Fw190. Ο ΘΡΥΛΟΣ ΤΗΣ LUFTWAFFE ΣΤΟΝ Β ΠΠ

Άρθρα γραμμένα απο τα μέλη μας

Συντονιστής: Διαχείριση

Απάντηση
tageas
320 ΠΜ Ίκαρος/ 320FW Pilot
320 ΠΜ Ίκαρος/ 320FW Pilot
Δημοσιεύσεις: 307
Εγγραφή: 23 Μάιος 2007, 17:10
Επικοινωνία:

Fw190. Ο ΘΡΥΛΟΣ ΤΗΣ LUFTWAFFE ΣΤΟΝ Β ΠΠ

Δημοσίευση από tageas »

Κουρτ Τανκ
Ο άνθρωπος πίσω από τη μηχανή.

Ως σχεδιαστής της Focke-Wulf, ο Κουρτ Τανκ ήταν υπεύθυνος για μια σειρά από επιτυχημένα σχέδια.Οταν όμως κλήθηκε να υποβάλει την πρότασή του για ένα καταδιωκτικό που θα συμπλήρωνε επιχειρησιακά το πασίγνωστο Messerschmitt Bf109, δημιούργησε ένα από τα κλασικά αεροσκάφη του καιρού του. 'Οπως αναφέρει και ο ίδιος, η φιλοσοφία που ακολούθησε ήταν πολύ διαφορετική από εκείνη των σύγχρονων αεροσκαφών δίωξης της εποχής.Τόσο το αγγλικό Supermarine Spitfire, όσο και το Bf109 ήταν κατασκευασμένα σαν <<άλλογα αγώνων>>. Πολύ γρήγορα και ευέλικτα αλλά και εξαιρετικά ευαίσθητα στις ζημιές μάχης και στις κακουχίες της επιχειρησιακής χρήσης.Τα δύο αυτά καταδιωκτικά ήταν ισοδύναμα σχεδόν σε όλα τα σημεία,σαν να ήταν κατασκευασμένα για τις μελλοντικές μεταξύ τους αερομαχίες πάνω από τη Δυτική Ευρώπη.
Σε αντίθεση με αυτά, το Fw190 δεν θα ήταν ένα ακόμη αεροσκάφος σχεδιασμένο γύρω από τον κινητήρα του. Ο Τανκ ήθελε το αεροπλάνο του να είναι ισχυρό και καλοφτιαγμένο, αξιόπιστο και λειτουργικό - ένα <<άλογο ιππικού>>. Δεν θα ήταν υπερβολή εάν λέγαμε πως το Wurger (στα ελληνικά αρπακτικό αετομάχος) ήταν το πρώτο καταδιωκτικό που συγκέντρωνε τόσα πολλά εργονομικά στοιχεία. Τα άψωγα ζυγισμένα χειριστήρια, η ιδανική διαρρύθμιση των οργάνων, η πάντοτε προβλέψιμη πτητική συμπεριφορά και η χωρίς τυφλές γωνίες ορατότητα ήταν μόνο από τα χαρακτηριστικά που το έκαναν να είναι αεροσκάφος σχεδιασμένο <<από πιλότους για πιλότους>>. Οι υψηλές προδιαγραφές αξιοπιστίας και επιβιωσιμότητας, που ήθελε να ενσωματώσει εξαρχής στο αεροσκάφος ο Τανκ, επέβαλαν την επιλογή αερόψυκτου κινητήρα, ισχυρών σκελών προσγείωσης με μεγάλο μετατρόχιο και στιβαρή δομή ατράκτου.Ταυτόχρονα, καταβλήθηκε κάθε προσπάθεια ωστε το αεροσκάφος να είναι εύκολο στη συντήρησήτου και αν διαθέτει τα περιθώρια ανοχών και τα κατάλληλα κατασκευαστικά χαρακτηριστικά που θα επέτρεπαν την μαζική παραγωγή μερών του από υπεργολάβους.Σε όλα αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε και τις αεροδυναμικά άψογες <<πινελιές>> του δημιουργού του, που χάρισαν στο Fw190 την - υψηλή απόδοση - μικρής διατομής πτέρυγα, τις καθαρές γραμμές της ατράκτου και το πιο συμπαγές κάλυμα κινητήρα που υπήρχε.

