Block 30&50 vs Block 52..

Θέματα που δεν ανήκουν σε καμία άλλη κατηγορία

Συντονιστής: Διαχείριση

Απάντηση
raptor
Δημοσιεύσεις: 4943
Εγγραφή: 31 Μαρ 2004, 09:00
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Block 30&50 vs Block 52..

Δημοσίευση από raptor »

Ή καλύτερα, General Electric vs Pratt & Witney..

Το λοιπόν :lol: :lol: ...

Είχα κάποια συζήτηση και κάποιον μηχανικό της USAF (ground crew) και έμαθα αρκετά ενδιαφέροντα πραγματάκια.. Έχουμε και λέμε λοιπόν ένα απο αυτά..


Τα F-16 Block 30 και 50 (για τα δικά μας κάνουμε τη συζήτηση, τα άλλα δεν μας ενδιαφέρουν :lol: :lol: :twisted: :twisted: ) ως γνωστών έχουν κινητήρα της General Electric, τους F110-GE-100 και F110-GE-129 αντίστοιχα.

Οι κινητήρες αυτοί της GE, συνδέονται με τη μανέτα ισχύος (throttle) στο cockpit με 2 τρόπους: Ηλεκτρικά και μηχανικά. Ηλεκτρικά μέσο σήματος στον υπολογιστή του κινητήρα (Digital Engine Control) και μηχανικά μέσο ενος σύρματος που καταλήγει στον κινητήρα (Main Engine Control) και δίνει και backup ηλεκτρικό σήμα στον DEC σχετικά με τα inputs του πιλότου στο cockpit..

Στα F-16 Block 52 τώρα, που χρησιμοποιούν τον κινητήρα της P&W F100-PW-229, υπάρχει ΜΟΝΟ η ηλεκτρική σύνδεση με το DEC.. ΔΕΝ υπάρχει μηχανική σύνδεση μέσω κάποιου συρματός..

Γιατί τα αναφέρω όλα αυτά?? Γιατί πολύ απλά, πάνω στη συζήτηση που είχαμε μου ανέφερε οτι στη διάρκεια του πολέμου του κόλπου, τον έστειλαν λόγο ειδικότητας απο Αμερική σε κάποια αεροπορική βάση της περιοχής για να αλλάξει το συρματόσχοινο που ενώνει throttle και κινητήρα σε ενα Block 50 της USAF.. Το συρματόσχοινο είχε κοπεί απο κάποια αιτία αλλά το α/φος γύρισε με ασφάλεια πίσω αφού υπήρχε ο έλεγχος απο το ηλεκτρικό κύκλωμα.. Αντίστροφα, αν είχε χαλάσει μόνο το ηλεκτρικό κύκλωμα σε κάποιο α/φος, πάλι θα μπορούσε να επιστρέψει αφού θα είχε την μηχανική σύνδεση.. Άν ήταν Block 42/52 με την αντίστοιχη βλάβη/αστοχία πολύ απλά θα συντριβόταν!!!

Αυτά! :shock: :? :evil:
Εικόνα
yak167
Δημοσιεύσεις: 171
Εγγραφή: 06 Ιούλ 2006, 03:00
Τοποθεσία: Guildford, England, UK

Δημοσίευση από yak167 »

Ta FBW airbus pou ehoun 3plo-4plo sistima de nomizo oti ehoun apefthis sindeseis me olous tous actuators kai tous kinitires. Se periptosi astohias olon ton FBW, pragmatika mideniki pithanotita, iparhei eleghos poli ligon epifanion (nomizo meriko elegho rudder kai elevator). Pigi: parousiasi A340 apo tehniki vasi OA. Fisika to F-16 ine mahitiko aeroskafos, alla min xehname oti ta A340 gia paradeigam, kouvalane 300-350 anthropous kai petane 'aposotles' kathe mera. To erotima ine ipo ti sithikes borei na hathei o eleghos tou kinitira logo vlavis ton ilektrikon. Ehoun anaferthei peristatika? Episis, an i thrafsi tou sirmatoshinou pou anaferete ine sihni vlavi pou kathilonei to aeroskafos, eno to ilektriko sistima ehei 3plo redundancy, gia paradigma tote borei na ine kalitera to mihaniko na min iparhei.
Dimi, I love flying bars ... why am building TVs??
Άβαταρ μέλους
Anzac
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 36880
Εγγραφή: 27 Μαρ 2004, 15:38
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Anzac »

καπου ειχαμε αναφερει την προελευση των 30/40/50 με των 32/42/52
αλλα δεν το βρισκω πουθενα

θυμαται κανεις το λινκ ?
e-HAF Admin
LantirN
Δημοσιεύσεις: 2734
Εγγραφή: 11 Ιουν 2004, 12:54
Τοποθεσία: 4.7D in SUD 260R

Δημοσίευση από LantirN »

Tιμο εδω ειναι αυτο που ψαχνεις.

http://www.e-haf.org/forum/viewtopic.php?t=4368&start=0
Εικόνα
The NIGHT is our Business...340M LANTIRN
Άβαταρ μέλους
Anzac
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 36880
Εγγραφή: 27 Μαρ 2004, 15:38
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Anzac »

BIG THANKS
e-HAF Admin
Απάντηση