Chinook - πώς πετάει ?

Κεντρικό σημείο επικοινωνίας μελών

Συντονιστές: the_ripper, Διαχείριση

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Anzac
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 36880
Εγγραφή: 27 Μαρ 2004, 15:38
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Chinook - πώς πετάει ?

Δημοσίευση από Anzac »

μα πως στο καλο πεταει αυτο το πραμα και πως στο καλο κινειται σε ολους τους αξονες ???

ξερουμε οτι οι 2 ελικες ειναι συγχρονισμενοι μεταξυ τους ετσι ωστε να μην βρισκουν

για να κουνησεις τωρα την ουρα δεξια ή αριστερα θα πρεπει η μια ελικα να ελλατωσει στροφες , σωστα?

αν ελλατωσει στροφες δεν θα βρουν ?

ας εξηγησει καποιος
e-HAF Admin
LantirN
Δημοσιεύσεις: 2734
Εγγραφή: 11 Ιουν 2004, 12:54
Τοποθεσία: 4.7D in SUD 260R

Δημοσίευση από LantirN »

Απο οσο ξερω ειναι σε διαφορετικο υψος η καθε ελικα.

http://www.airliners.net/open.file/686460/L
Εικόνα
The NIGHT is our Business...340M LANTIRN
mmaker
Δημοσιεύσεις: 1179
Εγγραφή: 24 Απρ 2005, 00:15
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευση από mmaker »

O κάθε ρότορας γυρνάει με αντίθετη φορά.
Ο πίσω είναι λίγο πιο ψηλά και είναι και οι δύο συγχρονισμένοι ώστε να μην βρίσκει ο ένας στον άλλον.
Έχεις δει κάποια αεροσκάφη του Δευτέρου Παγκοσμίου που είχαν πολυβόλα πίσω από την έλικα και έριχναν ανάμεσα απ αυτήν?
Δες και εδώ
http://www.helicopterpage.com/html/tandem.html
mmaker
Δημοσιεύσεις: 1179
Εγγραφή: 24 Απρ 2005, 00:15
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευση από mmaker »

Επίσης αν δεις διάφορες φωτό από chinook θα δεις ότι πάντα το ενα πτερύγιο του ενός ρότορα βρίσκεται ανάμεσα σε δύο πτερυγια του άλλου ρότορα.
Σκέψου τώρα αυτοί οι ρότορες να γυρνάνε αντίστροφα...να παίρνουν κλίσεις(δες στο παραπάνω link)...Χάος...
Κι όμως...είναι τόσο απλό.Απλώς φαντάσου δύο γρανάζια που εφάπτονται.
Το ένα δόντι είναι πάντα ανάμεσα σε δύο του άλλου γραναζιού. :wink:

Α και κάτι εντελώς εγκυκλοπαιδικό...
Σε δύο στροφεία πάντα οι φορά τους είναι αντίστροφη.Σε αντίθετη περίπτωση και γυρνώντας από την μία μεριά,το αεροσκάφος/ελικόπτερο θα "έπαιρνε" απ την μία,λόγω της τεράστιας ροπής...[/list]
Άβαταρ μέλους
Anzac
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 36880
Εγγραφή: 27 Μαρ 2004, 15:38
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Anzac »

mmaker έγραψε:O κάθε ρότορας γυρνάει με αντίθετη φορά.
Ο πίσω είναι λίγο πιο ψηλά και είναι και οι δύο συγχρονισμένοι ώστε να μην βρίσκει ο ένας στον άλλον.
Έχεις δει κάποια αεροσκάφη του Δευτέρου Παγκοσμίου που είχαν πολυβόλα πίσω από την έλικα και έριχναν ανάμεσα απ αυτήν?
Δες και εδώ
http://www.helicopterpage.com/html/tandem.html
τωρα μαλιστα
πολυ καλο

δεν ηξερα οτι το ολο συστημα γερνει προς τις 2 μεριες για να μπορει να στριβει!!!!

οστοσο ομως, εξακολουθω να εχω την εντυπωση, πως ακομα και αν εχουν διαφορετικο υψος οι ελικες, οταν ξεκινησουν βρισκονται στο ιδιο υψος και απλα ειναι συγχρονισμενοι

ναι για τα 2ου Π.Π. το ξερω αλλα ειναι κατι το τελειως διαφορετικο να περασεις μια σφαιρα απο την ελικα και αλλο να εξαρταται η κινηση του αφους απο τον συγχρονισμο :idea:

και για να τονισω την αποψη μου αυτη, σας θυμιζω οτι οταν επεσε το chinook ολοι λεγανε πως εξεταζεται η περιπτωση λογω μηχανικης βλαβης να "βρικανε" οι ελικες μεταξυ τους
αν οπως λετε ειναι σε διαφορετικο υψος πως μπορει να γινει κατι τετοιο ακομα και σε μηχανικη βλαβη !

