Cockpit..."Όνειρο τρελλό"
Συντονιστής: Διαχείριση
Cockpit..."Όνειρο τρελλό"
Αγαπητοί φίλοι,
εδω και καιρό μου τρυβελίζει το μυαλό μια ιδέα που θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας.
Ψαχνω στο διαδίκτυο και βρίσκω διάφορα projects ιδιωτών που έχουν να κάνουν με την κατασκευή F-16 cockpit, τα οποία να είναι όσο το δυνατόν ρεαλιστικά και συνάμα simulation playable.
Το πιό σύνηθες πρόβλημα που βλέπω να αντιμετωπίζουν όλοι, είναι η πολυκατευθυντική απεικόνιση περιβάλλοντος, για την οποία δεν είδα καμία τέλεια υλοποίηση.
Και ιδού η δική μου ιδέα συνολικά...
1ον) Περί απεικόνισης περιβάλλοντος:
Έχω δεί εδώ και καιρό ότι η Samsung έχει καταφέρει να υλοποιήσει εύκαμπτες οθόνες TFT (http://www.techtree.com/techtree/jsp/ar ... cat_id=547). Μικρές βέβαια, αλλά σίγουρα στο μέλλον θα καταφέρουν και μεγαλύτερες. Αν έχετε δεί την ταινία "Red Planet" με τον Van Kilmer, θα δείτε κάποια στιγμη που πατάνε πόδι στον Άρη, να κρατάνε (υποτίθεται) τέτοιες οθόνες που μαζεύουν και απλώνουν σα ρολό.
Ενα πιθανό σενάριο λοιπόν θα ήταν τα τοποθετηθεί πάνω από το cockpit που θέλουμε να φτιάξουμε, μια καλύπτρα από plexi-glass, όμοια με αυτή του F-16 (όπως αυτή: http://www.voodoo.cz/falcon/o1/canopy01.gif), στην οποία από την εξωτερική της μεριά να έχουν εφαρμοστεί μία οι περισσότερες εύκαμπτες οθόνες TFT.
Το πώς θα control-άρονται είναι σαφώς περίπλοκο θέμα, στο οποίο δεν έχω εμπεριστατωμένη άποψη...
2ον) Tα όργανα απεικόνισης πληροφοριών (MFDs, RWR, DED, προβολικό HUD, VVI, AOA tape κτλ.) θα μπορούσαν να είναι TFT οθόνες διάφορων αντίστοιχων μεγεθών. Ειδικά στο HUD, η εικόνα μιας οριζοντιωμένης TFT πχ 7-8 ιντσών που θα δείχνει την εικόνα HUD σε μαύρο φόντο, μπορεί να ανακλαστεί με χρήση κρυστάλλου όπως γίνεται και στην πραγματικότητα, για να υπάχει transparency της εικόνας αυτής με την εικόνα των οθονών της καλύπτρας.
Και πάλι εδώ φυσικά, το πώς θα control-άρονται αυτές οι TFT είναι σαφώς περίπλοκο θέμα, στο οποίο δεν έχω εμπεριστατωμένη άποψη...
3ον) Διακόπτες, Buttons, Selection switches κτλ.:
Εδώ έρχεται η ιδέα, αντιγράφοντας την αρχή λειτουργίας του Microsoft Strategic Commander και του HOTAS Cougar. Δηλαδή όλες οι ηλεκτρικές επαφές διακοπτών και buttons να καταλήγουν σε έναν ηλεκτρονικό controller, που θα συνδέεται με μία θύρα USB στον Η/Υ. Το αντίστοιχο software θα αντιστοιχεί κάθε διακόπτη σε συνδιασμό πληκτρολογίου, αντίστοιχο του key mapping κάποιου flight sim game (πχ Falcon4).
4ον) Warning lights:
Ομοίως με το Γ, αλλά εδώ θα πρέπει να υπάρχει σηματοδοσία μέσω USB που θα συνεργάζεται με το Flight sim game. Οπότε πχ. όταν στο Falcon4 ανάβει ένα warning light, να δίνεται σήμα μέσω USB στον controller των lights να ανάβει το αντίστοιχο LED στο φυσικό cockpit.
5ον) Flight Controls:
Εννοείται παρουσία HOTAS Cougar και rudder pedals με toebrakes όμοια με του F-16 (έχω δει ότι υπάρχει έτοιμη κατασκευή), τα οποία μπορούν να είναι συνδεδεμένα με την αναλογική θύρα του HOTAS (και το HOTAS με USB).
