Αεροδυναμικά Ασταθή Αεροσκάφη

Περιοχή συζήτησης για τα Αμυντικά Σώματα της Ελλάδας

Συντονιστής: Διαχείριση

anka
320 ΠΜ Ίκαρος/ 320FW Pilot
320 ΠΜ Ίκαρος/ 320FW Pilot
Δημοσιεύσεις: 2006
Εγγραφή: 15 Δεκ 2006, 12:01
Τοποθεσία: 37°57'1.29"N - 23°44'41.98"E

Δημοσίευση από anka »

kypselos έγραψε:Εγω πιστευω αν καποιος εβαζε FBW και σε μια πετρα τοτε αυτη θα πεταγε με ασφαλεια.
Βλεπε f-117 b-2
Δεν μπορώ να μιλήσω για το F-117 αλλά σχετικά με το B-2 δεν είναι το πρώτο α/φος τύπου ιπτάμενης πτέρυγας που σχεδιάστηκε, κατασκευάστηκε και τελικά πέταξε - άσχετα αν δεν υιοθετήθηκε επιχειρησιακά. Υπάρχουν 2, ή 3 παραδείγματα τέτοιων αεροσκαφών, ένα απο τα οποία είναι και το YB-49 Flying Wing που πρωτοπέταξε στις 21/10/1948.

Ένα άλλο (προγενέστερο) παρόμοιο αεροσκάφος ήταν και το YB-35 που πρωτοπέταξε τον Ιούνιο του 1946 και το πρόγραμμά του ακυρώθηκε το 1949.

Αυτά τα αεροσκάφη - μόνο πέτρες δεν μπορεί κάποιος να τα χαρακτηρίσει - πέταξαν σε μια εποχή που τα αρχικά FBW ήταν παντελώς άγνωστα.
FLY LOW - HIT HARD
LantirN
Δημοσιεύσεις: 2734
Εγγραφή: 11 Ιουν 2004, 12:54
Τοποθεσία: 4.7D in SUD 260R

Δημοσίευση από LantirN »

Αν αφαιρεσεις το FBW απο το F-16 δεν θα πεσει.
Απλα θα σου βγαλει τη παναγια να το πεταξεις.
Ειπαμε αεροπλανα ειναι, δεν ειναι πετρες, και επισης, το FBW δεν ειναι πανακεια.
Εικόνα
The NIGHT is our Business...340M LANTIRN
kypselos
Δημοσιεύσεις: 1017
Εγγραφή: 03 Νοέμ 2006, 19:05
Τοποθεσία: Χανια-Κρητη

Δημοσίευση από kypselos »

ε καλα ενα αστειο ειπαμε μη μας φατε κιολας
Άβαταρ μέλους
Anzac
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 36880
Εγγραφή: 27 Μαρ 2004, 15:38
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Anzac »

γιατί αρπάζεσε? :|
e-HAF Admin
kongrigo
Δημοσιεύσεις: 3248
Εγγραφή: 24 Μάιος 2005, 14:50
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από kongrigo »

Αν αφαιρεσεις το FBW απο το F-16 ΘΑ πεσει, γιατί δεν έχει συρματόσχοινα αλλά καλώδια...
...είμαι και μιραζάκιας...
Η ΦΥΣΙΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΓΝΩΣΙΝ
Ως ηγήτορες των ιδεών μας, οφείλουμε να αντεπεξέλθουμε στις πιέσεις των ιδανικών μας...Εικόνα
LantirN
Δημοσιεύσεις: 2734
Εγγραφή: 11 Ιουν 2004, 12:54
Τοποθεσία: 4.7D in SUD 260R

Δημοσίευση από LantirN »

kongrigo έγραψε:Αν αφαιρεσεις το FBW απο το F-16 ΘΑ πεσει, γιατί δεν έχει συρματόσχοινα αλλά καλώδια...
Οτι να ναι..

Εννοω αν το κατασκευασεις χωρις FBW, με συρματοσχοινα προφανως..η οτιδηποτε συμβατικο συστημα εκτος FBW.
Εικόνα
The NIGHT is our Business...340M LANTIRN
Kovamaniac
Δημοσιεύσεις: 2595
Εγγραφή: 09 Μαρ 2005, 22:52
Τοποθεσία: Θήβα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Kovamaniac »

Μιας και μιλησατε για Μ2000,λογω αεροδυναμικων χαρακτηριστικων της πτερυγας Δ, αν δεν υπηρχε το FBW το Μ2000 θα εκανε δελφινισμους.

Η αναλυση του Γρηγορη εχει καλυψει τα παντα.

Ο κινητηρας σε τι σε προβληματιζει Τιμο?

Ο κινητηρας δινει απλα μια ωση.Αναλογα με την ενεργεια που εχει το αεροπλανο,το FBW προσπαθει να το κρατησει μεσα στα επιτρεπτα ορια.

Για τι μπορεις να κανεις χωρις το FBW φαινεται και απο τα ρωσικα μαχητικα που μπορουν και το βγαζουν override για να κανουν τρελους ελιγμους!

