AEGEAN - IAP Χάρτης για Τανάγρα & Departure Νέας Αγχιάλο

Περιοχή αναφοράς πακέτων αναβάθμισης<br>(FreeFalcon, SuperPack, OpenFalcon)

Συντονιστές: the_ripper, Διαχείριση

Απάντηση
Eystratiou
Δημοσιεύσεις: 70
Εγγραφή: 08 Νοέμ 2007, 03:34
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ

AEGEAN - IAP Χάρτης για Τανάγρα & Departure Νέας Αγχιάλο

Δημοσίευση από Eystratiou »

Γεια χαρά σε όλους τους φίλους της e-HAF.
Μετά τους ΙΑΡ (Instrument Approach Procedure) χάρτες της Νέας Αγχιάλου και του Balikesir, σειρά έχει ο ΙΑΡ χάρτης της Τανάγρας και ο Departure χάρτης της Νέας Αγχιάλου.
Εδώ βλέπετε ένα δείγμα από τους χάρτες, που είναι μία φωτό jpg και την τυπώνετε σε χαρτί Α4 (21Χ29,7cm):
Εικόνα

Εικόνα

Τους 2 χάρτες (μαζί με τους 2 προηγούμενους της Νέας Αγχιάλου και του Balikesir) μπορείτε να τους κατεβάσετε από τα παρακάτω link:
http://hotfile.com/dl/154032489/9c401af ... s.zip.html

ή
http://www.slingfile.com/file/oyZviQ1eGY

ΕΔΩ ΔΩΣΤΕ ΠΡΟΣΟΧΗ:
Ι) Όσοι έχετε ή όσοι θέλετε να κατεβάσετε τα ρεαλιστικά ραδιοβοηθήματα μαζί με την λίστα τους για το Aegean θέατρο του Falcon BMS 4.32 από εδώ:
http://www.e-haf.org/forum/viewtopic.php?t=14649
(απαιτείται κωδικός για το zip, οπότε στείλτε ένα "πμ" στον Administrator "Anzac"), ΑΓΝΟΕΙΣΤΕ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ "station+ils.dat" μέσα από το zip αρχείο "Aegean_IAP_charts.zip"! ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΩΝ ΧΑΡΤΩΝ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΑ ΡΑΔΙΟΒΟΗΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ LINK, ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ DEPARTURE ΤΗΣ N. ΑΝΓΧΙΑΛΟΥ! Ο ΙΑΡ ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ N. ΑΝΓΧΙΑΛΟΥ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΣΩΣΤΕΣ.
II) Όσοι για κάποιο λόγο δεν θέλετε ή δεν πήρατε τον κωδικό του zip, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τους χάρτες, ΑΛΛΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΓΡΑΨΕΤΕ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ "stations+ils.dat" του zip εκεί που λέει το "Installation instructions.txt" του zip! ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΜΟΝΟ ΟΤΙ στα στοιχεία του ΙΑΡ χάρτη της Νέας Αγχιάλου αλλάζουν μόνο οι συχνότητες πύργου UHF και VHF, οπότε αγνοήστε αυτές που αναγράφει ο χάρτης και χρησιμοποιείτε αυτές:
Νέας Αγχιάλου UHF / VHF Συχνότητες: 257.85 / 122.15 (χωρίς τα ρεαλιστικά ραδιοβοηθήματα)!


Ι & ΙΙ) Ακτίνα TACAN Νέας Αγχιάλου = 100ΝΜ, Ακτίνα TACAN Τανάγρας = 100ΝΜ, Ακτίνα TACAN Balikesir = 25ΝΜ.

Λεπτομερείς οδηγίες για την εκτέλεση των διαδικασιών υπάρχουν μέσα στο zip αρχείο (στα αγγλικά).

