Μια διαφορετική προσέγγιση

Άρθρα γραμμένα απο τα μέλη μας

Συντονιστής: Διαχείριση

Απάντηση
kongrigo
Δημοσιεύσεις: 3248
Εγγραφή: 24 Μάιος 2005, 14:50
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Μια διαφορετική προσέγγιση

Δημοσίευση από kongrigo »

:D :D :D

Με βάση τους προβληματισμούς και σκέψεις που αναπτύχθηκαν στα post που αφορούν την ενότητα «HELLΕNIC POLICE EC-135», παραθέτω τις δικές μου απόψεις υπό μορφή και «ύφος» άρθρου.

Φυσικά ΣΑΣ δίνω το δικαίωμα να με βαρέσετε αλύπητα και να με κράξετε… :wink:


«Μια διαφορετική προσέγγιση πρόκειται να παρουσιάσει αυτό το «άρθρο». Μια προσέγγιση που κανείς τα τελευταία χρόνια δεν έχει τολμήσει να προτείνει, τουλάχιστον εγγράφως. Είτε είναι πολιτικό πρόσωπο είτε είναι στρατιωτικό. Μια προσέγγιση που προτείνει λύσεις και δεν θέλει να εμβαθύνει τόσο σε τεχνικά θέματα και αναλύσεις που έχουν γραφτεί πολλές φορές.

Είναι δεδομένη και επιτακτική η ανάγκη για εκσυγχρονισμό του στόλου των μεταφορικών ελικοπτέρων του Ε.Σ. Η ηγεσία του Ε.Σ. μέσω της αναβάθμισής σε Σώμα την Αεροπορίας Στρατού έδωσε την ώθηση. Μέσα από την αναδιοργάνωση του Ε.Σ. υιοθέτησε νέα γι΄ αυτόν δόγματα και τακτικές. Μεταξύ των αλλαγών ανήγγειλε και δημιούργησε νέες Αερομεταφερόμενες Μονάδες. Τις εξόπλισε με τεθωρακισμένα τροχοφόρα οχήματα, σύγχρονο οπλισμό και εξοπλισμό, επίλεκτους, θεωρητικά, στρατιώτες, εξομοιωτές (για να είμαστε ακριβοδίκαιοι με ξύλινα καλούπια του ΝΗ90) για την εξοικείωση στην επιβίβαση και αποβίβαση των αερομεταφερόμενων τμημάτων με το ΝΗ90, αλλά δεν τις εξόπλισε με το κύριο μέσο. Το ελικόπτερο.

Έχοντας ως δεδομένο τις δηλώσεις της ηγεσίας, για αερομεταφορά με ένα κύμα μιας Μοίρας Καταδρομών, γεννούνται μερικά ερωτήματα, όπως:


1. Ποια ελικόπτερα θα τους μεταφέρουν;
2. Πόσα ελικόπτερα θα χρειαστούν για να τους μεταφέρουν;
3. Τι εμβέλεια έχουν αυτά τα ελικόπτερα;
4. Μπορούν να τους μεταφέρουν νύχτα;


Είναι δεδομένο ότι τα UH-1H:

· έχουν περιορισμένη μεταφορική ικανότητα, 5-6 άτομα το πολύ, συν το πλήρωμα
· μικρή ταχύτητα
· έχουν περιορισμένη ακτίνα δράσης. Για να φτάσουν στην Ρόδο χρειάζονται ανεφοδιασμό σε κάποιο νησί των κεντρικών Κυκλάδων με τις δυσκολίες που συνεπάγεται αυτό
· έχουν πρόβλημα στις νυχτερινές πτήσεις δεδομένου ότι δεν είναι όλα συμβατά με διόπτρες N.V.G.
· μειωμένα ποσοστά επιβιωσιμότητας στο πεδίο της μάχης που θα κληθεί να επιχειρήσει, αλλά και σε περίπτωση ατυχήματος
· είναι μονοκινητήριο, γεγονός που δημιουργεί ανασφάλεια για τις πτήσεις πάνω από την θάλασσα


Όσον αφορά τα CH47:

· Είναι σύγχρονα και αξιόπιστα
· Μεγάλης μεταφορικής ικανότητας και εμβέλειας
· Ικανά για αερομεταφορές την νύχτα αφού είναι συμβατά με διόπτρες N.V.G.
· Να εκτελέσουν ρίψεις αλεξιπτωτιστών και υλικού
· Μπορούν να μεταφέρουν εκτός από προσωπικό μέχρι και 2 πυροβόλα ή 2 GE240 ή 2 Hummer ή συνδυασμούς αυτών.