απλα ρωταω να μαθουμε και να λυσουμε την απορια μου
δεν ψαχνομαι σε καμια περιπτωση να βρουμε τα αιτια της πτωσης...

Τελος, στο http://www.patricksaviation.com υπαρχει ενα demo με chinook, ο πιλοτος ζωγραφιζει με το ελικοπτερο !!!
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Anzac την 26 Ιουν 2005, 08:45, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
e-HAF Admin
mmaker
Δημοσιεύσεις: 1179
Εγγραφή: 24 Απρ 2005, 00:15
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευση από mmaker »

Αν προσέξεις ένα ελικόπτερο θα δεις ότι τα πτερύγια όταν είναι ακίνητα γέρνουν και μάλιστα με μεγάλη κλίση.
Είναι ένα ακόμη χαρακτηριστικό των ελικοπτέρων που είναι χρήσιμο.
Ακόμη και οι πτέρυγες του αεροσκάφους σε πολλά g λυγίζουν και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό...
Στην μόνη θέση που θα μπορούσαν να βρουν είναι μόνο όταν είναι σταματημένα,επειδή γέρνουν προς τα κάτω.
Στο Chinook όμως, όπως είπα,στην ουσία τα στροφεία είναι κλειδωμένα σε συγκεκριμένη θέση(γρανάζια).
Σε πτήση το Chinook δεν υπάρχει περίπτωση να βρούνε.
Η πτήση και η ανύψωση ενός ελικοπτέρου βασίζεται στην κλίση που παίρνουν τα πτερύγια.
Αν κάποιο από αυτά τώρα για κάποιο λόγο πάθει ζημιά,φαντάσου τα δύο απ τα τρία πτερύγια να έχει κλίση 10 μοιρών για να έχει το ελικόπτερο lift, και το τρίτο λόγω ζημιάς να έχει παραπάνω μοίρες,ή λιγότερες(τα άλλα πτερύγια σπρώχνουν προς τα πάνω και το προβληματικό προς τα κάτω!),ή ακόμα και κάθετα ως προς τον άξονα τους(αερόφρενο!)
Κάτι τέτοιο πιθανολογώ...
mmaker
Δημοσιεύσεις: 1179
Εγγραφή: 24 Απρ 2005, 00:15
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευση από mmaker »

Anzac έγραψε:Τελος, στο http://www.patricksaviation.com υπαρχει ενα demo με chinook, ο πιλοτος ζωγραφιζει με το ελικοπτερο !!!
Δίνει περισσότερο "γκάζι" στην ουρά και "αρνητικό" στο μπροστά στροφείο για να μην προχωράει...
Με λίγο Lift ακόμη και θα τουμπάρει :shock:
Άβαταρ μέλους
Anzac
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 36880
Εγγραφή: 27 Μαρ 2004, 15:38
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Anzac »

δεν μου ελυσες την απορια μου ομως

οι ελικες του CH εν πτησει ειναι οπως δειχνει το σχεδιαγραμα?
ή γινονται ενα ?
e-HAF Admin
mmaker
Δημοσιεύσεις: 1179
Εγγραφή: 24 Απρ 2005, 00:15
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευση από mmaker »

http://www.inetres.com/gp/military/ar/rotor/CH-47.gif
Αν προσέξεις στην κάτοψη το πίσω πτερύγιο είναι στην ευθεία με την άτρακτο.Τα μπροστά το περικλείουν.
Αν αυτά γυρνάνε με την ίδια γωνιακή ταχύτητα δεν υπάρχει περίπτωση να πλησιάσει το ένα το άλλο.
http://www.inetres.com/gp/military/ar/rotor/CH-47.html
Άβαταρ μέλους
Anzac
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 36880
Εγγραφή: 27 Μαρ 2004, 15:38
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Anzac »

thanks ...
e-HAF Admin
manik
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 2021
Εγγραφή: 05 Ιουν 2005, 16:34
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από manik »

Anzac έγραψε:
και για να τονισω την αποψη μου αυτη, σας θυμιζω οτι οταν επεσε το chinook ολοι λεγανε πως εξεταζεται η περιπτωση λογω μηχανικης βλαβης να "βρικανε" οι ελικες μεταξυ τους
αν οπως λετε ειναι σε διαφορετικο υψος πως μπορει να γινει κατι τετοιο ακομα και σε μηχανικη βλαβη !
Η εικασία αυτή στηρίχθηκε στην περίπτωση να υπήρχε καταστροφική αστοχία ενός φύλλου του στροφείου με συνέπεια να υπάρχει ασσύμετρη ροπή και ταλαντώσεις με τελικό αποτέλεσμα να ακουμπήσουν οι έλικες μεταξύ τους, κάτι φυσιολογικό αφού η απόσταση τους δεν είναι και μεγάλη.
Απάντηση