Μερικές χρήσιμες πληροφορίες, ώστε να εκτελείται άνετα αλλά και σωστά η διαδικασία προσγείωσης:
1) Για να έχει κάποιος τέλεια ευθυγράμμιση με τον διάδρομο προσγείωσης και επειδή το τελευταίο σημείο πορείας έχει 1 δεκαδικό ψηφίο, πρέπει να εισάγει τις GPS συντεταγμένες του σταθμού TACAN του αεροδρομίου (δίνονται από τον χάρτη) επάνω σε κάποιο steerpoint και το steerpoint αυτό να είναι το τρέχων, έτσι ώστε η εκάστοτε απόστασή του από τον σταθμό TACAN να δίνεται και με ένα δεκαδικό ψηφίο στο HUD, για να μπορέσει να εκτελέσει την στροφή για την τελική πορεία προσέγγισης ακριβώς όπως λέει ο χάρτης και να βρεθεί τέλεια ευθυγραμμισμένος με την centerline του διαδρόμου προσγείωσης.
Επίσης πρέπει να θέσετε το Instr mode σε NAV και την κατάλληλη πορεία στο HSI.
2) Στο FAF σημείο (waypoint ή steerpoint) πρέπει να βρίσκεται κάποιος στο ακριβές υψόμετρο που αναγράφεται στον χάρτη με τις ρόδες κατεβασμένες και τα αερόφρενα πλήρως εκτεταμένα. Μόλις η απόσταση από τον σταθμό TACAN (DME) γίνει ακριβώς όμοια με αυτή του χάρτη για το FAF σημείο, πρέπει να αρχίσει βύθιση 2,5 μοιρών και να κρατήσει τον fpm επάνω στην 2.5 pitch ladder βύθισης. Υπάρχει ένα σημείο μεταξύ του σημείου FAF και του τελευταίου σημείου (αυτού που στρέφουμε για την τελική πορεία προσέγγισης πλήρως ευθυγραμμισμένοι με τον διάδρομο) για έλεγχο του υψομέτρου και μικρές διορθώσεις για την πορεία.
3) Η στροφή του Missed approach καθώς και οι στροφές του holding πρέπει να εκτελούνται με ακτίνα στροφής 1.1 ΝΜ, δηλαδή με IAS 200 knots και bank angle 30 μοίρες.
4) Οι στροφές για να ακολουθήσουμε τα Αrc και να βγούμε από αυτά πρέπει να εκτελούνται με IAS 250 knots και bank angle 30 μοίρες.
5) Μην ξεχάσετε να ρυθμίσετε το σωστό QNH στο υψόμετρό σας κατά την διαδικασία προσέγγισης και την μετάβαση από το Transition Altitude και προς τα κάτω, ζητώντας το από το πύργο ελέγχου (πλήκτρα "Τ" και "Τ" και "1").

Ελπίζω να απολαύσετε και αυτούς τους χάρτες για το Aegean θέατρο του BMS.
Για όποια απορία ή πιθανή διόρθωση στη διάθεσή σας, είτε μέσω αυτού του post είτε μέσω του e-mail μου: neystratiou@gmail.com .
Με εκτίμηση σε όλα τα μέλη της e-HAF.
Νίκος Ευστρατίου - Πάτρα.
sparta
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 520
Εγγραφή: 01 Φεβ 2008, 18:51
Τοποθεσία: Ιωάννινα

Δημοσίευση από sparta »

Νικόλα φίλε πολύ καλή δουλειά και σε ευχαριστούμε.

Συγνώμη για την καθυστέρηση αλλά λόγο έλλειψης χρόνου άργησα να το δοκιμάσω.

Το κάνω Ανακοίνωση να το βλέπουν όλα τα μέλη μας.

Για άλλη μια φορά η e-HAF και ιδιαίτερα η 320ΠΜ σε ευχαριστούμε πολύ και σε παρακαλούμε να συνεχίσεις την υπέροχη αυτή δουλειά με το ΑΙΓΑΙΟ.
Εικόνα
Εικόνα
Eystratiou
Δημοσιεύσεις: 70
Εγγραφή: 08 Νοέμ 2007, 03:34
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ

Δημοσίευση από Eystratiou »

sparta έγραψε:Νικόλα φίλε πολύ καλή δουλειά και σε ευχαριστούμε.

Συγνώμη για την καθυστέρηση αλλά λόγο έλλειψης χρόνου άργησα να το δοκιμάσω.

Το κάνω Ανακοίνωση να το βλέπουν όλα τα μέλη μας.

Για άλλη μια φορά η e-HAF και ιδιαίτερα η 320ΠΜ σε ευχαριστούμε πολύ και σε παρακαλούμε να συνεχίσεις την υπέροχη αυτή δουλειά με το ΑΙΓΑΙΟ.
Καλέ μου φίλε Θανάση γεια σου.
Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια.
Δεν υπάρχει πρόβλημα όσον αφορά το χρόνο, ο καθένας μας έχει προσωπικές υποχρεώσεις και είναι σεβαστές, το αγαπημένο μας χόμπυ ακολουθεί μετά :wink: .
Ελπίζω να σου αρέσουν οι 2 καινούργιοι χάρτες.
Τώρα ότι τελειώνω τους Departure χάρτες για την αεροπορική βάση του Akinci στην Τουρκία και μετά ξεκινάω για τον ΙΑΡ και τους Departure χάρτες για το αεροδρόμιο της Λήμνου. Αυτά προς ενημέρωση των καλών μου φίλων, δηλαδή όλων των μελών της e-HAF!
Θα τα πούμε ξανά σχετικά σύντομα.
Με πολύ εκτίμηση σε εσένα και σε όλα τα άλλα παιδιά εδώ στην e-HAF.
Νίκος.
jaguar
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: 22 Οκτ 2004, 23:51