Βαίνουμε στο συμπέρασμα ότι τα μεν CH47 είναι ικανά αλλά δεν μπορούν να είναι παντού τα δε UH-1H είναι ακατάλληλα.
Το Γ.Ε.Σ. φυσικά τα γνωρίζει όλα αυτά και προέβηκε μέσα από διαγωνισμό στην αγορά 20 ΝΗ90, τελικά. Οι ανάγκες του ήταν τουλάχιστόν για τον διπλάσιο αριθμό ελικοπτέρων (40) που τώρα θέλει να καλύψει με τμηματικές αγορές, ώστε να καλυφθεί η οροφή.

Σε αυτό το σημείο θέλουμε να δώσουμε έμφαση.

Το ΓΕΣ προτίθεται να καλύψει την οροφή με τμηματικές αγορές (μετακυλώντας τα κόστη αγοράς σε βάθος χρόνου). Ακόμα και όταν φτάσει τον αριθμό των 40 θα έχει και πάλι κάποιο αριθμητικό έλλειμμα. Ο αριθμός των ΝΗ90 που πιστεύουμε ότι θα ικανοποιούσε πλήρως το ΓΕΣ θα ήταν μεταξύ 50-60 μαζί με αυτά των Ειδικών Επιχειρήσεων (χωρίς να λάβουμε υπόψη τα VIP ε/π).

Κρατώντας αυτόν τον αριθμός και κάνοντας μια, μεγάλη, παρένθεση, ας δούμε τις ανάγκες σε ελικόπτερα των άλλων κλάδων (ΓΕΑ, ΓΕΝ) αλλά και γενικότερα των Σωμάτων Ασφαλείας και των Υπουργείων Δημόσιας Τάξης – Υγείας – Εσωτερικών.

· Το Γ.Ε.Σ. χρειάζεται για να καλύψει τις επιχειρησιακές του ανάγκες και σύμφωνα με την υπάρχουσα δομή της Α.Σ. 50-60 ΝΗ90 (1 καινούργιο για 2 παλιά (80 UH-1H KAI 30 AB205)

· Το Γ.Ε.Α. πρόσφατα εξέφρασε την ανάγκη για προμήθεια 15 ελικοπτέρων CSAR για την κάλυψη άμεσων επιχειρησιακών αναγκών. Τα Puma είναι λίγα καθώς διατίθενται και για μεταφορές ασθενών.

· Το Γ.Ε.Ν. αυτή την στιγμή έχει τα πολύ καλά Seahawk και τα ΑΒ-212, αλλά σιγά σιγά τα τελευταία θα αρχίσουν να απαξιώνονται επιχειρησιακά. Ίσως να δημιουργηθεί ένα έλλειμμα τουλάχιστον 7-8 ανθυποβρυχιακών ε/π σε 7-10 χρόνια από σήμερα. Η παραγγελία θα μπορούσε να δοθεί, ως options, το 2010-2012. Η δύναμη των ε/π τώρα είναι 13 Seahawk και των ΑΒ-212, 10 (εκ των οποίων 2 ηλεκτρονικού πολέμου).

· Το Λιμενικό Σώμα πρόσφατα κάλυψε τις ανάγκες του όσον αφορά την επιτηρήσει του θαλάσσιου χώρου με την αγορά 5 ελαφρών ε/π duilphin. Τα 4 Puma τα συνεκμεταλλεύεται με την ΠΑ για να καλύψει ανάγκες Έρευνας και Διάσωσης. Η Η προμήθεια 6 – 8 ε/π που θα καλύψουν ανάγκες SAR και εφόδου των Ειδικών Δυνάμεών του και θα λύσουν αρκετά επιχειρησιακά προβλήματα.

· Το Πυροσβεστικό Σώμα έχει στην διάθεσή του σήμερα από δύο Puma και ΒΚ117. Κάθε χρόνο νοικιάζει ε/π για αεροπυρόσβεση. Με την αγορά 7-10 ε/π θα καλύψει πάγια τις ανάγκες του για αεροπυρόσβεση αλλά και για ταχεία μεταφορά προσωπικού στις επικίνδυνες ζώνες.
Σε συνεργασία με την ΕΛ.ΑΣ και το Υπουργείο Εσωτερικών μπορούν να καλυφθούν κοινές ανάγκες (ελέγχου συνόρων, μεταφοράς εφοδίων σε αποκλεισμένες περιοχές, κλπ).

