ΔΙΑΦΟΡΑ ΩΡΑΣ ΤΑΞΙΔΙΩΝ
Συντονιστές: the_ripper, Διαχείριση
ΔΙΑΦΟΡΑ ΩΡΑΣ ΤΑΞΙΔΙΩΝ
ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΟΤΑΝ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΜΕ ΜΕ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΩΡΕΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΕΣ ΠΧ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ-ΑΘΗΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΠΟΛΛΕΣ ΩΡΕΣ ΑΠΟ ΑΘΗΝΑ-ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ!ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΤΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΕΜΟΥΣ Ή ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΓΗΣ?ΑΣ ΜΟΥ ΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΙΓΟΥΡΑ ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΑ ΛΕΕΙ Ο ΕΝΑΣ ΑΛΛΑ Ο ΑΛΛΟΣ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΕΛΟΣΠΑΝΤΩΝ.ΠΙΣΤΕΥΩ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΕΔΩ ΣΤΟ FORUM ΘΑ ΞΕΡΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ..............THAnks
Νομίζω το έχουμε αναφέρει το θέμα κατα το παρελθόν. Θα κοιτάξω να δώ.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Anzac την 03 Απρ 2011, 23:36, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
e-HAF Admin
Σίγουρα ΔΕΝ είναι αυτή καθεαυτή η περιστροφή της Γης, αλλιώς όλοι όσοι αιωρούνταν με ελικόπτερα θα πήγαιναν δυτικότερα και σφαίρα μάλιστα.
Λοιπόν, έτυχε πριν από ~3 χρόνια να παρακολουθήσω μια ημέρα σε αεροπορική σχολή (για πολιτική αεροπορία) και έπεσα πάνω στο θέμα της μετεωρολογίας που αφορά τους ανέμους στη Γη.
Χωρίς να είμαι ειδικός κατάλαβα ότι η κατεύθυνση των ανέμων στα ημισφαίρια κινούνται από τους πόλους προς τον ισημερινό όπως φαίνεται στο σχήμα.
Ένα απλό παράδειγμα λοιπόν για μια πτήση Αθήνα-Λονδίνο και πίσω. Το ταξίδι Λονδίνο-Αθήνα είναι σχεδόν πάντα πιο μικρό σε διάρκεια από το 1ο.
Όπως φαίνεται στο σχήμα, ο άνεμος είναι "κόντρα" στο ταξίδι προς Λονδίνο. Αυτό ΔΕΝ σημαίνει ότι ο αέρας "φρενάρει" το αεροσκάφος λόγω αντίστασης (ας μην ξεχνάμε ότι ο "κόντρα" αέρας είναι η ιδανική και απαραίτητη συνθήκη πτήσης)
Τι συμβαίνει λοιπόν, με απλά λόγια και λίγο "χοντροκομένα":
Τα αεροσκάφη, αφού φτάσουν το ύψος πτήσης τους, πετούν με μια συγκεκριμένη και σταθερή ταχύτητα πτήσης (~0,76-0,80Μach) σε ότι αφορά την πολιτική αεροπορία, χρησιμοποιώντας ΑutoΡilot.
Αυτή η ταχύτητα, είναι η ταχύτητα που μετράει το ταχύμετρο του αεροσκάφους, παίρνοντας σαν στοιχείο τον αέρα που χτυπάει πάνω του*. Η ταχύτητα αυτή ονομάζεται IAS (Indicated Airspeed)
Εαν λοιπόν υπάρχει αντίθετος άνεμος, η πραγματική ταχύτητα του αεροσκάφους σε σχέση με το έδαφος μειώνεται, αφού συνυπολογίζεται στην μέτρηση του οργάνου η ταχύτητα του αντίθετου ανέμου.
Στην επιστροφή, που ο άνεμος είναι ούριος, το αεροσκάφος με προσθήκη ισχύος υπερκαλύπτει το όσο "χάνει", με αποτέλεσμα να ταξιδεύει γρηγορότερα σε σχέση με την επιφάνεια της γής.
Αυτή είναι η πιο απλή εξήγηση που μπορείς να δώσεις.
Σε όλα αυτά, προστίθενται το ύψος πτήσης, βάρος του αεροσκάφους (που θα επηρεάσει το βαθμό ανόδου και επομένως το χρόνο που θα κάνει μέχρι να βρεθεί στο Cruise Level) και πολλά άλλα.