Δημοσίευση από jaguar »

Θα μπορούσε ο συντάκτης να εξηγήσει λίγο αναλυτικότερα πως ακριβώς υπολογίζεται η γωνία καθόδου για το αεροδρόμιο π.χ. της Αγχιάλου; π.χ. αναφέρεται στον χάρτη γωνία καθόδου 2.5 στην τελική και 2.2. στο Arc (όπως έχει επεξηγηθεί και στο αντίστοιχο topic στο benchmarksims) με ποιά ακριβώς ταχύτητα όμως; Διότι άλλη ταχύτητα καθόδου θα έχουμε με 2.5 μοίρες με 150 και άλλη με 180 IAS. Επίστης δίνεται στον χάρτη ταχύτητα καθόδου ft/nm ενώ τέτοιο όργανο δεν υπάρχει στο πιλοτήριο όπου βεβαίως ο ενδεικτής ανόδου - καθόδου είναι ft/min. Προφανώς οι απορίες μου προκύπτουν διότι δεν είμαι καθόλου εξοικειωμένος με διαδικασίες non precision approaches.
Eystratiou
Δημοσιεύσεις: 70
Εγγραφή: 08 Νοέμ 2007, 03:34
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ

Δημοσίευση από Eystratiou »

jaguar έγραψε:Θα μπορούσε ο συντάκτης να εξηγήσει λίγο αναλυτικότερα πως ακριβώς υπολογίζεται η γωνία καθόδου για το αεροδρόμιο π.χ. της Αγχιάλου; π.χ. αναφέρεται στον χάρτη γωνία καθόδου 2.5 στην τελική και 2.2. στο Arc (όπως έχει επεξηγηθεί και στο αντίστοιχο topic στο benchmarksims) με ποιά ακριβώς ταχύτητα όμως; Διότι άλλη ταχύτητα καθόδου θα έχουμε με 2.5 μοίρες με 150 και άλλη με 180 IAS. Επίστης δίνεται στον χάρτη ταχύτητα καθόδου ft/nm ενώ τέτοιο όργανο δεν υπάρχει στο πιλοτήριο όπου βεβαίως ο ενδεικτής ανόδου - καθόδου είναι ft/min. Προφανώς οι απορίες μου προκύπτουν διότι δεν είμαι καθόλου εξοικειωμένος με διαδικασίες non precision approaches.
Φίλε μου γεια σου.
Λοιπόν για την ερώτησή σου πως υπολογίζεται η VDA (Vertical Descent Angle - Κατακόρυφη γωνία καθόδου), απλά πολλαπλασιάζεις την δοθείσα σε FT/NΜ επί 3 και το αποτέλεσμα το διαιρείς με 318 (αυτό γιατί πολύ απλά 3 deg. (μοίρες) ανόδου/καθόδου αντιστοιχούν σε ρυθμό ανόδου/καθόδου 318 FT/NΜ). Οπότε για το παράδειγμα του IAP της Νέας Αγχιάλου έχουμε:
Εικόνα
1) στο arc (τόξο) βλέπουμε ρυθμό καθόδου (και όχι ταχύτητα καθόδου) 235 FT/NM, συνεπώς είναι (235Χ3)/318=2.22 -> 2.2 deg. (μοίρες).
2) στο τμήμα από έξοδο arc (τόξου) έως και FAF (Final Approach Fix) βλέπουμε ρυθμό καθόδου 265 FT/NM, συνεπώς είναι (265Χ3)/318=2.50 -> 2.5 deg. (μοίρες).
3) στο τμήμα από FAF (Final Approach Fix) έως και THR (Threshold) διαδρόμου προσγείωσης βλέπουμε 2.50 deg. (μοίρες) ακριβώς μετά το σύμβολο της VDA που είναι αυτό: < . Η VDA αφορά μόνο τις Non-precision approaches (Μη ακριβείς προσεγγίσεις) και υπολογίζεται πάντα από το FAF έως και το THR του διαδρόμου προσγείωσης.
Συνεπώς πιστεύω πως καθάρισε το τοπίο στον υπολογισμό της κατακόρυφη γωνίας καθόδου.
Τώρα όσον αφορά την ερώτησή σου με ποια ταχύτητα εκτελούμε την VDA, πολύ απλά η VDA είναι γωνία, συνεπώς είναι ανεξάρτητη της ταχύτητας του αεροσκάφους. Δηλαδή είτε βυθίζεις με 2.50 deg. και 160 KTS ή είτε με 2.50 deg. και 200 KTS δεν θα έχεις διαφορετικό κατακόρυφο διάνυσμα πορείας.
Ενώ αντίθετα η κατακόρυφη ταχύτητα (VS – Vertical Speed) σε FPM (FT/MIN) είναι εξαρτημένη από την ταχύτητα του αεροσκάφους (ground speed), π.χ. ο ρυθμός καθόδου των 250 FT/NΜ (2.4 deg.) ισούται με 333 FPM για 80 KTS ground speed ή με 417 FPM για 100 KTS ground speed ή με 625 FPM για 150 KTS ground speed κ.λ.π.
Όπως λοιπόν φαίνεται ξεκάθαρα, ο λόγος που προτιμώ και υπολογίζω πάντα στους δικούς μου IAP χάρτες την εκάστοτε VDA (Κατακόρυφη γωνία καθόδου) σε FT/NΜ, είναι η μη εξάρτηση από την τρέχουσα ταχύτητα του αεροσκάφους και ο πολύ πιο εύκολος υπολογισμός/μετατροπή της σε deg. (μοίρες).
Εδώ να προσθέσω ένα μικρό κόλπο υπολογισμού/μετατροπής της VDA από FT/NΜ σε deg. Έστω λοιπόν ότι πετάτε και δεν έχετε υπολογίσει τις αντίστοιχες Κατακόρυφες γωνίες καθόδου που υπάρχουν στον ΙΑΡ χάρτη προσγείωσης. Πολύ απλά λοιπόν διαιρείτε τα FT/NΜ της δοθείσας VDA με 100 και μετά αφαιρείτε 0.2, π.χ. για το παράδειγμα της Νέας Αγχιάλου στο τμήμα 2 έχουμε 265 FT/NM, οπότε (265/100)-0.2=2.45 -> 2.5 που είναι και το πραγματικό.
Επίσης 532 FT/NM δίνουν ακριβώς 5.0 deg. οπότε με το κόλπο έχουμε (532/100)-0.2=5.12 -> 5.1 πολύ κοντά στο ακριβές 5.0!
Ελπίζω να είναι κατανοητά όπως τα λέω. Αν υπάρχει και κάποια άλλη απορία, χαρά μου να βοηθήσω.
Τέλος καλέ μου φίλε δεν έχουμε συστηθεί, οπότε στείλε μου ένα "πμ" και στο benchmarksims forum, ώστε να τα λέμε και εκεί.
Με εκτίμηση,
Νίκος Ευστρατίου.
jaguar
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: 22 Οκτ 2004, 23:51

