στο χέρι" παλιά αεροσκάφη η αντιστάθμιση χρησιμοποιείται συνέχεια. Με το MSFS ίσως μπείτε λίιιιγο στο πνεύμα αν και πάλι, και εκεί λείπει η αίσθηση (αυτό που λέμε "ελαφραίνει" το χειριστήριο) αλλά δουλεύει σε σχέση με την στάση του αεροσκάφους.
Αυτά τα ολίγα
-=Manwlo=-
-
- Δημοσιεύσεις: 2595
- Εγγραφή: 09 Μαρ 2005, 22:52
- Τοποθεσία: Θήβα
- Επικοινωνία:
-
- Δημοσιεύσεις: 2595
- Εγγραφή: 09 Μαρ 2005, 22:52
- Τοποθεσία: Θήβα
- Επικοινωνία:
Posted by Anzac
"Confused
Θανο δεν με καταλαβες !!! read again !!!
εχεις πεταξει με MS Flight Simulator ???
τα trim στο Falcon ποτε τα πειραζεις Θανο ?"
???
Δεν έχω πετάξει με τον MSFS. Αν θες πληροφορίες μόνο γι'αυτόν δεν ξέρω να σου πω.
Από την πολύ λίγη γνώση που έχω στο falcon ξέρω αυτά που έγραψα για το TRIM. Εγώ πάντως το Trim το έχω περασμένο και πάνω στο HOTAS όπως είναι και στο πραγματικό.
Και να ρωτήσω σχετικά με την ερώτησή σου πότε χρησιμοποιείς τα trim....αν έχεις έντονο πλευρικό άνεμο στην προσγείωση τι κάνεις δηλ???? μπαίνεις με τα χειρόφρενα???
Επίσης αν φας καμία ελαφριά και σου "γλύφει" λίγο το αεροσκάφος τι κάνεις???
Arty out...
"Confused
Θανο δεν με καταλαβες !!! read again !!!
εχεις πεταξει με MS Flight Simulator ???
τα trim στο Falcon ποτε τα πειραζεις Θανο ?"
???
Δεν έχω πετάξει με τον MSFS. Αν θες πληροφορίες μόνο γι'αυτόν δεν ξέρω να σου πω.
Από την πολύ λίγη γνώση που έχω στο falcon ξέρω αυτά που έγραψα για το TRIM. Εγώ πάντως το Trim το έχω περασμένο και πάνω στο HOTAS όπως είναι και στο πραγματικό.
Και να ρωτήσω σχετικά με την ερώτησή σου πότε χρησιμοποιείς τα trim....αν έχεις έντονο πλευρικό άνεμο στην προσγείωση τι κάνεις δηλ???? μπαίνεις με τα χειρόφρενα???
Επίσης αν φας καμία ελαφριά και σου "γλύφει" λίγο το αεροσκάφος τι κάνεις???
Arty out...
Arty out...