6ον) Στο όλο cockpit, η καλύπτρα να είναι σταθερή (δηλ. να μην ανοίγει προς τα πάνω). Η είσοδος του flight simmer μπορεί να γίνεται από την πίσω μεριά, μέσω συρόμενου καθίσματος (όπως πχ τα καθίσματα αυτοκινήτων).
7ον) Τέλος, στο όλο θέμα αν θέλαμε να εξομοιώσουμε και την κίνηση του α/φους, το όλο cockpit να είναι τοποθετημένο σε δύο υδραυλικούς μεταλλικούς δακτύλιους σε διάταξη σταυρού, με το pit στηριγμένο στο κέντρο τους. Τα υδραυλικά θα συνδέονται με έναν controller που θα παίρνει positioning από το flight sim game (πάλι πιθανώς μέσω USB). Η ιδέα των υδραυλικών δακτυλίων, αν και αρκετά δύσκολη στην υλοποίηση, προήλθε από το κατασκεύασμα της ταινίας "Contact" με τη Jodi Foster.
Όλα τα παραπάνω βέβαια, εκτός από το hardware κομμάτι, στο software θα χρειαστεί τρελλή δουλειά, αν σκεφτεί κανείς οτι για να επικοινωνήσουν οι controllers, οθόνες κτλ. με έναν εξομοιωτή πτήσης όπως το Falcon, θέλουν πολλές επεμβάσεις και στον κώδικα του simulator...
Αυτή λοιπόν είναι σε γενικές γραμμές η όλη εικόνα της ιδέας μου. Μπορεί να ακούγεται σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά σκεφτείτε οτι κάπως έτσι ξεκίνησαν και υλοποιήθηκαν οι περισσότερες καινοτόμες συσκευές στην ιστορία.
Όσο για λεφτά... ένα καλό τζακ-ποτ και δε σου φτάνει... Εκτός κι αν μπουν sponsors (ή δε ξέρω κι εγώ τι άλλο...).
εδω και καιρό μου τρυβελίζει το μυαλό μια ιδέα που θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας.
Ψαχνω στο διαδίκτυο και βρίσκω διάφορα projects ιδιωτών που έχουν να κάνουν με την κατασκευή F-16 cockpit, τα οποία να είναι όσο το δυνατόν ρεαλιστικά και συνάμα simulation playable.
Το πιό σύνηθες πρόβλημα που βλέπω να αντιμετωπίζουν όλοι, είναι η πολυκατευθυντική απεικόνιση περιβάλλοντος, για την οποία δεν είδα καμία τέλεια υλοποίηση.
Και ιδού η δική μου ιδέα συνολικά...
1ον) Περί απεικόνισης περιβάλλοντος:
Έχω δεί εδώ και καιρό ότι η Samsung έχει καταφέρει να υλοποιήσει εύκαμπτες οθόνες TFT (http://www.techtree.com/techtree/jsp/ar ... cat_id=547). Μικρές βέβαια, αλλά σίγουρα στο μέλλον θα καταφέρουν και μεγαλύτερες. Αν έχετε δεί την ταινία "Red Planet" με τον Van Kilmer, θα δείτε κάποια στιγμη που πατάνε πόδι στον Άρη, να κρατάνε (υποτίθεται) τέτοιες οθόνες που μαζεύουν και απλώνουν σα ρολό.
Ενα πιθανό σενάριο λοιπόν θα ήταν τα τοποθετηθεί πάνω από το cockpit που θέλουμε να φτιάξουμε, μια καλύπτρα από plexi-glass, όμοια με αυτή του F-16 (όπως αυτή: http://www.voodoo.cz/falcon/o1/canopy01.gif), στην οποία από την εξωτερική της μεριά να έχουν εφαρμοστεί μία οι περισσότερες εύκαμπτες οθόνες TFT.
Το πώς θα control-άρονται είναι σαφώς περίπλοκο θέμα, στο οποίο δεν έχω εμπεριστατωμένη άποψη...
2ον) Tα όργανα απεικόνισης πληροφοριών (MFDs, RWR, DED, προβολικό HUD, VVI, AOA tape κτλ.) θα μπορούσαν να είναι TFT οθόνες διάφορων αντίστοιχων μεγεθών. Ειδικά στο HUD, η εικόνα μιας οριζοντιωμένης TFT πχ 7-8 ιντσών που θα δείχνει την εικόνα HUD σε μαύρο φόντο, μπορεί να ανακλαστεί με χρήση κρυστάλλου όπως γίνεται και στην πραγματικότητα, για να υπάχει transparency της εικόνας αυτής με την εικόνα των οθονών της καλύπτρας.