· Εδώ και πολλά χρόνια το Υπουργείο Υγείας, μέσω του ΕΚΑΒ, προσπαθεί, ανεπιτυχώς, να διεξάγει αεροκομειδές ασθενών από την επαρχεία και τα νησιά. Συνεπικουρικά η Π.Α. αλλά και το Π.Ν. ουσιαστικά έχούν τον πρώτο λόγο σε αυτές. Οι συνέπειες της βοήθειας αυτής είναι το αυξημένο κόστος λειτουργίας – συντήρησης, το οποία χωρίς λόγω τα χρεώνονται τα Επιτελεία στον λογαριασμό τους, εξαιτίας τρίτων, κόπωση ε/π και πληρωμάτων, διαθεσιμότητα. Το νεοσύστατο Σμήνος Ελικοπτέρων Άμεσης Βοήθειας (Π.Α. www.haf.gr) με 2-3 Α-109Ε δεν μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά. Η προμήθεια 10 τουλάχιστον ε/π, τα οποία θα είναι διεσπαρμένα στα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, την Ηπειρωτική Ελλάδα αλλά και γιατί όχι κατά μήκος των Ε.Ο (για άμεση βοήθεια) θα κάνει πραγματικά το Σμήνος, Άμεσης (αξιόπιστης) Βοήθειας.

Με καλή θέληση οι ανάγκες του Π.Σ., ΕΛ.ΑΣ., ΕΚΑΒ και του Υπουργείου Εσωτερικών μπορούν να ομαδοποιηθούν και να φτάσουν στον αριθμό των 15, αφού θα υπάρχει σωστή συνεκμετάλλευση. Κάλλιστα τα εναπομείναντα Puma από την ΠΑ, ΛΣ και το Π.Σ. μπορούν να συγκεντρωθούν σε ένα σμήνος και να καλύψουν σημαντικές επιχειρησιακές ανάγκες αφού ο αριθμός τους είναι 6-7.

Συνοψίζοντας βλέπουμε ότι υπάρχει μια ανάγκη για προμήθεια τουλάχιστον 75-80 ελικοπτέρων σε ένα βάθος χρόνου 5-10 χρόνων για την κάλυψη υφιστάμενων αναγκών.

Αφού έχουμε δει τις ανάγκες πρέπει να λάβουμε υπόψη και έναν άλλο, πολύ βασικό παράγοντα.

Τον οικονομικό.

Φυσικά το κόστος είναι τεράστιο για να αγοράσεις 75 Νη90, αλλά… μην ξεχνάμε ότι είμαστε μέλη της Ε.Ε και τα κονδύλια της και οι επιδοτήσεις της, προς την χώρα μας είναι πολλές.

Από τα 75 ε/π τουλάχιστον τα 15 του Π.Σ.- ΕΚΑΒ, τα 6 του Λ.Σ. καθώς και τα 15 CSAR της Π.Α (αν χρεωθούν στο Λ.Σ.) μπορούν να αποκτηθούν με μια επιδότηση της τάξεως του 50% τουλάχιστον (αν και μπορεί να φτάσει το 70%), με το δικαιολογητικό ότι προορίζονται για προστασία των πολιτών από φυσικές καταστροφές, έλεγχος λαθρομεταναστών κλπ.

Φυσικά οι Ευρωπαίοι δεν θα έχουν πρόβλημα να κάνουν τα στραβά μάτια αν ξέρουν ότι πρόκειται να γίνει μια τέτοια ύψους προμήθεια. Εδώ οι Ιταλοί αγόρασαν αεροπλανοφόρο με Κοινοτικά κονδύλια.

Άρα το τελικό και ουσιαστικό κονδύλι θα είναι για 58 ΝΗ90. Αλλά και πάλι το άκουσμα δεν είναι αρεστό.

Ας λάβουμε υπόψη όμως (αν παραγγείλουμε 75 –80 ΝΗ90) τα εξής:

· Η Α.Σ. θα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες τις παραγγέλνοντας αρχικά 20 (εκτός των αρχικών 20) και μέσα από την διαδικασιών options να συμπληρώσει την επιθυμητή οροφή, έτσι ώστε να επιμερίζει σε μελλοντικά ΕΜΠΑΕ το κόστος αγοράς

· Θα συμπιεστεί η τελική τιμή του ε/π

· Θα είναι η μεγαλύτερη εξαγωγική επιτυχία του ε/π και συνάμα το καλύτερο διαπραγματευτικό χαρτί

· Κάλλιστα θα μπορεί να κατασκευαστεί στην Ελλάδα

· Τα Α.Ο. θα είναι τεραστία για πολλές Ελληνικές επιχειρήσεις

· Θα ενισχύσει την Ευρωπαϊκή μας πολιτική

· Θα υπάρχει ομοιοτυπία υλικού σε πολλούς κλάδους των Ε.Δ. και του Δημοσίου

· Μείωση λειτουργικού κόστους αλλά και μείωση του κόστους εκπαίδευσης…


Εκπαίδευση ΝΗ90

Πως μπορεί να γίνει η μείωση του κόστους εκπαίδευσης; Μα φυσικά με την ίδρυση του Διακλαδικού (πραγματικά) Εκπαιδευτικού Κέντρου ΝΗ90 (ΔΕΚ-ΝΗ90). Σε αυτό το κέντρο θα μπορούν να εκπαιδεύονται όλοι οι χρήστες του ΝΗ90. Ειδικά για τους πολιτικούς χρήστες του ε/π θα δημιουργούνται ειδικές σειρές με ίσως ειδικό Νομικό καθεστώς.