*Τα airspeed indicators δεν δουλεύουν τόσο απλά όσο έγραψα, αλλά δεν αναλύω παραπάνω γιατί δεν χρειάζεται τόσο πολύ για την εξήγηση του φαινομένου που ρωτάς. Αν έχεις διάθεση να διαβάσεις, δες πως δουλεύει ένα απλό ταχύμετρο ΕΔΩ.
-=Manwlo=-
Υ.Γ. Αν κάποιος ξέρει-μπορεί να κάνει πιο καλή ανάλυση, θα ήθελα πολύ να τη διαβάσω για να μάθω κάτι παραπάνω
Λοιπόν, έτυχε πριν από ~3 χρόνια να παρακολουθήσω μια ημέρα σε αεροπορική σχολή (για πολιτική αεροπορία) και έπεσα πάνω στο θέμα της μετεωρολογίας που αφορά τους ανέμους στη Γη.
Χωρίς να είμαι ειδικός κατάλαβα ότι η κατεύθυνση των ανέμων στα ημισφαίρια κινούνται από τους πόλους προς τον ισημερινό όπως φαίνεται στο σχήμα.
Ένα απλό παράδειγμα λοιπόν για μια πτήση Αθήνα-Λονδίνο και πίσω. Το ταξίδι Λονδίνο-Αθήνα είναι σχεδόν πάντα πιο μικρό σε διάρκεια από το 1ο.
Όπως φαίνεται στο σχήμα, ο άνεμος είναι "κόντρα" στο ταξίδι προς Λονδίνο. Αυτό ΔΕΝ σημαίνει ότι ο αέρας "φρενάρει" το αεροσκάφος λόγω αντίστασης (ας μην ξεχνάμε ότι ο "κόντρα" αέρας είναι η ιδανική και απαραίτητη συνθήκη πτήσης)
Τι συμβαίνει λοιπόν, με απλά λόγια και λίγο "χοντροκομένα":
Τα αεροσκάφη, αφού φτάσουν το ύψος πτήσης τους, πετούν με μια συγκεκριμένη και σταθερή ταχύτητα πτήσης (~0,76-0,80Μach) σε ότι αφορά την πολιτική αεροπορία, χρησιμοποιώντας ΑutoΡilot.
Αυτή η ταχύτητα, είναι η ταχύτητα που μετράει το ταχύμετρο του αεροσκάφους, παίρνοντας σαν στοιχείο τον αέρα που χτυπάει πάνω του*. Η ταχύτητα αυτή ονομάζεται IAS (Indicated Airspeed)
Εαν λοιπόν υπάρχει αντίθετος άνεμος, η πραγματική ταχύτητα του αεροσκάφους σε σχέση με το έδαφος μειώνεται, αφού συνυπολογίζεται στην μέτρηση του οργάνου η ταχύτητα του αντίθετου ανέμου.
Στην επιστροφή, που ο άνεμος είναι ούριος, το αεροσκάφος με προσθήκη ισχύος υπερκαλύπτει το όσο "χάνει", με αποτέλεσμα να ταξιδεύει γρηγορότερα σε σχέση με την επιφάνεια της γής.
Αυτή είναι η πιο απλή εξήγηση που μπορείς να δώσεις.
Σε όλα αυτά, προστίθενται το ύψος πτήσης, βάρος του αεροσκάφους (που θα επηρεάσει το βαθμό ανόδου και επομένως το χρόνο που θα κάνει μέχρι να βρεθεί στο Cruise Level) και πολλά άλλα.
*Τα airspeed indicators δεν δουλεύουν τόσο απλά όσο έγραψα, αλλά δεν αναλύω παραπάνω γιατί δεν χρειάζεται τόσο πολύ για την εξήγηση του φαινομένου που ρωτάς. Αν έχεις διάθεση να διαβάσεις, δες πως δουλεύει ένα απλό ταχύμετρο ΕΔΩ.
-=Manwlo=-
Υ.Γ. Αν κάποιος ξέρει-μπορεί να κάνει πιο καλή ανάλυση, θα ήθελα πολύ να τη διαβάσω για να μάθω κάτι παραπάνω
Ο "Αγωγιάτης"....που έλεγε και ο Αντώνης....