Δημοσίευση από jaguar »

Eυχαρστώ πολύ για την τέλεια ανάλυση! Θα προσπαθήσω να στείλω μήνυμα και στο benchmarksims.
Mε εκτίμηση
Μάκης
Eystratiou
Δημοσιεύσεις: 70
Εγγραφή: 08 Νοέμ 2007, 03:34
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ

Δημοσίευση από Eystratiou »

jaguar έγραψε:Eυχαρστώ πολύ για την τέλεια ανάλυση! Θα προσπαθήσω να στείλω μήνυμα και στο benchmarksims.
Mε εκτίμηση
Μάκης
Φίλε μου Μάκη χαίρομαι που σε γνωρίζω και που σου φάνηκα χρήσιμος :wink: .
Λοιπόν στο benchmarksims forum είμαι ο "neystratiou" και θα με βρεις κυρίως στο Thread: Aegean for BMS Status από εδώ:
http://www.benchmarksims.org/forum/show ... BMS-Status

Αν χρειαστείς κάτι άλλο, απλά ρωτάς.
Αν το γνωρίζω, θα σου απαντήσω σίγουρα :P .
Φιλικά,
Νίκος Ευστρατίου.
Eystratiou
Δημοσιεύσεις: 70
Εγγραφή: 08 Νοέμ 2007, 03:34
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ

Turns

Δημοσίευση από Eystratiou »

Και μια διευκρίνηση, μιας και αρκετοί με ρωτούν χωρίς να κοιτάζουν τις σημειώσεις που δίνω (αυτό δεν το λέω ως ενοχλημένος):
Όλες οι στροφές, δηλαδή στην είσοδο και έξοδο από ένα arc (τόξο), αυτές του missed approach (αποτυχημένη προσέγγιση) καθώς και αυτές του holding, είναι υπολογισμένες και πρέπει να εκτελούνται με turn radius (ακτίνα στροφής) 1.65 DME, δηλαδή με IAS 250 KTS και bank 30 deg. (μοίρες).
Τα παραπάνω αγνοούνται μόνο στην περίπτωση που δίνονται στον ΙΑΡ χάρτη, οπότε ισχύουν οι τιμές του ΙΑΡ χάρτη.
Φιλικά,
Νίκος.
Απάντηση