Η έδρα του ΔΕΚ-ΝΗ90 θα μπορούσε να είναι στο Στεφανοβίκι στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις της Α.Σ. Εκεί οι εκπαιδεύονται Ιπτάμενοι και Τεχνικοί που θα στελεχώσουν τα ΝΗ90 και θα κάνουν την βασική τους εκπαίδευση. Στην συνέχεια θα ακολουθεί εκπαίδευση στις επιμέρους εκπαιδευτικές Μοίρες όπου θα «βγαίνουν» και επιχειρησιακοί.

Το Διακλαδικό επιτελείο θα αλλάζει ηγεσία κάθε 2 χρόνια (εναλλάξ για όλους τους κλάδους) και θα έχει ίσως 2 υπαρχηγούς των 2 άλλων σωμάτων.

Το κάθε επιτελείο (ΓΕΣ, ΓΕΑ, ΓΕΝ, κλπ) θα γνωστοποιήσει τις ανάγκες εκπαίδευση του προσωπικού του σε ένα βάθος 10 ετών και θα επιμερίζεται τα κόστη αναλόγως την εκπαίδευση που θα πραγματοποιεί. Θα διαθέσει τα απαραίτητα μέσα, από ε/π μέχρι REMOVE BEFORE FLIGHT καθώς και το απαραίτητο προσωπικό.

Οι εκπαιδευτές Ιπτάμενοι και Τεχνικοί θα είναι διακλαδικοί όπως φυσικά και οι σειρές (δεν θα υπάρχουν δηλαδή άλλη σειρά για αυτούς που προέρχονται από την Π.Α και άλλη για το Π.Ν.). Οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν κοινή βάση εκπαίδευσης, γνώσεις, εμπειρίες.

Εξειδικευμένα είδη εκπαίδευσης π.χ. προσνήωση σε πλοίο θα την πραγματοποιούν εκπαιδευτές από το Π.Ν.

Λιγότερες εγκαταστάσεις, υλικά, προσωπικό, μετακινήσεις, έξοδα.
Περισσότερος χρόνος, εκπαίδευση, διαθεσιμότητα, διακλαδικότητα.

Έτσι μπορεί να γίνει η αρχή ώστε στην συνέχεια να γίνει διαγωνισμός για το Διακλαδικό Εκπαιδευτικό Ελικόπτερο που φυσικά θα έχει έδρα στο Στεφανοβίκι.

Έτσι μπορεί, μια απλή απαίτηση για κάλυψη κάποιων αναγκών του Ε.Δ. και του Δημοσίου, να γίνετε αρωγός, για ανάπτυξη, για δημιουργία θέσεων εργασίας καθώς και για την ανάπτυξη διεθνών συνεργασιών.

Επικυρώνει την θέση μας στην Ε.Ε. και ίσως αυξήσει τα διπλωματικά – διαπραγματευτικά, ατού.


ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΔΟΜΗ


ΤΥΠΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΧΡΗΣΗ
Π.Α. PUMA 6 CSAR
ΑΒ205 10; SAR;
Α109 2 SAR;

Π.Ν.
SEAHAWK 12
ΑΒ-212 10 (8-2) ΑΝΘΥ/ΚΗ ΕΡΕΥΝΑ, SAR,ASW

Α.Σ.
CH-47 15
ΑB-212 2
AB-206 20
UH-1H 60-80
NH-300C
AH-64

Λ.Σ. doiphin 6 ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ, SAR

Π.Σ.
Puma 2
BK-117 1 ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, VIP

ΕΛ.ΑΣ.
BO-105 2
EC-135 2 ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ



Τελευταία ακούγεται η άποψη ότι η καλύτερη λύση για τις ανάγκες τις Ελλάδας είναι ο συνδυασμός του υπάρχον (πλέον) ΝΗ90 με ένα ελαφρύ ελικόπτερό την κατηγορίας του EC135 που έχει πολλές εμπορικές επιτυχίες. Προσωπικά αυτό, σημαίνει για την Ελλάδα έτοιμες λύσεις και συνδυασμοί. Μια ορθολογική κατανομή παραγγελία μεταξύ NH90 και EC135 ίσως είναι η καλύτερη λύση…»

:wink: [/b]
...είμαι και μιραζάκιας...
Η ΦΥΣΙΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΓΝΩΣΙΝ
Ως ηγήτορες των ιδεών μας, οφείλουμε να αντεπεξέλθουμε στις πιέσεις των ιδανικών μας...Εικόνα
Απάντηση