Και πάλι εδώ φυσικά, το πώς θα control-άρονται αυτές οι TFT είναι σαφώς περίπλοκο θέμα, στο οποίο δεν έχω εμπεριστατωμένη άποψη...
3ον) Διακόπτες, Buttons, Selection switches κτλ.:
Εδώ έρχεται η ιδέα, αντιγράφοντας την αρχή λειτουργίας του Microsoft Strategic Commander και του HOTAS Cougar. Δηλαδή όλες οι ηλεκτρικές επαφές διακοπτών και buttons να καταλήγουν σε έναν ηλεκτρονικό controller, που θα συνδέεται με μία θύρα USB στον Η/Υ. Το αντίστοιχο software θα αντιστοιχεί κάθε διακόπτη σε συνδιασμό πληκτρολογίου, αντίστοιχο του key mapping κάποιου flight sim game (πχ Falcon4).
4ον) Warning lights:
Ομοίως με το Γ, αλλά εδώ θα πρέπει να υπάρχει σηματοδοσία μέσω USB που θα συνεργάζεται με το Flight sim game. Οπότε πχ. όταν στο Falcon4 ανάβει ένα warning light, να δίνεται σήμα μέσω USB στον controller των lights να ανάβει το αντίστοιχο LED στο φυσικό cockpit.
5ον) Flight Controls:
Εννοείται παρουσία HOTAS Cougar και rudder pedals με toebrakes όμοια με του F-16 (έχω δει ότι υπάρχει έτοιμη κατασκευή), τα οποία μπορούν να είναι συνδεδεμένα με την αναλογική θύρα του HOTAS (και το HOTAS με USB).
6ον) Στο όλο cockpit, η καλύπτρα να είναι σταθερή (δηλ. να μην ανοίγει προς τα πάνω). Η είσοδος του flight simmer μπορεί να γίνεται από την πίσω μεριά, μέσω συρόμενου καθίσματος (όπως πχ τα καθίσματα αυτοκινήτων).
7ον) Τέλος, στο όλο θέμα αν θέλαμε να εξομοιώσουμε και την κίνηση του α/φους, το όλο cockpit να είναι τοποθετημένο σε δύο υδραυλικούς μεταλλικούς δακτύλιους σε διάταξη σταυρού, με το pit στηριγμένο στο κέντρο τους. Τα υδραυλικά θα συνδέονται με έναν controller που θα παίρνει positioning από το flight sim game (πάλι πιθανώς μέσω USB). Η ιδέα των υδραυλικών δακτυλίων, αν και αρκετά δύσκολη στην υλοποίηση, προήλθε από το κατασκεύασμα της ταινίας "Contact" με τη Jodi Foster.
Όλα τα παραπάνω βέβαια, εκτός από το hardware κομμάτι, στο software θα χρειαστεί τρελλή δουλειά, αν σκεφτεί κανείς οτι για να επικοινωνήσουν οι controllers, οθόνες κτλ. με έναν εξομοιωτή πτήσης όπως το Falcon, θέλουν πολλές επεμβάσεις και στον κώδικα του simulator...
Αυτή λοιπόν είναι σε γενικές γραμμές η όλη εικόνα της ιδέας μου. Μπορεί να ακούγεται σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά σκεφτείτε οτι κάπως έτσι ξεκίνησαν και υλοποιήθηκαν οι περισσότερες καινοτόμες συσκευές στην ιστορία.
Όσο για λεφτά... ένα καλό τζακ-ποτ και δε σου φτάνει... Εκτός κι αν μπουν sponsors (ή δε ξέρω κι εγώ τι άλλο...).
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Cannon την 28 Ιουν 2006, 15:34, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Κωνσταντίνος "Cannon" Οικονομίδης - SW4NLS
-
- Δημοσιεύσεις: 353
- Εγγραφή: 12 Μάιος 2005, 12:41
- Τοποθεσία: Ηρακλειο/Χαλκιδα
-
- Moderator
- Δημοσιεύσεις: 2021
- Εγγραφή: 05 Ιουν 2005, 16:34
- Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης
- Επικοινωνία:
Κωστή αυτό είναι το όνειρο κάθε hardcore flightsimmer δηλαδή να φτιάξεις το δικό σου ρεαλιστικό cockpit στο σπίτι σου και με κίνηση κι ολας.
Βέβαια όλα αυτά θέλουν φράγκαααααααααααααααα.