Αυτα τα ολιγα!
ΕικόναΕικόνα
Ειρωνεύτηκες τη γκαρσόνα??? Την έβαψες.........
manik
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 2021
Εγγραφή: 05 Ιουν 2005, 16:34
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από manik »

Kovamaniac έγραψε:Μιας και μιλησατε για Μ2000,λογω αεροδυναμικων χαρακτηριστικων της πτερυγας Δ, αν δεν υπηρχε το FBW το Μ2000 θα εκανε δελφινισμους.
Θα έκανε όντως δελφινισμούς Αναστάση αλλά όχι αποκλειστικά λόγω της πτέρυγας Δ,
αλλά λόγω του ότι το κέντρο βάρους του Μ2000 είναι σχεδόν πίσω από το cockpit για να είναι πιο ευέλικτο.
Άλλωστε υπάρχει και το Μirage III, πρόγονος του 2λιτρου και το οποίο δεν είχε FBW.
:m2k: Eίμαι μόνο Μιραζάκιας :m2k:

Saitek X-52 HOTAS
Saitek Pro Flight Rudder Pedals.
Άβαταρ μέλους
Anzac
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 36880
Εγγραφή: 27 Μαρ 2004, 15:38
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Anzac »

Ο κινητήρας Αναστάση δεν με προβληματίζει πουθενά, ένα αστείο έκανα για την πέτρα.

Αυτό που αρχικά είχα εντύπωση ήταν οτι υπήρχαν extra πτερύγια ειδικά για χρήση του FBW και για να κάνει το αφος να πετά, χωρίς δελφινισμούς ή ότι άλλο όπως ανέφερες !
e-HAF Admin
Άβαταρ μέλους
Anzac
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 36880
Εγγραφή: 27 Μαρ 2004, 15:38
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Anzac »

manik έγραψε:
Kovamaniac έγραψε:Μιας και μιλησατε για Μ2000,λογω αεροδυναμικων χαρακτηριστικων της πτερυγας Δ, αν δεν υπηρχε το FBW το Μ2000 θα εκανε δελφινισμους.
Θα έκανε όντως δελφινισμούς Αναστάση αλλά όχι αποκλειστικά λόγω της πτέρυγας Δ,
αλλά λόγω του ότι το κέντρο βάρους του Μ2000 είναι σχεδόν πίσω από το cockpit για να είναι πιο ευέλικτο.
Άλλωστε υπάρχει και το Μirage III, πρόγονος του 2λιτρου και το οποίο δεν είχε FBW.
Έθιξες άθελα σου ένα άλλο πολύ ενδιαφέρον θέμα που θέλω να συζητηθεί και πιστεύω πως θα πάρουμε κορυφαίες απαντήσεις απο μέλη μας που γνωρίζουν.

Πώς ορίζεις το κέντρο βάρους σε ένα αφος? πώς το μετατοπίζεις ? πώς το σχεδιάζεις ? κλπ κλπ ????

ανοίγουμε νέα ενότητα για αυτό ?
e-HAF Admin
LantirN
Δημοσιεύσεις: 2734
Εγγραφή: 11 Ιουν 2004, 12:54
Τοποθεσία: 4.7D in SUD 260R

Δημοσίευση από LantirN »

Oχι μην ανοιξεις αλλη ενοτητα ειναι πολυ απλο.

Το κεντρο βαρους οριζεται το σημειο που τεμνονται οι 3 βασικοι αξονες.

Μετατοπιζεται στον αερα οσο καταναλωνεται καυσιμο.

Υπαρχει συγκεκριμενη περιοχη (CG margin) που μετακινειται το κεντρο βαρους σε ενα μαχητικο. Αν μετακινηθει εκτος αυτων των 2 οριων, εχουμε στατικη ασταθεια.
Εικόνα
The NIGHT is our Business...340M LANTIRN
Kovamaniac
Δημοσιεύσεις: 2595
Εγγραφή: 09 Μαρ 2005, 22:52
Τοποθεσία: Θήβα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Kovamaniac »

manik έγραψε:
Kovamaniac έγραψε:Μιας και μιλησατε για Μ2000,λογω αεροδυναμικων χαρακτηριστικων της πτερυγας Δ, αν δεν υπηρχε το FBW το Μ2000 θα εκανε δελφινισμους.
Θα έκανε όντως δελφινισμούς Αναστάση αλλά όχι αποκλειστικά λόγω της πτέρυγας Δ,
αλλά λόγω του ότι το κέντρο βάρους του Μ2000 είναι σχεδόν πίσω από το cockpit για να είναι πιο ευέλικτο.
Άλλωστε υπάρχει και το Μirage III, πρόγονος του 2λιτρου και το οποίο δεν είχε FBW.
Για να το λες κατι θα ξερεις παραπανω,Νικο.bravo
Του χρονου θα ξερω περισσοτερα.
ΕικόναΕικόνα
Ειρωνεύτηκες τη γκαρσόνα??? Την έβαψες.........
LantirN
Δημοσιεύσεις: 2734
Εγγραφή: 11 Ιουν 2004, 12:54
Τοποθεσία: 4.7D in SUD 260R

Δημοσίευση από LantirN »

Δελφινισμους θα εκαναν ολα τα ασταθη αεροπλανα αν δεν ειχαν FBW.
Εικόνα
The NIGHT is our Business...340M LANTIRN
Άβαταρ μέλους
Anzac
Administrator
Administrator
Δημοσιεύσεις: 36880
Εγγραφή: 27 Μαρ 2004, 15:38
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Anzac »

σχετικά με το κέντρο βάρους

στα Mirage F-1 όταν αφαιρέσανε τα radar τους , πως αντιμετωπίστηκε ?
e-HAF Admin
LantirN
Δημοσιεύσεις: 2734
Εγγραφή: 11 Ιουν 2004, 12:54
Τοποθεσία: 4.7D in SUD 260R

Δημοσίευση από LantirN »

Δεν εχω ιδεα τι πραγματικα εκαναν, αλλα λογικα κατι θα εκαναν για αυτο, οπως να βαλουν προσθετο βαρος.

Το βαρος ενος ρανταρ δεν ειναι τοσο σημαντικο ετσι ωστε να μην πεταει, αλλα θα ειχε σιγουρα μικρες διαφορες στην αντισταθμιση.
Εικόνα
The NIGHT is our Business...340M LANTIRN
Απάντηση