Συνεχίζεται...
Επισκέπτης

Δημοσίευση από Επισκέπτης »

περιμενουμε :wink:
tageas
320 ΠΜ Ίκαρος/ 320FW Pilot
320 ΠΜ Ίκαρος/ 320FW Pilot
Δημοσιεύσεις: 307
Εγγραφή: 23 Μάιος 2007, 17:10
Επικοινωνία:

FW 190 ... Συνέχεια

Δημοσίευση από tageas »

Ο Κουρτ Τανκ όμως δεν παρέμεινε απλός και μόνον ο σχεδιαστής του FW190. Δεινός χειριστής ο ίδιος, συμμετείχε ενεργά στα προγράμματα δοκιμών και ανάπτυξης του νέου καταδιωκτικού και πολλές φορές επισκεπτόταν αυτοπροσώπος τις μονάδες της πρώτης γραμμής για να συζητήσει με τους χειριστές και να δώσει απαντήσεις στα επιχειρησιακά θέματα. Η αρχική ένταξη του Wurger στην ενεργό υπηρεσία δεν ήταν απροβλημάτιστη (το αντίθετο μάλιστα) και απαιτούσε συνεχή παρακολούθηση και άμεσες επεμβάσεις. Για τον σκοπό αυτόν ο Τανκ επιστράτευσε σχεδόν όλη τη Focke-Wulf, διαθέτοντας ομάδες ολόκληρες από τεχνικούς, οι οποίοι αποσπάσθηκαν στα αεροδρόμια των μοιρών δίωξης.Χαρακτηριστικό είναι πως, οταν το Fw190 έκανε το <<ντεπούτο>> του στο Ανατολικό Μέτωπο, η JG51 είχε στην διάθεσή της δέκα από τους καλύτερους μηχανικούς για την άμεση επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος προέκυπτε στις αντίξοες συνθήκες του ρωσικού χειμώνα.
Ο Κουρτ Τανκ πολλές φορές χρησιμοποιούσε για τις μετακινήσεις του διάφορα πρωτότυπα δοκιμών και θέλοντας να παραμείνει μηχανικός, αρνείτο πάντα να μεταφέρει πυρομαχικά. Τη συνήθειά του αυτή παραλίγο να την πληρώσει ακριβά όταν, το 1945, βρέθηκε αντιμέτωπος με δύο P-51 Mustang που δεν έδειχναν να εκτιμούν την ιδιότητα του "μη μάχιμου"! Οι δυνατότητες του πρωτότυπου Τa152 με το οποίο πετούσε ο Τανκ τον γλύτωσαν από την επικίνδυνη αυτήν κατάσταση, αφού το σύστημα αύξησης ισχύος MW50 με το οποίο ήταν εφοδιασμένο, του επέτρεψε να αφήσει τους (έκπληκτους) διώκτες του μέσα σε ένα σύννεφο μπλε καπνού.[/u]
tageas
320 ΠΜ Ίκαρος/ 320FW Pilot
320 ΠΜ Ίκαρος/ 320FW Pilot
Δημοσιεύσεις: 307
Εγγραφή: 23 Μάιος 2007, 17:10
Επικοινωνία:

Fw190 Η συνέχεια

Δημοσίευση από tageas »

στο ποστ Fw 190 O ΘΡΥΛΟΣ ΤΗΣ LUFTWAFFE ΣΤΟΝ Β'ΠΠ
βρίσκεται η συνέχεια κ η ολοκλήρωση του πρώτου μέρος (κεφάλαιο 1) για τον Κουρτ Τανκ.
tageas
320 ΠΜ Ίκαρος/ 320FW Pilot
320 ΠΜ Ίκαρος/ 320FW Pilot
Δημοσιεύσεις: 307
Εγγραφή: 23 Μάιος 2007, 17:10
Επικοινωνία:

Τα πρώτα βήματα Fw190V1 κεφάλαιο 2

Δημοσίευση από tageas »

Αμέσως μετά την κατακύρωση του συμβολαίο στη Focke-Wulf, σχηματίσθηκαν υπό τη γενική εποπτεία του Κουρτ Τανκ οι ομάδες εργασίας.
Τα βασικά στελέχη ήταν: Λουντβιχ Μιτελχουμπερ (υπέυθυνος διοίκησης έργων), Βίλλυ Κέτερ (προΐστάμενος του γραφείου σχεδιασμού), Ρούντολφ Μπλάζερ (υπεύθυνος σχεδιασμού για το Fw190) και Αντρέας φον Φάλμαν (προΐστάμενος του γραφείου κατασκευών), οι οποίοι είχαν ως στόχο τους την ολοκλήρωση του λεπτομερούς σχεδιασμού και την κατασκευή των τεσσάρων προτωτύπων (V1 έως v4). Μια σειρά από σοβαρά προβλήματα κατά την επιχειρησιακή ένταξη του Bf109 στη δύναμη της Luftwaffe αλλά και εμπεδομένοι πλέον, επεκτατικοί σχεδιασμοί του Χίτλερ συνετέλεσαν στην εξάσκηση μεγάλων πιέσεων προς τον Κουρτ Τανκ ώστε να επισπευσθεί η προετοιμασία του Fw190. Ως αποτέλεσμα το χρονοδιάγραμμα, του έργου συμπιέστηκε τόσο πολύ, που ο Μπλάζερ (υπ. Σχεδιασμού) υποχρεώθηκε να μεταφέρει το κρεβάτι του στο εργοστάσιο ώστε να εξοικονομήσει ακόμη και τον χρόνο μετακίνησής από το σπίτι του!
Ο ρυθμός των εργασιών ήταν πράγματι καταιγιστικός. Την κατασκευή ξύλινου ομοιώματος ακολούθησε η έναρξη της συναρμολόγησης των τεσσάρων αεροσκαφών το φθινόπρωρο του 1938. Ο κινητήρας 139 της BMW που είχε επιλεγεί για το νέο αεροσκάφος και οι τεχνικές δυσκολίες που επέσυρε η προσαρμογή του στην άτρακτο έπρεπε πλέον να αντιμετωπιστούν και στην πράξη.
Ένα πρόβλημα που αμέσως έκανε αισθητή την παρουσία του ήταν η μειωμένη προς τα εμπρός ορατότητα του χειριστή, χαρακτηριστικό που θα ακολουθούσε το Fw190 σε όλη του την πορεία και στα μεταγενέστερα μοντέλα θα οξυνόταν ακόμη περισσότερο. Κύριο όμως προβληματισμό της ομάδας αποτελούσε η ψύξη του 18κύλινδρου κινητήρα 139 και ιδίως της πίσω σειράς κυλίνδρων του, γεγονός που προκάλεσε την υιοθέτηση μιας αρκετά ασυνήθιστης λύσης, η οποία ήθελε το κάλυμμα της έλικας να καλύπτει σχεδόν πλήρως το ρύγχος του αεροσκάφους δίνοντάς του και μιά αρκετά διαφορετική όψη από αυτήν που ξέρουμε. Σκοπός της όλης κατασκευή ήταν πρωτίστως ο καλύτερος έλεγχος της ροής του αέρα προς την εισαγωγή ψύξης και επιπροσθέτως η μείωση της οπισθέλκουσας που δημιούργησε η μεγάλη μετωπική επιφάνεια του κινητήρα. Η κατασκευή του πρώτου πρωτοτύπου (Fw190v1, W.Nr.0001) με χαρακτηριστικά νηολογίου D-OPZE ολοκληρώθηκε στα τέλη Μαΐου του 1939.

Συνεχίζεται... :wink:
Απάντηση