Προσωπικά την υλοποίηση που προτείνεις την έχω δει μόνο στο FS και Χ-plane και με κίνηση, καθώς για το Falcon θα χρειαστεί να κάτσεις να γράψεις ολόκληρο interface (πρόγραμμα) που να σου βγάζει με κάποιο τρόπο τις εντολές στην σειριακή ή USB σε κάποιον controller ή σε ένα server και εκεί πάνω να συνδέονται τα υπόλοιπα pc/συσκευές.Βέβαια χλωμό το βλέπω καθώς δεν πρέπει να υπάρχει αυτή η δυνατότητα και είναι πολύπλοκο όπως είπε και ο Kon_liapis καθώς θες προγραμματιστή με @@ για να γράψει το interface με την βοήθεια κάποιου SDK του F4 αν υπάρχει.
Στο forum βέβαια θα βρεις αν δεν έχεις ψάξει ήδη πολλά αλλά και εδώ.
Και εγώ έχω σκεφτεί να φτιάξω το pit του Δίλιτρου αρχικά ως σκελετό και αργότερα βλέπουμε.
Kαλή τύχη κι απο μένα πάντως αν το αρχίσεις το project και δεν σε αποθάρρυνα κι όλας...
Βέβαια όλα αυτά θέλουν φράγκαααααααααααααααα.
Προσωπικά την υλοποίηση που προτείνεις την έχω δει μόνο στο FS και Χ-plane και με κίνηση, καθώς για το Falcon θα χρειαστεί να κάτσεις να γράψεις ολόκληρο interface (πρόγραμμα) που να σου βγάζει με κάποιο τρόπο τις εντολές στην σειριακή ή USB σε κάποιον controller ή σε ένα server και εκεί πάνω να συνδέονται τα υπόλοιπα pc/συσκευές.Βέβαια χλωμό το βλέπω καθώς δεν πρέπει να υπάρχει αυτή η δυνατότητα και είναι πολύπλοκο όπως είπε και ο Kon_liapis καθώς θες προγραμματιστή με @@ για να γράψει το interface με την βοήθεια κάποιου SDK του F4 αν υπάρχει.
Στο forum βέβαια θα βρεις αν δεν έχεις ψάξει ήδη πολλά αλλά και εδώ.
Και εγώ έχω σκεφτεί να φτιάξω το pit του Δίλιτρου αρχικά ως σκελετό και αργότερα βλέπουμε.
Kαλή τύχη κι απο μένα πάντως αν το αρχίσεις το project και δεν σε αποθάρρυνα κι όλας...
:m2k: Eίμαι μόνο Μιραζάκιας :m2k:
Saitek X-52 HOTAS
Saitek Pro Flight Rudder Pedals.
Saitek X-52 HOTAS
Saitek Pro Flight Rudder Pedals.
-
- Δημοσιεύσεις: 2595
- Εγγραφή: 09 Μαρ 2005, 22:52
- Τοποθεσία: Θήβα
- Επικοινωνία:
kon_liapis έγραψε: Καλο ακουγεται.. αλλα μονο για το software θες μια microsoft για να το κανεις ρε αδελφε....
Άυτό είναι το μόνο εύκολο σε όλα όσα υπόθηκαν!!!
Κώστα έχω απαντήσεις και λύσεις για όλα όσα έγραψες.. Κάτσε να τα συμμαζέψω και θα σου απαντήσω αργότερα.
Πάντως αν καταφέρουμε να φτιάξουμε το Pit, τον σκελετό, κάθισμα, τα "χοντρά" δηλάδή, σε χαμηλά σχετικά τιμή, τότε το "ακριβό" μέρος είναι μόνο τα ηλεκτρονικά.
Stay tuned for an update latter..
- ΑΛΕΧΑΝΔΡΟΥ
- Δημοσιεύσεις: 75
- Εγγραφή: 02 Νοέμ 2006, 15:37
- Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ
- ΑΛΕΧΑΝΔΡΟΥ
- Δημοσιεύσεις: 75
- Εγγραφή: 02 Νοέμ 2006, 15:37
- Τοποθεσία: ΧΑΛΚΙΔΑ
το βρήκα
http://www.e-haf.org/forum/viewtopic.ph ... ht=monitor
Fresnel Lens
αλλά τελικά δέν είναι αυτό που ακριβώς θυμόμουνα
http://www.aces-high.gr/forum/viewtopic ... light=lens
http://www.aces-high.gr/forum/viewtopic ... light=lens
http://www.e-haf.org/forum/viewtopic.ph ... ht=monitor
Fresnel Lens
αλλά τελικά δέν είναι αυτό που ακριβώς θυμόμουνα
http://www.aces-high.gr/forum/viewtopic ... light=lens
http://www.aces-high.gr/forum/viewtopic ... light=lens
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Anzac την 26 Ιαν 2007, 01:05, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
e-HAF Admin